Biznesplan Firmy Stary.doc

(1329 KB) Pobierz
Biznesplan firmy

Biznesplan firmy „Broadway na stojąco”



 

 

 

Biznesplan firmy

„Broadway na stojąco”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Warszawa 10.05.1999

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autorzy pracy:

 

Marta Kapińska

Grzegorz Maliszewski

Agnieszka Pękalska

Sławomir Rucel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



strona  21


 

 

 

 


Spis treści

1. Streszczenie projektu inwestycyjnego.             

2. Charakterystyka firmy             

2.1 Status prawny i forma własnoœci             

2.2 Wielkoœæ firmy ( udział  w  rynku)             

2.3 Profil produkcji              5

2.4 Opis usługi             

2.5 Majątek firmy             

3. PREZENTACJA I ANALIZA produktu             

3.1 Technologia produktu             

3.2 Koszty produkcji, zyski i marże             

3.3 Atrakcyjnoœæ produktu (źródła przewagi konkurencyjnej)             

3.4 Rozwój produktu i nowe produkty             

4. Zarz¹dzanie personelem             

6.1 Kultura organizacyjna             

6.2 Motywacja i kwalifikacje             

6.3 Styl i metody zarządzania             

6.4 Informatyczne systemy zarządzania             

5. Rynek i MARKETING             

4.1 Wielkoœæ rynku             

4.2 Segment rynku             

4. 3 Lokalizacja             

4.4 Promocje             

4.5 Konkurencja             

4.6 Jakoœæ, cena produktów             

4.7 Koszty marketingu             

6. Proces produkcyjny             

5.1 Maj¹tek produkcyjny             

5.2 Zdolnoœci produkcyjne i skala produkcji             

5.3  Zaopatrzenie i  dostawcy             

5.4 Za³oga             

5.5 Poziom zapasów             

5.6 Planowane modernizacje             

7. Analiza finansowa             

7.1 Kondycja finansowa i ocena mo¿liwoœci finansowych             

7.2 Potrzeby finansowe i stan zad³u¿enie             

7.3 ród³a i sposoby finansowania             

7.3 Stosowane wskaŸniki finansowe             

8. Czynniki ryzyka i op³acalnoœci             

8.1 Niekorzystne trendy i zachowania konkurentów             

8.2 Potencja³ si³y roboczej             

8.3 Szacowanie wielkoœci finansowych             

9. Cele i zadania oraz ich horyzont czasowy             

9.1 Dzia³alnoœæ krótko-œrednio- i d³ugoterminowa.             

 

 

1. Streszczenie projektu inwestycyjnego.

 

Celem niniejszego biznesplanu jest przeanalizowanie opłacalności i zgromadzenie odpowiednich środków finansowych w celu otworzenia pierwszego w Warszawie, a może i w Polsce, klubu komediowego typu „stand up”. Nazwa klubu „Braodway na stojąco”.

 

Pomysł otworzenie klubu komediowego typu „stand up” zaczerpnięty jest z rynku amerykańskiego. Klubu tego typu są powszechne w USA i mają wielką grupę swoich zwolenników.

 

Klub komediowy typu „stand up” najprościej można opisać jako połączenie pubu z występami komików. Jednak główny nacisk kładzie się na występy komediowe. Są to krótkie przedstawienia ( 15-20 minut) wygłaszane przez osoby, które mają coś śmiesznego do powiedzenie. Wieczory organizuję się w zorganizowane sesje komediowe - dwu godzinne występy, lub w wolne występy komików ( w czasie wieczoru, co jakiś czas, ktoś wychodzi na scenę).  

 

Komikiem może być każdy. Wcześniej musi tylko przyjść w określonym terminie i się zaprezentować kierownictwu klubu. Przewiduję , że głównie będą to studenci. Jednak od czasu do czasu  ( w czasie sesji komediowych) występować będą uznani komicy i satyrycy.

