Regeneracja zacisków hamulcowych ATE.pdf

(10253 KB) Pobierz
427534553 UNPDF
Regeneracja zacisków hamulcowych ATE
Autor: lord_wiader
Tak wygląda porównanie zacisku przed i po regeneracji oraz malowaniu:
Zasadniczo regeneracja polega na wymianie elementów gumowych, przeczyszczeniu oraz nasmarowaniu
zacisków. Dodatkowo pokusiłem się o pomalowanie zacisków, nie tylko ze względów estetycznych, lecz
także czysto technicznych- w brudnym zacisku ciężej czyści się tłoczek, oraz zakłada gumki. Przepraszam,
ale nie znam nazw niektórych elementów, więc będę je nazywał jak chce.
Zacznijmy od początku.
Co nam się przyda do regeneracji zacisku:
-zaciski
-zestaw regeneracyjny
427534553.002.png
Zestaw na jeden zacisk składa się z:
* jednej uszczelki tłoczka
427534553.003.png
* jednej osłonki tłoczka
* dwóch gumowych tulejek prowadzących zacisk
427534553.004.png
* dwóch korków do tulejek
* jednej osłonki odpowietrznika
- smar. Ja użyłem smaru miedziowego. Jego zaletą jest dobra odporność na wysokie temperatury, w
których może pracować zacisk.
427534553.005.png
- pasta do tłoczków hamulcowych (nie jest konieczna). Służy do powlekania tłoczków hamulcowych,
zapobiega korozji tłoczka i cylindra oraz zapiekaniu się tłoczka. Na zdjęciu widoczny jest oryginalny produkt
firmy ATE, dostałem go od Bandiego, za co bardzo mu dziękuję Jeśli nie mamy takiej pasty, to wystarczy
zwykły
płyn
hamulcowy.
- szmatka, albo lepiej pare szmatek
- klucz imbusowy nr. 7, dosyć nietypowy rozmiar
427534553.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin