PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIEL MIANOWANY
UBIEGAJĄCY SIĘ O AWANS
NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
STAŻ OD 01.09.2005 DO 01.06.2008
ZADANIA
SPOSOBY REALIZACJI
DOWODY REALIZACJI UWAGI
& 8 ust. 2 pkt 1
„uzyskanie
pozytywnych efektów
w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły”
1. Poznanie procedury
awansu zawodowego nauczycieli i dokumentowanie realizacji planu
rozwoju zawodowego.
Analiza przepisów dotyczących awansu
zawodowego nauczycieli (Karta Nauczyciela, Rozp. MEN z dn. 01.12.2004 r., broszury „Awans zawodowy nauczycieli”, śledzenie stron internetowych MEN, CODN).
Opracowanie planu rozwoju
zawodowego.
Gromadzenie materiałów
i dokumentów.
IX 2005 r.
Cały okres
stażu.
Wniosek o rozpoczęcie
stażu, plan rozwoju zawodowego.
Potwierdzenia,
zaświadczenia,
opracowane materiały.
2. Przygotowanie projektu sprawozdania.
Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego.
V 2008 r.
Sprawozdanie z realizacji
planu rozwoju
3. Współtworzenie programu rozwoju szkoły.
Analiza dokumentów dotyczących organizacji i zasad funkcjonowania szkoły:
a) Wizja i Misji Szkoły
b) Programu wychowawczego
c) Statutu Szkoły i regulaminów
d) Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania.
Uczestniczenie w pracach Zespołów:
-Zespół Języków Obcych,
-Zespół Wychowawców.
Cały okres stażu.
Protokoły z zebrań.
Gotowe dokumenty, potwierdzenie Dyrekcji.
4. Aktywny udział w opracowaniu i wdrożeniu programu wychowawczego.
Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły i na jego podstawie określenie swojego zadania jako nauczyciela i wychowawcy.
Wspólnie z innymi nauczycielami opracowanie programów wychowawczych dla klas I-III gimnazjum.
5. Poszerzanie wiedzy i umiejętności.
Udział w wewnątrzszkolnym Doskonaleniu Nauczycieli.
Udział w kursach i warsztatach metodycznych.
Zaświadczenia.
6. Opracowanie programu ścieżek edukacyjnych.
Koordynator ścieżki „Bezpieczeństwo na co dzień”. Współautorka ścieżki językowej „Międzynarodowa Wigilia”.
IV.2006
XII.2007
Scenariusze ścieżek.
7. Tworzenie autorskich materiałów edukacyjnych.
Opracowanie kryterium oceny z języka niemieckiego, karty semestralnej osiągnięć ucznia, ankiety ewaluacyjnej stopnia opanowania języka.
Poświadczenia, materiały.
8. Pełnienie dodatkowych funkcji, podejmowanie dodatkowych działań.
Układanie planu pracy zespołu, grafiku sal językowych.
Uczestnictwo w pracach komisji konkursowych.
Członek Komisji Nadzorujących przebieg egzaminów gimnazjalnych.
2005/2006r.
2007/2008r.
Poświadczenia przewodniczącej Zespołu ds., Języków Obcych.
9. Samokształcenie.
Czytanie literatury niemieckojęzycznej, oglądanie filmów w oryginalnej wersji językowej, czytanie fachowych czasopism dla nauczycieli.
& 8 ust. 2 pkt 2
„ wykorzystywanie w
pracy technologii
informacyjnej i
komunikacyjnej”
&...
gocha119