IV obszar.doc

(79 KB) Pobierz
Obszar IV (określony w załączniku do rozporządzenia) – Zarządzanie przedszkolem

Organizacja ewaluacji wewnętrznej - Obszar IV                            Strona 1 z 4

Obszar IV (określony w załączniku do rozporządzenia) – Zarządzanie przedszkolem

 

Wymagania (określone w załączniku do rozporządzenia):

4.1. Funkcjonuje współpraca w zespołach

 

Cel ewaluacji

wymagania

Szczegółowy obszar ewaluacji

Forma ewaluacji

Narzędzia

Termin

Odpowiedzialny za przeprowadzenie diagnozy

Termin określenia wniosków

Uwagi

Pozyskanie informacji o stymulacji i efektywności współpracy zespołowej nauczycieli

1) Dyrektor motywuje nauczycieli do zespołowej pracy przy opracowywaniu i realizacji działań przedszkola

– Analiza opinii nauczycieli

Kwestionariusz ankiety dla nauczycieli

III 2010

Zespół diagnostyczny

VI 2010 – rada analityczno-oceniająca

Zespół opracowuje wyniki ankiety

2) Regulaminy wewnętrzne przedszkola uwzględniają zaangażowanie w pracę zespołową przy ustalaniu dodatków motywacyjnych, nagród dla nauczycieli

– Analiza dokumentacji przedszkola

Arkusz analizy dokumentacji

III 2010

Zespół diagnostyczny

VI 2010 – rady analityczno-oceniające

Zespół opracowuje wyniki analizy

Pozyskanie informacji  o przesłankach i efektywności współpracy zespołowej nauczycieli

3) Zakres zadań realizowanych zespołowo przez nauczycieli

– Analiza dokumentacji przedszkola

Arkusz analizy dokumentacji

III 2010

Zespół diagnostyczny

VI 2010 – rada analityczno-oceniająca

Zespół opracowuje wyniki analizy,

dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza raport ewaluacji w danym obszarze

 

4.2. Prowadzony jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny

 

Cel ewaluacji

wymagania

Szczegółowy obszar ewaluacji

Forma ewaluacji

Narzędzia

Termin

Odpowiedzialny za przeprowadzenie diagnozy

Termin określenia wniosków

Uwagi

Pozyskanie informacji o efektywności funkcjonowania nadzoru pedagogicznego w przedszkolu

1) W przedszkolu jest opracowana organizacja nadzoru pedagogicznego, nadzór jest realizowany planowo, systematycznie

– Analiza opinii nauczycieli

Kwestionariusz ankiety dla nauczycieli

III 2010

Zespół diagnostyczny

VI 2010 – rada analityczno-oceniająca

Zespół  opracowuje wyniki ankiety

2) Nauczyciele wykorzystują przedstawione wnioski z nadzoru pedagogicznego dyrektora do doskonalenia jakości swojej pracy

– Analiza opinii nauczycieli

 

– Analiza dokumentacji nauczycieli

 

– Obserwacje zajęć (dodatkowe, wynikające z potrzeby udoskonalenia pracy nauczycieli)

Kwestionariusz ankiety dla nauczycieli

 

Arkusz analizy dokumentacji

III 2010

 

Wg harmonogramu kontroli

dokumentacji

Zespół diagnostyczny

 

Dyrektor

VI 2010 – rada analityczno-oceniające

Zespół opracowuje wyniki analizy,

dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza raport ewaluacji w danym obszarze

Pozyskanie informacji o efektywności funkcjonowania nadzoru pedagogicznego w przedszkolu

3) Nadzór pedagogiczny sprawowany przez dyrektora umożliwia formułowanie wniosków dotyczących modyfikacji pracy przedszkola w kierunku jego jakościowego rozwoju

– Analiza Księgi Protokołów Rady Pedagogicznej

 

–Analiza opinii nauczycieli

Arkusz analizy dokumentacji

 

Kwestionariusz ankiety dla nauczycieli

III 2010

 

III 2010

Zespół diagnostyczny

 

Zespół diagnostyczny

VI 2010 – rada analityczno-oceniające

Zespół opracowuje wyniki analizy i ankiety,

dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza raport ewaluacji w danym obszarze

 

 

4.3. W przedszkolu pracuje się nad zapewnieniem jakości

 

Cel ewaluacji

wymagania

Szczegółowy obszar ewaluacji

Forma ewaluacji

Narzędzia

Termin

Odpowiedzialny za przeprowadzenie diagnozy

Termin określenia wniosków

Uwagi

Pozyskanie informacji o systemie jakości w przedszkolu

1) Przedszkole realizuje procedury zapewniania jakości pracy

– Analiza dokumentacji przedszkola

Arkusz analizy dokumentacji

X 2009

Zespół diagnostyczny

I 2010 – rada analityczno-oceniająca

Zespół opracowuje wyniki analizy

2) Procesy zachodzące w przedszkolu są ustawicznie monitorowane i poddawane modyfikacji

– Kontrola, wspomaganie, ewaluacja

Wg harmonogramu określonego w organizacji nadzoru pedagogicznego

XI 2009

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin