Demontaż skrzyni biegów.pdf

(1790 KB) Pobierz
415515566 UNPDF
Rozkładanie/składanieskrzynibiegów [F]
Autor:tosh
Montujemy pokrywę kół żębatych piątego biegu,uprzednio doprowadzając ją do stanu czystości:
Oczywiście zakładamy nową uszczelkę ismarujemy jej powierzchnię po obu stronach pastą Dirko (na foto jeszcze tego nie uczyniłem).
Dokręcamy śruby pokrywy momentem 20-23 Nm:
415515566.002.png
Montujemy pokrywę mechanizmu różnicowego.Oczywiście stosujemy nową uszczelkę ipastę Dirko (na fotografii jeszcze nie użyłem pasty):
Ostatnirzut oka na koło talerzowe mechanizmu różnicowego.Poniżej koła widoczny jest plastikowy pierścień zębaty napędu linki
prędkościomierza. Ciekawostką jest,iż pierścień ten występuje również w skrzyni F18 Vectry B iAstry G, gdzie sygnał prędkościpochodzi z
układu ABS:
Zakładamy pokrywę mechanizmu różnicowego,śruby dokręcamy momentem 20-23 Nm:
415515566.003.png
Najciekawsze przed nami: wnętrze skrzyni biegów, czylicały mechanizm odpowiadający za przekazywanie mocy na koła:
Na fotowidoczne jest wszystko,co wychodzi razem z opisywaną wyżej flanszą łożyskową. Od góry: wałek główny skrzyni biegów,poniżej
wałek pośredni (sprzęgłowy) skrzyni biegów. Na wałku głównym zaczynając od prawej strony:
- zębnik atakujący koła talerzowegoprzekładnigłównej,
- łożyskowałeczkowe wałka głównego,
- koło zębate czwartego biegu,
- synchronizator czwartego itrzeciego biegu,
- koło zębate trzeciego biegu,
- koło zębate drugiego biegu,
- koło zębate biegu wstecznego (zazębienie proste,brak synchronizacji),
- synchronizator drugiego ipierwszego biegu,
- koło zębate pierwszego biegu,
- po drugiej stronie flanszy zobrazowane wyżej koło zębate piątego biegu wrazz synchronizatorem..
Na wałku pośrednim od prawej strony: wielowypusttarczy sprzęgła, koło zębate czwartego biegu ikolejne niższe biegi.
Należy zwrócić uwagę, iżkoła zębate wszystkich biegów synchronizowanych mają zazębienie skośne.
Jeszcze rzut oka na widełki iwałek wybierania biegu wstecznego...:
...iwidełki razem z wałkamiwybierania biegu 1 i2 (po lewej) oraz 3 i4 (po prawej).Na wałku prowadzącym koło pośrednie biegu
wstecznego znajduje się metalowa podkładka,która podczas demontażu flanszy spada z wałka. Należy o niej pamiętać podczas składania
skrzyni biegów.
Widoczne są również wcięcia suwaków wałków,w które wchodzidźwignia zewnętrznegomechanizmu wybierania biegów:
415515566.004.png 415515566.005.png
Posiadam jeszcze kilka szczegółowych zdjęć wałków skrzyni biegów, ale akurat w tym opracowaniu nie są aż tak istotne, aby je
zamieszczać.
Zaczynamy składać skrzynię biegów w jedną całość. Czyścimy wiec obudowę skrzyni biegów:
415515566.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin