Autocross_Polski.txt

(3 KB) Pobierz
LFS Autocross Editor - Instrukcja obsługi
=========================================

(Od tłumacza: Pomimo użytych w tłumaczeniu polskich odpowiedników słów autocross (KJS) i layout (układ), pozostawiłem tu, dla jasnoci, jedynie spolszczenia słów angielskich)


Uwaga: Aby używać rdytora autocrossu należy odblokować Live for Speed.

Edytor jest dostępny z poziomu gry, po nacinięciu SHIFT+U. Wewnštrz, po nacinięciu przycisku "Rozmieszczanie obiektów", możesz wgrywać, edytować i zapisywać layouty.

Wszystkie przyciski edytora sš wyszczególnione na ekranie. Autocross działa także w grze sieciowej. Administrator serwera może wgrywać / edytować layouty gdy na serwerze najdujš się inni gracze.

Aby stworzyć layout, umieć obiekty, punkt startu oraz punkty kontrolne. Jeżeli nie zdefiniujesz miejsca startu, program użyje miejsca domylnego. Wówczas jednak layout zachowa się jak normalny tor wycigowy. Kary czasowe nie będš liczone, ale będziesz musiał umiecić punkty kontrolne, by czasy okršżeń były rejestrowane.

Rozmieszczanie obiektów: wybierz typ obiektu i umieć go w wybranym miejscu naciskajšc "O". Możesz dostosować kierunek i zwrot obiektu używajšc przycisków "<" i ">". Gdy, majšc wybrany obiekt, wsiniesz "M", obiekt zostanie przesunięty w miejsce, w którym znajduje się kursor myszy oraz uaktualni go, zdefiniowanym przez Ciebie nagłówkiem.

Rozmieszczanie punktów kontrolnych: potrzebna jest linia startu/mety oraz conajmniej jeden punkt kontrolny. Efektem tego jest zdefiniowanie trasy; dodatkowo wywietlane sš międzyczasy w tych punktach. Nacinięcie "F", "1", "2" lub "3" da linię mety lub punkt kontrolny. Możesz dostosować ich kierunek oraz szerokoć w taki sam sposób, jak dla innych obiektów - naciskajšć "M". Punkty kontrolne sš niewidoczne podczas jazdy, tak więc twórca layoutu, używajšć pachołków lub innych obiektów, powinien zadbać o to, aby kierowcy przez nie przejeżdżali. Przyciskami "W" i "E" można zmieniać szerokoć punktu kontrolnego.

Uwaga: istotny jest kierunek przejazdu przez punkt kontrolny. Należy przejechać przez niego we właciwym kierunku, aby czas został zarejestrowany.

Punkt kontrolny wyglšda jak nawias kwadratowy. Należy przez niego przejechać OD strony z "końcami" DO jego "płaskiej" częci.

Zakazane obszary oraz kontrola trasy:
------------------------------------
W trybie "wirażowego" możesz rozmieszczać (Sędziów) Wirażowych oraz kontrolery trasy.

Strefa wirażowego jest zaznaczona przez czerwony okršg. Jeżeli pojazd wjedzie w tę strefę w trybie dla jednego gracza, dostanie 1min kary. W trybie gry wieloosobowej, zostanie zmuszony do przejcia w tryb obserwatora.

Kontrolery trasy sš oznaczone przez zielony okršg. Każdy kontroler ma swój numer porzšdkowy, który jest wywietlony w prawym górnym rogu ekranu, gdy kontroler jest wybrany. Samochód musi przejechać przez kontrolery we właciwej kolejnoci - w przeciwnym razie naliczona zostanie kara lub gracz zostanie zmuszony do przejcia w tryb obserwatora. Indeks trasy jest generowany automatycznie, w kolejnoci dodawania kontrolerów. Możesz go ręcznie edytować, klikajšc na przycisk indeksu trasy.

Poruszanie się:
--------------
Widok - mysz i przyciski - wyszczególnione na ekranie.
Nacinij "V", aby przełšczyć między widokiem niskim i wysokim.
Podglšd trasy - nacinij SPACJĘ, aby włšczyć/wyłšczyć wszystkie przyciski edytora.

Pomiar odległoci: Nacinij "D", aby włšczyć narzędzie do pomiaru odległoci.

------------------
LFS - 19 Lipca 2006
Zgłoś jeśli naruszono regulamin