Gdy na dworze zima (3-latki).doc

(46 KB) Pobierz
TEMAT TYGODNIA: Gdy na dworze zima

TEMAT TYGODNIA: Gdy na dworze zima

GRUPA WIEKOWA: dzieci 3-letnie

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

CELE OGÓLNE

CELE SZCZEGÓŁOWE

PONIEDZIAŁEK

Rozpoznawanie dźwięków z najbliższego otoczenia. Zabawy ruchowe ze śpiewem z wykorzystaniem płyty Jedyneczka.

- ćwiczenie umiejętności rozpoznawanie dźwięków z otoczenia

- dziecko wsłuchuje się w odtwarzany dźwięk

Słuchanie piosenki Tak się zachmurzyło (muzyka: Z. Dyktor - Dąbrowska słowa: autor nieznany). Wykonanie akompaniamentu przez dzieci na instrumentach perkusyjnych (bębenki, grzechotki) - uderzenia zgodne z pierwszą miarą taktu. Zabawa ruchowa Śniegowe gwiazdki.

- przypomnienie budowy i brzmienia bębenka i grzechotki
- rozwijanie spostrzegawczości

- dziecko potrafi wykonać akompaniament do piosenki
- dziecko potrafi odszukać taką samą gwiazdkę jaką trzyma w ręce

Zabawa ruchowa Maszerują dzieci. Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.

- rozwijanie koordynacji słuchowo - ruchowej
- zachęcanie do odkładania zabawek na swoje miejsce po skończonej zabawie

- dziecko obrazuje tekst ruchem
- bawi się wybraną zabawką

WTOREK

Zabawy integracyjne ze śpiewem Uciekaj myszko, Balonik. Oglądanie ilustrowanych książeczek. Wyszukiwanie w nich pojazdów - naśladowanie ich charakterystycznych dźwięków.

- utrwalanie melodii i tekstu znanych dzieciom piosenek
- zachęcanie do obcowania z książką

- dziecko chętnie uczestniczy w zabawie
- dziecko wyszukuje pojazdy w książkach

Zapoznanie z wierszem B. Forma: Bałwanek. Zabawa ruchowa Bałwanki. Praca plastyczna - Zima. Pokrywanie powierzchni kartonu gęstą farbą przy pomocy dużych pędzli. Następnie żłobienie w wilgotnej farbie odwrotną stroną pędzelka. Uwaga! Zapoznając dzieci ze sposobem wykonania pracy należy zwrócić uwagę na możliwość poprawiania pracy - likwidowania wyżłobień poprzez ich zamalowanie

- poznanie nowego wiersza
- reagowanie ruchem na muzykę o różnym natężeniu
- poznanie nowej techniki plastycznej

- dziecko wie o czym jest treść wiersza
- dziecko przestrzega ustalonych zasad podczas zabawy
- dziecko wykonuje pracę nową techniką

Słuchanie bajki wybranej przez prowadzącą z wykorzystaniem ilustracji.

- zachęcanie do obcowania z książką

- dziecko słucha i w miarę swoich możliwości odpowiada na pytania związane z treścią bajki

ŚRODA

Ćwiczenie oddechowe - wprawianie w ruch pasków z bibuły karbowanej. Zabawa ruchowa - naśladowanie ruchów nauczycielki obrazujących zabawy na śniegu.

- wyrabianie prawidłowego oddechu
- ćwiczenie umiejętności odtwarzania

- dziecko wprawia w ruch bibułkowe paski
- dziecko poprawnie naśladuje ruchy prowadzącej

Wprowadzenie wiersza B. Forma Przedszkolna orkiestra, połączone z oglądaniem ilustracji. Zabawy z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych. Praca plastyczna - wypełnianie szablonów instrumentów farbami plakatowymi metodą paluszkową.

- utrwalanie wiedzy na temat instrumentów perkusyjnych
- doskonalenie sprawności palców

- dziecko chętnie gra na instrumentach
- wypełnia starannie kontury instrumentów farbą

Zabawy manipulacyjne przy stolikach z użyciem plastikowych klocków.

- łączenie kilku klocków

- dziecko tworzy proste budowle z kilku klocków

CZWARTEK

Układanie kilku elementowych puzzli oraz klocków obrazkowych według wzoru. Towarzyszenie nauczycielce podczas zmiany wystroju kącika tematycznego oraz podczas ozdabiania okien sali wzorami z białego papieru (imitacja wzorów jakie maluje mróz na szybach)

- wyrabianie spostrzegawczości
- wyrabianie poczucia estetyki

- dziecko łączy elementy w całość
- dziecko chętnie pomaga nauczycielce

Zapoznanie z bajką L. Wiszniewskiego Jak mróz szybki malował. Nawiązanie do umieszczonych rano wzorów na szybach okien. Oglądanie wyciętych z papieru gwiazdek o podobnych kształtach i różnej wielkości. Porównywanie gwiazdek poprzez nakładanie ich na siebie. Naklejanie gwiazdek (dużych i małych) na kolorowych kartkach brystolu.

- zwrócenie uwagi na wzory powstające na szybach w czasie mrozu
- porównywanie wielkości gwiazdek, stosowanie pojęć duża,mała.

-dziecko słucha uważnie bajki
- dziecko porównuje wielkość gwiazdek stosując odpowienie określenia

Zabawy dowolne w kącikach zabaw.

- zwracanie uwagi na konieczność szanowania zabawek

-dziecko nie niszczy zabawek

PIĄTEK

Opowieść ruchowa Zima. Śpiew piosenek połączony z elementem ruchu.

- rozwijanie wyobraźni

- dziecko naśladuje czynności o których mowa w opowieści

W. Grodzieńska: Zabawa śnieżkowa - udział w przedstawieniu przygotowanym przez grupę starszaków.

- zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie podczas przedstawienia

- dziecko z uwagą śledzi grę aktorów

Spacer w okolicy przedszkola. Zabawy na śniegu.

- zachowanie odpowiednich zasad

- dziecko bezpiecznie bawi się na powietrzu

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin