Osłona silnika [F] - montaż.pdf

(598 KB) Pobierz
420751999 UNPDF
Osłonasilnika[F]-montaż
Autor:FrankSinatra
Niedawno nabyłemosłonęplastikowąsilnika do mojej Astry. Podczas montażu napotkałem kilka rzeczy o których chciałbym Wam
poniżej napisać.
Posiadam OplaAstrę I z silnikiem 1,4 82 KM. Rozmieszczenia elementów podmaską jak równieżskąpe dosyć fabryczne nadkola
powodują straszne wręczbrudzeniesięsilnika podczasnormalnejeksploatacji. Jeżelichodzi o skutki zimowego zabrudzeniato
oczywiścienależy wskazaćnaszkodliwe działanie soli. Wszystkieelementypod maską zachodzą dziwną maziąaw dalszej kolejności
krystalizujenanichsól. Sólnaprzewodach wysokiego napięciaszczególniew starszych modelach może powodować przebicia iskryco
oznacza gorsze odpalanie silnika. Dodatkowo pasek klinowy od alternatorarozbryzguje cały brudz kół nawewnętrzną stronę maski i
inne elementynajegolinii.
Oczywiście w ASO oferowalimi osłonęplastikowąaleza 280 zł więcnie skorzystałem. Kupiłem tańszą:
Jeżeli chodzio sam produkt i jegomontaż to oceniam nabardzo dobry. Osłona jestwykonanaz tworzywa takiego jak nadkola, przy
czym jestdwa razygrubsza. Chronito ją przed szybkimpęknięciem. Sąnaniejwytłoczone miejsca, przez które należyprzełożyć
wkręti przykręcić do podwozia. Wytłoczeniasą dosyćprecyzyjniedopasowanei nie ma raczejmowy o zbytnim wysiłkuabyprzez nie
trafićw kołki. Jednakprzy montażu potrzebnajestpomocnadłoń bo osłonajestdosyćciężka i dużawięctrudno ją modelować
samemu.
Wmoim Oplutak jak we wszystkichAstrach fabrykaprzygotowała odpowiednie miejsca montażowe podtego typu osłonę. W
praktyce są to kwadratowe otworywycięte w podłużnicach i innychelementach podwozia. Conajważniejsze to wymiary tych
otworów. Sątokwadraty1 cm X1 cm. Wotworyte najlepiej wcisnąćplastikowe kwadratowe kołki rozporowe takie jak naprzykład
w drzwiach, po to abypóźniejwkręcić w nie wkrętytrzymająceosłonę. Ja nie mająckołków w odpowiednim wymiarze wybrałem
inną drogę. Wywierciłem kilka otworów o średnicy 3 mm i wkręciłem blachowkręty naklucz 8mm. Jeszczelepsze do tychcelów
byłyby wkrętysamorozwiercającedo blachodachówki i dobrawkrętarka akumulatorowa.
Ja powierciłem tyleotworów i trzyma sięjak diabełsołtysa:
Po prawej stronie zrobiłemrównieżdziurkęw blasze nadkola. Po lewej stronie trzeba tylko skręcićosłonęz plastikowym nadkolem.
420751999.001.png
Do montażu bezwzględniepotrzebny będziekanał. Radzę przed braniem sięza robotę odkręcić środek osłony (5 wkrętów
widocznychnapierwszymzdjęciu). Będzie wtedylżejsza i łatwiejszaw pasowaniu.
Tak wyglądaosłonapo zamontowaniu:
Jednamała uwaga. Miska olejowaw moim oplu jestniskousytuowanaagdy dochodzi osłonado ziemi jestjużtylko naokoło 12 cm.
Ogólniejednak spełnia swoją funkcję asilnik sięnie brudzi tak jak dotychczas. Jestem zadowolony i polecam.
420751999.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin