Na wiejskim podwórku
Metody
Cele kształcenia
Cele operacyjne
Podstawa programowa
1. Rozmowa na temat wsi i zwierząt tam mieszkających, oglądanie ilustracji
2. Zabawa dydaktyczna „Jakie to zwierzęta?”
3. Słuchanie wiersza H. Bechlerowej „Kaczuszki”
4. Zabawa dydaktyczna „Zielone i żółte”
5. Ćwiczenia językowe „Przeciwnie”
6. Słuchanie opowiadania D. Niewoli „Wiosna w wiejskiej zagrodzie”
7. Kaczuszki z waty
8. Rozmowa na temat miejsc, w których mieszkają zwierzęta hodowlane i egzotyczne – oglądanie ilustracji
9. Zagadki o zwierzętach hodowlanych
10. Zabawa dydaktyczna „Wiejskie podwórko”
11. Zestaw zabaw ruchowych XXVI wg W. Sherborne
12. Zabawy ruchowe:
„Chodzimy gęsiego”,
Orientacyjno – porządkowa „Kurczęta i jastrząb”, „Gdzie kto mieszka”
· Zapoznanie dzieci z miejscem jakim jest wieś i ze zwierzętami tam mieszkającymi
· Odróżnianie zwierząt hodowlanych od egzotycznych
· Wypowiedzi dzieci na temat wiersza
· Uważne słuchanie wiersza i reagowanie na usłyszany kolor
· Dokańczanie wersów wiersza wyrazami przeciwstawnymi do podanych, np. gruby – cienki
· Uważne słuchanie opowiadania z wykorzystaniem sylwet i ilustracji
· Zapoznanie z nową techniką plastyczną
· Zapoznanie z miejscami zamieszkania zwierząt
· Ćwiczenie kojarzenia i łączenia faktów
· Zapoznanie z produktami spożywczymi od zwierząt
· Dziecko potrafi wymienić kilka nazw zwierząt wiejskich
· Dziecko potrafi wskazać zwierzęta hodowlane i egzotyczne
· Dziecko potrafi uważnie słuchać wiersza i wypowiadać się na jego temat.
· Dziecko potrafi odpowiednio zareagować na usłyszany kolor w wierszu
· Dziecko potrafi podać poprawny wyraz przeciwstawny
· Dziecko potrafi uważnie słuchać opowiadania oraz wypowiadać się na temat jego treści
· Dziecko potrafi dokładnie wykonać swoją pracę
· Dziecko potrafi nazwać poszczególne miejsca zamieszkania zwierząt
· Dziecko potrafi połączyć fakty z zagadki i ją odgadnąć
· Dziecko potrafi wymienić, co możemy pozyskać z danego zwierzęcia
maritka.k