Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull [Indiana Jones I Krolestwo Krysztalowej Czaszki][Extra2 - Pre-Production][EN][2008][DVDRip].txt

(12 KB) Pobierz
{1}{1}25.000
{29}{80}Teraz zajmiemy si� tym.|Mamy tu uj�cie bohatera.
{83}{168}- Jako �e wszyscy ju� wr�cili...|- Mo�emy to zrobi�.
{184}{266}PREPRODUKCJA
{290}{386}Kiedy bro� strzela, kula odbija si�|rykoszetem i trafia tutaj.
{390}{414}PREWIZUALIZACJA|MAJ 2007
{418}{467}Przechodzi t�dy, uderza w metal,|lec� iskry.
{470}{531}Przelatuje jej mi�dzy nogami,|uderza w metal krzesz�c iskry,
{534}{607}po czym wszyscy schylaj� si�,|dzi�ki czemu zyskuje on na czasie.
{610}{696}Zostali�my zaanga�owani do|Indiany Jonesa jako jedni z pierwszych.
{699}{746}Steven usiad� z nami i powiedzia�:
{749}{782}DANIEL D. GREGOIRE|KIEROWNIK PREWIZUALIZACJI
{785}{877}"Mamy okolic� Strefy 51, chc�|�eby by�o to w Po�udniowej Nevadzie,
{881}{966}"mamy przydro�ny bar i takie postaci.
{969}{1071}"Mamy Mutta, Maca, Oxleya|oraz oczywi�cie Indy i Marion,
{1074}{1138}"ci faceci s� �li, a ci dobrzy".
{1142}{1259}Co zabawne, mimo i� wiedzieli�my|co jest grane,
{1262}{1307}nigdy nie mia�em dost�pu|do scenariusza,
{1310}{1378}czy jakiego� og�lnego planu.|Pojawi� si� on dopiero p�niej.
{1381}{1506}Wszystko rozwija�o si� przed naszymi|oczami. By� w tym jaki� mistycyzm.
{1509}{1576}Musimy zobaczy� jak si� rozwija.|On wypada poza kadr.
{1579}{1614}Musimy zobaczy� jak si� rozwija.
{1617}{1699}Steven niemal od samego pocz�tku|wiedzia� o co mu chodzi
{1703}{1749}i dzieli� si� tym.
{1752}{1778}Szybkie spojrzenie.
{1782}{1833}Dobrze. Powiem ci,|co jeszcze bym zrobi�.
{1837}{1936}Poszed�bym za nimi.|Zamiast trzyma� si� tego,
{1939}{1980}pod��y�bym za nimi,|poniewa� oni biegn�.
{1983}{2023}- Dobrze.|- Biegn� wi�c z�ap ich
{2026}{2103}w jednym z tych przej��|i zmie�� ich w kadrze.
{2106}{2142}Steven tworzy� dla nas rysunki,
{2145}{2206}kt�re s� bardzo szcz�tkowe.
{2210}{2266}Jednak o dziwo spe�nia�y one|swoj� funkcj�.
{2269}{2338}Siada� i przez minut� szkicowa� uj�cie,
{2341}{2411}rysowa� wok� ramk�|tworz�c kadrowanie,
{2414}{2487}po czym rozrysowywa� kolejne pozycje|A, B i C.
{2490}{2584}Siadali�my przed programem Maya|i tworzyli�my realistyczny model 3D.
{2587}{2631}Ustawienie obiektywu i kadrowanie|by�o dobre,
{2634}{2675}synchronizacja te�, wszystko gra�o.
{2678}{2732}- Wchodzimy tu, kiedy j� �apie.|- W porz�dku.
{2735}{2784}Wtedy zaczyna si� dialog|"Jak za starych czas�w".
{2792}{2849}Patrzy na ni� i u�miecha si� m�wi�c:|"Jak za starych czas�w".
