Organizacja ewaluacji wewnętrznej - Obszar IV Strona 1 z 4
Obszar IV (określony w załączniku do rozporządzenia) – Zarządzanie przedszkolem
Wymagania (określone w załączniku do rozporządzenia):
4.1. Funkcjonuje współpraca w zespołach
Cel ewaluacji
wymagania
Szczegółowy obszar ewaluacji
Forma ewaluacji
Narzędzia
Termin
Odpowiedzialny za przeprowadzenie diagnozy
Termin określenia wniosków
Uwagi
Pozyskanie informacji o stymulacji i efektywności współpracy zespołowej nauczycieli
1) Dyrektor motywuje nauczycieli do zespołowej pracy przy opracowywaniu i realizacji działań przedszkola
– Analiza opinii nauczycieli
Kwestionariusz ankiety dla nauczycieli
III 2010
Zespół diagnostyczny
VI 2010 – rada analityczno-oceniająca
Zespół opracowuje wyniki ankiety
2) Regulaminy wewnętrzne przedszkola uwzględniają zaangażowanie w pracę zespołową przy ustalaniu dodatków motywacyjnych, nagród dla nauczycieli
– Analiza dokumentacji przedszkola
Arkusz analizy dokumentacji
VI 2010 – rady analityczno-oceniające
Zespół opracowuje wyniki analizy
Pozyskanie informacji o przesłankach i efektywności współpracy zespołowej nauczycieli
3) Zakres zadań realizowanych zespołowo przez nauczycieli
Zespół opracowuje wyniki analizy,
dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza raport ewaluacji w danym obszarze
4.2. Prowadzony jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny
Pozyskanie informacji o efektywności funkcjonowania nadzoru pedagogicznego w przedszkolu
1) W przedszkolu jest opracowana organizacja nadzoru pedagogicznego, nadzór jest realizowany planowo, systematycznie
2) Nauczyciele wykorzystują przedstawione wnioski z nadzoru pedagogicznego dyrektora do doskonalenia jakości swojej pracy
– Analiza dokumentacji nauczycieli
– Obserwacje zajęć (dodatkowe, wynikające z potrzeby udoskonalenia pracy nauczycieli)
Wg harmonogramu kontroli
dokumentacji
Dyrektor
VI 2010 – rada analityczno-oceniające
3) Nadzór pedagogiczny sprawowany przez dyrektora umożliwia formułowanie wniosków dotyczących modyfikacji pracy przedszkola w kierunku jego jakościowego rozwoju
– Analiza Księgi Protokołów Rady Pedagogicznej
–Analiza opinii nauczycieli
Zespół opracowuje wyniki analizy i ankiety,
4.3. W przedszkolu pracuje się nad zapewnieniem jakości
Pozyskanie informacji o systemie jakości w przedszkolu
1) Przedszkole realizuje procedury zapewniania jakości pracy
X 2009
I 2010 – rada analityczno-oceniająca
2) Procesy zachodzące w przedszkolu są ustawicznie monitorowane i poddawane modyfikacji
– Kontrola, wspomaganie, ewaluacja
Wg harmonogramu określonego w organizacji nadzoru pedagogicznego
XI 2009
...
jo-chom