 

Klub komediowy jest kolejną sposobnością  spędzania wolnego czasu. Kierowany jest do młodych ludzi, głównie studentów pragnących przyjemnie spędzić wolny czas. Jest alternatywą w stosunku do zwykłych pubów i klubów muzycznych.

 

Wynajęcie i wyposażenie lokalu na 70 - 80 osób to wydatek rzędu 100 000 PLN. Kapitały własne 30000 PLN. Celem tego biznesplanu jest uzyskanie brakującej kwoty, w tym 20 000 PLN jako nagrody w konkursie oraz pożyczki 50 000 PLN od pana Henryka Wożniakowskiego. Udzielenie pożyczki przez wymienioną osobę uwarunkowane jest wygraniem konkursu „Wokulskiego”.   

 

W wariancie optymistycznym prognozowane przychody miesięczne to 111 000 PLN, miesięczny zysk netto bez uwzględnienia amortyzacji to 18 804 PLN. Okres spłaty pożyczek wraz z odsetkami to 3 miesięcy, natomiast okres zwrotu inwestycji to około 6 miesięcy. Rentowność przedsięwzięcia to 17%.

 

 

 

 

 

 


2. Charakterystyka firmy

2.1 Status prawny i forma własności

 

Klub komediowy „Broadway na stojąco”, zwany dalej klubem, będzie prowadzony w formie spółki cywilnej. Współwłaścicielami są Marta Kapińska, Grzegorz Maliszewski, Agnieszka Pękalska, Sławomir Rucel. Trzech współwłaścicieli wnosi wkład pieniężny w wysokości po 20 000 PLN, natomiast czwarty ze współwłaścicieli - Slawomir Rucel wkład apart w postaci samochodu i komputera o wartości łącznej również 20 000 PLN. Koszt  założenia i wyposażenie klubu to 100 000 PLN.

 

Przewidujemy, że roczne przychody klubu będą mniejsze od 400 000 EURO, dzięki czemu będzie prowadzona uproszczona rachunkowość.

 

2.2 Wielkość firmy ( udział w rynku)    

 

Ponieważ, klub „Broadway na stojąco” jest nowo powstałą firmą trudno jest mówić o wielkości firmy, dlatego przedstawiamy niektóre prognozowane wielkości parametrów charakteryzujących udział w rynku:

 

·       Godziny otwarcia 16:00 - 24:00 ( poniedziałek - czwartek)

                                       17:00 - 2:00 ( piątek - niedziela)

 

·       Ilość osób zatrudnonych: poniedziałek - czwartek - 6 osób, piątek - niedziela -  8 osób ( 6 na stałe + 2 kelnerów na zlecenie). Oprócz tego codziennie jest kierownik klubu ( jeden z współwłaścicieli).

 

·       Œrednia liczba klientów w poniedzia³ki- czwartki : oko³o 80 -160 osób ( w zależności od wariantu ). W pi¹teki - niedziele gdy organizowane s¹ sesje komediowe ( 3-4) po 2 godziny : oko³o 120 - 240  osób ( w zależności od wariantu ) .

 

·       Œrednia kwota wydawana przez klienta w ciągu jednego wieczoru 20 - 25 PLN.

 

2.4 Profil produkcji

 

Prowadzenie klubu komediowego  jest działalnością usługową. Składa się on z prostych czynności i nie wymaga wysokich kwalifikacji pracowników. Z jednej strony, sprzedaje się napoje i przekąski klientom, a z drugiej strony zabawia się ich występami komediowymi. Zarządzanie takim klubem sprowadza się do:

·  zatrudniania pracowników obsługi oraz komików

·  zaopatrzenia klubu w odpowiednie towary

·  prowadzeniu reklamy klubu

·  czynności biurowo-prawnych

 

 

 

 

2.5 Opis usługi

 

Działalność klubu można podzielić na dwa okresy: te dni tygodnia ( poniedziałek- czwartek) gdy nie ma zorganizowanych sesji komediowych oraz pozostałe dni gdy są sesje komediowe.

 

Od poniedziałku do czwartku klub otwarty jest od 17:00 do 24:00. W tym czasie każdy może przyjść, napić się czegoś i coś przekąsić. Co godzinę będzie  krótki ( 15-20 minutowy) występ komediowy. Osoba, która wcześniej się zaprezentowała kierownictwu i dostała zgodę będzie miała swoje „kilka minut”. W pozostałym czasie będzie leciała lekka muzyka.

 

W czasie takiego wystąpienia komik może mówić wszystko co jest śmieszne. Oczywiście dowcipy jego powinny być na odpowiednim poziomie (nie obraźliwe), dlatego potrzeba wcześniejszego zaprezentowania się kierownictwu. Dozwolone będzie, w odpowiednim umiarze, wyśmiewanie się z publiczności ( lekkie dowcipy).  Nie tylko kawały, ale także wszelkiego rodzaju śmieszne historie, sytuacje, zagadnienia wzięte z prasy, z polityki mogą być przedmiotem przedstawienia komediowego. Przykładem może być Jay Leno z  The Tonight Show, na którym można się wzorować.

 

W pozostałe dni, czyli od piątku do niedzieli będą prowadzone tzw. zorganizowane sesje komediowe. Trzy sesje po dwie godziny, w czasie każdej sesji występuje sześciu komików po 15-20 minut. Bilety będzie można kupić w klubie, lub przed klubem w dniu przedstawienia oraz telefonicznie. Osoby kupujące bilety telefonicznie będą musiały zgłosić się na 15 minut przed przedstawieniem, bo inaczej bilety jest ponownie sprzedawany. Pierwsze kilka minut (5- 10) poświęcone jest na zajęcia miejsca, kupienie towarów w barze lub u kelnera. Po około dwóch godzinach wszyscy są wypraszani i wchodzi następna tura. Jedynie po ostatnim przedstawieniu 21:00 -23:00 można zostać w klubie do godziny 1:00. W czasie przedstawienia napoje i przekąski można tylko kupować u kelnera ( w tym czasie także jeden z barmanów pełni obowiązki kelnera).

 

Opisem innych funkcji zarządzania zajmiemy się w następnym punkcie (3.1).

 

2.6 Majątek firmy

 

W celu uruchomienia działalności gospodarczej w postaci klubu komediowego niezbędne będzie poczynienie następujących inwestycji:

 

  1. Dzierżawa lokalu o powierzchni użytkowej 100 m2. Planujemy podpisanie umowy najmu na okres 5 lat z możliwością renegocjacji warunków umowy po jednym roku. Przybliżony koszt czynszu za wynajem wynosi 6500 PLN miesięcznie.
  2. Zaadaptowanie wynajętego lokalu do potrzeb klubu komediowego (przeprowadzenie remontu). Trudno jest nam w chwili obecnej dokładnie określić koszt remontu wynajętego pomieszczenia; zależy to od standardu lokalu, który uda się nam wynająć. Przypuszczamy jednak, że niezależnie od stanu lokalu niezbędne będzie pomalowanie ścian, wymiana podłogi, montaż oświetlenia i sceny oraz remont WC. Szacujemy, że koszt przeprowadzenia remontu  wyniesie nie więcej niż 10 000 PLN.
  3. Zakup majątku trwałego.  Zakup majątku trwałego zostanie sfinansowany ze środków własnych współwłaścicieli. Część majątku trwałego zostanie wniesiona przez jednego ze współwłaścicieli - Sławomira Rucla.

     Struktura majątku trwałego przedstawia się następująco:

 

 

Wyszczególnienie

Sposób nabycia

Wartość środka trwałego

(lub cena zakupu)

Samochód osobowy marki

Aport rzeczowy

17 000

Komputer + peryferia

Aport rzeczowy

  3 000

Oprogramowanie komputera

Kupno

  1 500

Stoły i krzesła w części „siedzącej”

Kupno

  9 000

Oświetlenie sceny

Kupno

  1 000

Sprzęt nagłaśniający

Kupno

  6 000

Wyposażenie baru (kufle, kieliszki, itp)

Zgłoś jeśli naruszono regulamin