{2852}{2977}Nast�pnie przekszta�camy to|w tr�jwymiarowe uj�cie,
{2981}{3058}kt�re jest niezwyk�e, ale kr�tko m�wi�c|tak wygl�da ca�y ten proces.
{3065}{3107}Wiesz czego tutaj brakuje?
{3110}{3162}Nie mamy rozk�adu tego,|jak do tego dosz�o.
{3165}{3271}Lepiej �eby wsta� i przygotowa� si�|do wymierzenia swojego skoku.
{3274}{3352}Steven jest niew�tpliwie centraln�|postaci� ca�ej produkcji.
{3355}{3469}Opr�cz tego, �e nasza praca|jest dla niego wa�na,
{3472}{3574}poniewa� urzeczywistniamy jego|pomys�y, zostaje ona przedestylowana
{3577}{3621}w�druj�c przez wiele departament�w,
{3624}{3671}aby w ko�cu trafi� do niego.
{3674}{3723}Stanowi on fundament i baz�
{3726}{3796}od kt�rej wszystko bierze|sw�j pocz�tek.
{3816}{3875}Powiedzia�em mojemu operatorowi|Januszowi Kami�skiemu:
{3879}{3903}STEVEN SPIELBERG|RE�YSER
{3906}{4056}"Nie r�bmy z Indiany Jonesa|techno-thrillera z XXI wieku.
{4059}{4118}"Lndiana Jones|musi pozosta� tradycyjny,
{4121}{4198}"co uzyskamy pozostaj�c|przy jasnym stylu,
{4201}{4293}"na kt�rym Douglas Slocombe zbudowa�|pierwsze trzy cz�ci przyg�d".
{4296}{4331}Dlatego w�a�nie go wybrali�my.
{4344}{4374}Usiedli�my w sali projekcyjnej,|tutaj w Amblin,
{4378}{4404}JANUSZ KAMI�SKI|KIEROWNIK ZDJ��
{4407}{4447}i obejrzeli�my poprzednie trzy cz�ci.
{4450}{4534}Niesamowicie by�o zobaczy�|nie tylko to, jak toczy si� ta historia,
{4538}{4647}ale r�wnie� jak bardzo rozwin�a si�|technika i jak dochodzi�y elementy,
{4650}{4706}kt�re nie wp�yn�y jednak|na sp�jno�� film�w,
{4709}{4772}pozostawiaj�c ich stron� wizualn�
{4775}{4858}pe�n� przepychu. Jest ona ciep�a.|�wietlista.
{4861}{4934}To film przygodowy.|Czasem pe�en napi�cia i mroku,
{4937}{5000}nigdy nazbyt ciemny,|ale te� niezbyt jasny.
{5003}{5107}Ma bardzo efektowne|hollywoodzkie zdj�cia.
{5242}{5345}Nie mia�em na sobie kostiumu|Indiany Jonesa przez 18 lat.
{5348}{5453}Na pocz�tku procesu produkcyjnego,|kostium ten wys�ano do mojego domu
{5485}{5572}�ebym go przymierzy� i sprawdzi�,|gdzie nale�y go przerobi�.
{5575}{5660}Kiedy go za�o�y�em okaza�o si�,|�e le�y jak ula�.
{5664}{5750}Czu�em, �e jest naprawd� wygodny,|a ja jestem gotowy do akcji.
{5754}{5807}Zwa�ywszy ikoniczny wygl�d|Indiany Jonesa,
{5810}{5840}BERNIE POLLACK|PROJEKTANT KOSTIUMU H. FORDA
{5843}{5885}nie mo�na wprowadza� poprawek.
{5888}{5990}Je�li cofniemy si�|do poprzednich cz�ci,
{5993}{6081}wida� jednak pewne delikatne r�nice|w jego wygl�dzie.
{6096}{6176}Znajdowa�em si� pod spor� presj�.
{6179}{6325}Sta�a przede mn� pr�ba|skopiowania ikony,
{6328}{6397}musia�em w�a�ciwie do tego podej��.
{6400}{6471}Po wielu perturbacjach,|w ko�cu trafi�em do go�cia
{6474}{6612}z Mississippi imieniem Steven Delk,|kt�ry zrobi� doskona�y kapelusz.
{6615}{6712}Naprawd� wspania�y kapelusz,|ci�ki i w og�le.
{6715}{6803}Zapyta�em go wtedy:|"Dasz rad� zrobi� ich 30 dla mnie?"
{6834}{6915}"Spr�buj�".
{6921}{7051}Dosta�em kilka kapeluszy, po czym|zrobili�my pr�b� w nowym ubraniu.
{7054}{7167}Kiedy Steven zobaczy� kapelusz|powiedzia�: "Wspaniale".
{7170}{7277}"Nie mog�em zasn�� my�l�c o tym|czy zdo�asz go odtworzy�,
{7280}{7366}"ale po tym co zobaczy�em jestem|szalenie podekscytowany".
{7370}{7414}Wszystkim bardzo si� podoba�y.
{7417}{7520}P�niej by�y kurtki. Dotar�em do|cz�owieka imieniem Tony Novak,
{7523}{7584}kt�ry zrobi� doskona�e kurtki.
{7588}{7704}By�y doskona�e, a on sam|by� niezwykle mi�y.
{7707}{7780}Powiedzia�em mu:|"Mo�esz zrobi� dla mnie 30?"
{7783}{7877}"Jasne, co tylko sobie �yczysz".|Nast�pnie przyni�s� mi pr�bki,
{7881}{7965}z kt�rych wybrali�my w�a�ciwy kolor.
{7968}{8049}Zrobili�my te� kilka|wi�kszych rozmiar�w,
{8052}{8179}gdyby konieczne by�o dodatkowe|podszycie. Spisa� si� na medal.
{8184}{8187}Kapelusz jest �wietny. Bat jest �wietny.
{8187}{8227}Kapelusz jest �wietny. Bat jest �wietny.
{8230}{8314}Harrison w kapeluszu i kurtce|trzymaj�cy bat wygl�da �wietnie.
{8325}{8406}Je�li wybra� nieruchomy kadr|z ka�dego z czterech film�w,
{8409}{8458}w kt�rym ma on na sobie|kapelusz i kurtk�,
{8461}{8485}GEORGE LUCAS|PRODUCENT WYKONAWCZY
{8488}{8537}nie s�dz�, aby mo�na by�o je odr�ni�,
{8540}{8588}poniewa� wygl�da dok�adnie tak,|jak w poprzednich filmach.
{8591}{8621}- �wietne, nieprawda�?|- Tak.
{8624}{8697}Najpierw musimy to opublikowa�,
{8700}{8780}zanim zaczniemy ujawnia�,|jak Harrison wygl�da w kostiumie.
{8784}{8849}Mutt wje�d�a w �ycie Indiany Jonesa|na Harleyu.
{8852}{8898}Dok�adnie jak Marlon Brando|w filmie Dziki.
{8901}{8960}Dali�my mu nawet podobn� czapk�.
{8963}{9068}Wy�ania si� z chmury pary,|tu� przed odjazdem poci�gu.
{9071}{9116}Nie mog�em da� roli Mutta|nikomu innemu.
{9119}{9234}Kiedy przed laty zobaczy�em Shi� w|filmie Disneya Kto pod kim do�ki kopie,
{9237}{9316}pomy�la�em: "On jest stworzony|do filmu Indiana Jones".
{9319}{9432}Wytw�rnia DreamWorks poleci�a go|D.J. Caruso, re�yserowi Niepokoju,
{9437}{9514}a p�niej nam�wi�a Micheala Baya,|aby da� mu rol� w Transformers.
{9517}{9574}Wys�a�em George'owi Lucasowi|materia�y z Niepokoju.
{9578}{9668}George je obejrza�, spodoba�y mu si�,|wi�c powiedzia�: "�mia�o, daj mu rol�".
{9671}{9735}Wskaz�wki, kt�rych udzieli� mi|Steven przed filmem,
{9765}{9824}ogranicza�y si� do s��w:|"Witamy w filmie Indiana Jones".
{9832}{9882}Na moim scenariuszu napisa� on|kr�tk� notatk�:
{9885}{9990}"Nadszed� czas, aby� przeistoczy� si�|w Mutta". Podpisano "Steven".
{9994}{10028}Do��czy� do tego trzy filmy.
{10031}{10118}Da� mi Szkoln� d�ungl�,|Buntownika bez powodu,
{10121}{10157}i Dzikiego.
{10161}{10296}By�y to filmy, kt�re mia�y pokaza�|mu czasy,
{10306}{10425}w kt�rych dzieje si� akcja naszego|filmu. Nie mia� on si� na nich opiera�.
{10581}{10621}Dobrze. Ca�kiem nie�le.
{10624}{10674}Kiedy zaczynali�my,|najwi�cej czasu poch�ania�a
{10677}{10753}szermierka, co by�o zreszt�|do przewidzenia.
{10757}{10818}To za trudne. O Bo�e.
{10822}{10862}Z czasem wszystko ewoluowa�o.
{10880}{10972}Nasze treningi by�y tak szybkie,|�e zacz�y pojawia� si� nowe pomys�y.
{10975}{11032}Steven rzuca�: "Zaczekajcie.|Mo�e by�my tu co� dodali?"
{11035}{11080}"Dodajmy tu dwie ci�ar�wki.|Przenie�my to do d�ungli".
{11088}{11147}- Zacznijcie ca�� akcj� tam.|- Zacznijcie wszystko st�d.
{11151}{11220}Zaczynali�my od walki na ubitej ziemi,
{11223}{11288}a teraz wszystko wygl�da|zupe�nie inaczej.
{11291}{11327}Tak b�dzie doskonale.
{11330}{11382}To ma si� odbi� od buta.
{11385}{11463}Steven na pocz�tku powiedzia�:|"Damy ci n� spr�ynowy".
{11466}{11513}Nie mia�em wprawdzie trenera,
{11516}{11561}ale mog�em ze sob� zabiera� n�|pod koniec dnia.
{11566}{11620}Ci�gle si� nim bawi�em. Sta� si� moj�|codzienn� rozrywk�.
{11648}{11700}By�o to najciekawsze zaj�cie na planie.
{11703}{11744}Taka moja gra wideo.
{11747}{11817}Szybko nabra�em wprawy,|co by�o bardzo przyjemne.
{11820}{11850}Pokaza�em to Stevenowi.
{11853}{11896}"Rewelacja. Wykorzystamy to gdzie�".
{11899}{11940}Tak w�a�nie si� sta�o.
{11967}{12043}Nie mia�em �adnych obiekcji
{12046}{12143}kiedy us�ysza�em, �e Steven wybra�|Shi� do roli mojego syna.
{12146}{12195}Czu�em si� z tym komfortowo,
{12198}{12295}poniewa� mam do Stevena|bardzo du�o zaufania.
{12302}{12430}Okaza�o si�, �e to pomys�owy|i niezwyk�y cz�owiek,
{12433}{12530}o wyj�tkowej wra�liwo�ci narracyjnej.
{12540}{12620}Jest r�wnie� bardzo mi�ym facetem.
{12623}{12684}Praca z nim by�a|prawdziw� przyjemno�ci�,
{12688}{12745}podobnie jak sp�dzany z nim czas.
{12751}{12820}Pierwszy raz zobaczy�em Harrisona|w pe�nym rynsztunku,
{12823}{12915}kiedy lecia� helikopterem.|Spojrza�em w g�r� s�ysz�c...
{1291...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin