Odpowiedzi na czesto zadawane pytania: http://www.eu07.prv.pl/miniFAQ.html Aby uruchomic symulator nalezy uruchomic program eu07.exe Mozna tez zadawac w linii komend parametry np. -s nazwascenerii -v nazwapojazdu wtedy wczytywana jest inna sceneria i uruchamiane sa inne pojazdy niz zdefiniowane w eu07.ini (o ile istnieja w danej scenerii) Mozna tez uzyc programu STV. Klawiszologa defaultowa: klawiszologia dla drezyny, NUMPAD: + moja - twoja 7 1 hamulec pomocniczy klawiszologia dla innych lokomotyw: M m dla elektrowozu: zal/wyl glowny obwod (wylacznik szybki), dla spalinowozu: rozrusznik X x dla elektrowozu: zal/wyl przetwornica C c dla elektrowozu: zal/wyl sprzezarka d r nawrotnik + - nastawnik / * dla elektrowozu: bocznik na klawiaturze numerycznej (wlaczyc NUMLOCK!) 1 7 hamulec pomocniczy + - 3 9 hamulec zasadniczy + -, ponadto: 4 hamulec zasadniczy: poz. neutralna (jazda) 0 hamulec zasadniczy: hamowanie nagle . hamulec zasadniczy: napelnianie uderzeniowe 8 5 2 pozycje hamowania ham. zasadniczego 6 odluzniacz hamulca lokomotywy blok kursorow: strzalki - chodzenie po kabinie Home End - przechodzenie do innej kabiny Ins Del - laczenie, rozlaczanie taboru (jeszcze nie dziala!) spacja - czuwak, shp F f dla elektrowozu: wysoki/niski rozruch n dla elektrowozu: bezpiecznik nadmiarowy G g dla niektorych elektrowozow: wlacz/wylacz PSR (jesli zdefiniowane w *.chk) a A trabka niski/wysoki ton s piasek Enter hamulec przeciwposlizgowy+piasek b B przelacznik opoznienia hamulca tow/osob E dla elektrowozu - odlaczenie uszkodzonych silnikow (dziala tylko w przedziale maszynowym) Q tryb automatycznego pilota (+blokada klawiszy) Inne: 1,2,3... klawisze definiujace zdarzenia w scenerii (nie blokowane) F3 pauza F10 koniec UWAGA - jesli jest duza litera to oznacza to ze klawisz musi byc naciskany z SHIFT!!! Dzia�a tylko z uk�adem US klawiatury. Klawisze mozna zredefiniowac za pomoca dodatkowego programu keymap.exe (THX MB) Krotki opis lokomotywy EU07: w�aczyc glowny obwod (tu jest na razie uproszczenie bo bez pantografow itp), wlaczyc przetwornice, sprezarke, sprawdzi� czy cisnienie w przewodzie g��wnym wynosi 0.5 MPa, wybrac kierunek jazdy, dac nastawnik na pierwsza pozycje, po wlaczeniu stycznikow (zaswieca sie pomaranczowa lampka na pulpicie) mozna dawac nastepne pozycje, ale tak, aby nie wybilo nadmiarowego oraz zeby nie bylo poslizgu. W przypadku wybicia bezp. nadmiarowego nalezy zejsc nastawnikami do zera i dopiero go wlaczyc. Podobna procedura jest gdy wywali wy�. szybki (np. wskutek zaniku napi�cia, przepi�cia, up�yw�w itp). W przypadku po�lizgu zmniejszyc nastawnik i podsypa� piachu (hamowanie przeciwposlizgowe bedzie dodane po�niej). Po ustawieniu glownego nastawnika na pozycj� bezoporow� (ga�nie pomaranczowa lampka) mozna zwiekszac bocznikowanie. Dla zaawansowanych: klawisz SHIFT+klawisz nastawnika ustawia na najbli�sza pozycje bezoporowa) Przy je�dzie luzem lepiej u�ywac pneumatycznego hamulca pomocniczego kt�ry jest szybszy niz zasadniczy, ale dzia�a tylko na lokomotyw�. Przy je�dzie poci�gowej nalezy uzywa� hamulca zasadniczego. Uwaga - czas luzowania d�ugiego sk�adu mo�e by� du�y, na postoju mozna to przyspieszy� przestawiaj�c kran hamulca maksymalnie w prawo, ale nie d�u�ej ni� kilkanascie sekund (w kranie Oerlikona jest bezpiecznik ale narazie nie jest to zaimplementowane wi�c mo�na za bardzo prze�adowa�). W normalnej pozycji w przewodzie hamulcowym powinno sie utrzymywa� cisnienie 0.5 MPa. Bardzo krotki opis obslugi SN61: najpierw nastawic kierunek jazdy potem przesunac nastawnk na pierwsza pozycje teraz mozna uruchomic rozrusznik. Po udanym rozruchu mozna przesunac nastawnik na nastepna pozycje (biegu jalowego) i poczekac na naladowanie powietrzem zbiornika glownego. Aby ruszyc (po odhamowaniu) nalezy przestawic nastawnik jeszcze jedna pozycje - SN61 bedzie jechal na polsprzegle, po osiagnieciu ok 7...8km/h mozna wrzucac nastepne, normalne pozycje jazdy (jest ich 5). Czyli: 0: odciecie paliwa 1: rozruch silnika 2: bieg jalowy 3: ruszanie z miejsca 4: 1 5: 2 6: 3 7: 4 8: 5 kolejne pozycje (pierwsza 15%, ostatnia: 100% dawkowania paliwa) PROSZE NIE PALIC SPRZEGLA! Wskazniki z lewej do prawej: od gory: cisnienie silownikow sprzegla i skrzyni biegow, cisnienie hamulca, cisnienie w przewodzie glownym i zbiorniku. od dolu: obrotomierz silnika oraz obrotomierze wagonow w trakcji wielokrotnej (to jeszcze nie dziala).
Plikostrada6625