zasilanie_paliwo.pdf

(223 KB) Pobierz
QPrint
Schemat układu zasilania paliwem Mercedes A-klasa (część wspólna dla diesla i benzyny)
68 korek wlewu paliwa.
Paliwo leci do zbiornika grubą rurą, która wchodzi do zbiornika w jego dolnej części natomiast
wypychane powietrze dostaje się cienką rurką biegnącą obok - do górnej części w okolicę wlewu
paliwa. Jeżeli podczas tankowania paliwa „pistolet” dystrybutora ciągle wyłącza podawanie -
problemu należy szukać w tym układzie., (zagięcie, zaciśnięcie, zapchanie).
165783316.002.png
W związku z wymaganiami ekologii samochód z silnikiem benzynowym wyposażony jest w układ
pochłaniania oparów benzyny z wykorzystaniem zbiornika z węglem aktywnym. W momencie gdy
silnik nie pracuje – opary benzyny pochłaniane są przez węgiel. Po uruchomieniu silnika sterownik
silnika cyklicznie otwiera zawór, który otwiera drogę oparom do kolektora dolotowego. Dzięki temu
ze zbiornika usuwane są opary benzyny, a w zbiorniku utrzymywane jest podciśnienie takie jak w
kolektorze dolotowym. Jeżeli podciśnienie w zbiorniku jest tak duże, że wygina zbiornik, lub
uniemożliwia odkręcenie korka wlewu paliwa – sugeruje to albo uszkodzenie samego zaworu, albo
zapchanie przewodu od zbiornika do tegoż zaworu. Niestety nie udało mi się znaleźć zdjęcia z tym
zaworem.
165783316.003.png
Poniżej schemat przebiegu przewodów paliwowych od zbiornika do filtra i pochłaniacza.
165783316.004.png
I zdjęcie
Strzałka czerwona – filtr paliwa
Strzałka zielona – pochłaniacz oparów
165783316.005.png
Przekrój przez filtr paliwa
165783316.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin