TEST 2 P.doc

(80 KB) Pobierz
TEST 1/SSp

CZĘŚĆ I / TEST ĆWICZENIOWY Nr 2

 

 

 

 

1.       Określenie pojazd zabytkowy oznacza :

 

A.      pojazd, który ma co najmniej 25 lat i jego produkcja została zakończona przynajmniej 7 lat temu;

B.      pojazd wyprodukowany przed 1945 rokiem;

C.     pojazd wpisany do rejestru zabytków lub do wojewódzkiej ewidencji zabytków.

 

     2. Maksymalna długość pojazdu członowego może wynosić:

 

          A.  13,50 m;

B.      16,50 m;

C.     18,75 m.

    

3.     Długość autobusu przegubowego nie może przekraczać:

 

A.      15 m;

B.      16,50 m;

C.     18,75 m.

 

     4. Maksymalna szerokość samochodu osobowego może wynosić:

 

         A. 2,50 m;

          B. 2,55 m;

          C. 2,60.

   

     5. Szerokość przyczepy z nadwoziem furgon (ściany zaopatrzone w izolację termiczną) nie może   przekraczać:

        

A.      2,50 m;

B.      2,55 m;

C.     2,60 m.

 

      6. W jakich pojazdach, którego zwis tylny jest większy niż 600 mm i wzniesiony nad jezdnią więcej niż 700 mm nie wymagany jest zderzak tylny lub urządzenie ochronne, zabezpieczające przed wjechaniem pod niego:

 

A.      zarejestrowany po raz pierwszy przed 01.01.1966 r.;

B.      zarejestrowany po raz pierwszy przed 01.01.1995 r.;

C.     zarejestrowany po raz pierwszy przed 01.01.1999 r.

 

      7. Podczas badania układu hamulcowego, maksymalny nacisk na pedał hamulca w samochodzie ciężarowym wynosi:

 

A.      70 kG;

B.      50 kG;

C.     20 kG.

 

     8. Przy pomiarze sił hamowania, ciśnienie w ogumieniu może różnić się od nominalnego o:

         

A.      0,01 MPa dla samochodów osobowych i motocykli oraz 0,02 MPa dla pozostałych pojazdów;

B.      0,01 MPa dla kół przednich i 0,02 MPa dla kół tylnych;

C.     0,06 MPa dla samochodu ciężarowego i autobusu.

 

    

 

    9. Pomiaru sił hamowania hamulca awaryjnego na urządzeniu rolkowym należy dokonać:

 

         A. na osi tylnej dokonując pomiaru jednocześnie na obu kołach;

         B. oddzielnie dla każdego koła – przy włączonym tylko jednym zespole rolek;

         C. pomiaru na jednym kole przy włączonych rolkach, a następnie po ponownym włączeniu rolek  dokonać pomiaru na drugim kole.

 

     10. W jakim przypadku wykonujemy pierwsze badanie techniczne:

           

A.      przy badaniu pojazdu zabytkowego;

B.      przy badaniu pojazdu marki „SAM”;

C.     przy badaniu pojazdu przystosowanego i spełniającego warunki do przewozu towarów niebezpiecznych.

 

      11. Maksymalna różnica sił hamowania na osi wynosi 30%, przy czym za 100% należy przyjąć:

 

A.      siłę większą;

B.      siłę mniejszą;

C.     średnią wartość obu sił.

 

      12. Podczas badania okresowego przyczepy o szerokości 2,5 m diagnosta oceniając błotnik powinien sprawdzić:

 

A.      czy kąt opasania koła przez błotnik wynosi co najmniej z przodu 50o i tyłu 30o;

B.      czy krawędź tylna błotnika znajduje się nie wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła;

C.     czy błotniki są szersze o 10 cm od szerokości opon.

 

       13. Jakie dokumenty są wymagane przy badaniu pojazdu marki „SAM” co do zgodności z warunkami technicznymi:

 

A.      dokumenty własności głównych zespołów pojazdu (nadwozie, silnik itp.);

B.      dokument identyfikacyjny pojazdu;

C.     opis techniczny pojazdu.

 

       14. Dopuszczalna masa całkowita samochodu ciężarowego dwuosiowego nie może przekraczać:

 

A.      16 ton;

B.      18 ton;

C.     21,5 ton.

 

        15. Dopuszczalna masa całkowita autobusu dwuosiowego nie może przekraczać:

   

A.      16 ton;

B.      18 ton;

C.     25 ton jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne.

 

         16. Nacisk pojedynczej osi napędowej nie może przekraczać:

             

A.      8 ton;

B.      10 ton;

C.     11,5 ton.

 

          17. Przy jakiej prędkości obrotowej silnika należy odczytać wartość poziomu hałasu w dB:

           

A.      75% prędkości obrotowej mocy maksymalnej;

B.      przy podwyższonej prędkości 2000 : 3000 obr/min;

C.     przy zwiększaniu prędkości obrotowej od prędkości biegu jałowego do maksymalnej.

 

           18. Jaki jest dopuszczalny stopień zadymienia spalin dla silnika ZS bez doładowania:

 

A.      2;

B.      2,5;

C.       3.

        

           19. Miganie lampki MIL sygnalizuje:

 

A.      niemożliwość wykonania monitorów w czasie jazdy;

B.      wystąpienie usterki niepotwierdzonej;

C.     wystąpienie usterki grożącej uszkodzeniem układu oczyszczania spalin.

 

 

 

 

             20. Autobus komunikacji miejskiej powinien być wyposażony w:

 

                A. zasłonę za miejscem kierowcy;

                B. apteczkę doraźnej pomocy;

                C. ogumione koła zapasowe.

 

            21. Jak ustalamy ładowność przyczepy lekkiej marki „SAM”:

       

A.      na podstawie nośności opon;

B.      na podstawie danych podanych przez właściciela przyczepy w opisie technicznym przyczepy;

C.     jako różnicę między dopuszczalną masą całkowitą, a masą własną.

 

           

           22. W jakich terminach przeprowadza się badania okresowe taksówki osobowej:

 

A.      przed upływem roku od dnia pierwszej rejestracji i następnie co 6 miesięcy;

B.      przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, następnie przed upływem 2 lat od dnia przeprowadzenia badania, a następnie potem corocznie;

C.     corocznie.

 

            23. Na podstawową stację kontroli pojazdów o uprawnieniach B CC D c d e h przyjeżdża pojazd – cysterna ( przewożąca paliwa) po wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone elementy nośne konstrukcji podwozia i cysterny, co robi diagnosta:

 

A.      wykonuje badanie okresowe i specjalistyczne powypadkowe oraz wystawia stosowne zaświadczenie;

B.      wykonuje badanie powypadkowe i wystawia stosowne dokumenty;

C.     nie wykonuje badania i odsyła pojazd na stację okręgową.

 

             24. Minimalny wskaźnik skuteczności hamowania hamulca roboczego dla samochodu ciężarowego o d.m.c. do 3,5 ton i rejestrowany po raz pierwszy po 01.01.1999 r. wynosi:

 

A.      40%;

B.      45%;

C.     50%.

 

            25. Co powinien zrobić diagnosta z numerem nadwozia częściowo skorodowanym (nieczytelnym), podczas nabijania nowego numeru na podstawie decyzji wydanej przez starostę:

 

A.      usunąć przez zeszlifowanie;

B.      przekreślić przez wybicie poziomej linii;

C.     nie powinien ingerować w stary numer tylko nabić obok nowy numer nadwozia.

 

           26. Kierunkowskazy boczne są obowiązkowe w:

 

A.      we wszystkich samochodach ciężarowych;

B.      w przyczepach o długości przekraczającej 6 m;

C.     w pojazdach ciągnących przyczepę.

 

           27. Barwa światła do jazdy dziennej może być:

 

A.      tylko biała;

B.      żółta samochodowa lub biała;

C.     żółta samochodowa.

 

          28. Na oponie samochodowej widnieje następujący napis 165/70  R  13      S65.

                Literka „S” oznacza:

 

A.      maksymalną prędkość użytkowania opony;

B.      zakodowaną wartość wytrzymałości opon;

C.     index nośności.

 

          29. Pomiar światłości świateł drogowych należy wykonać przy:

 

A.      wyłączonym silniku;

B.      przy silniku pracującym na biegu jałowym;

C.     przy silniku pracującym na średnich obrotach.

 

         30. Taksówka osobowa jest wyposażona na dachu w dodatkowe światło z napisem „TAXI”, przy czym napis może być koloru:

 

A.      czarnego;

B.      żółtego lub białego;

C.     dowolnego.

 

 

4

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin