plan_rozwoju_nauczyciela_kontraktowego_nauczyciela_jezyka_angielskiego_1244227926.doc

(135 KB) Pobierz
Nauczyciel kontraktowy

Nauczyciel kontraktowy

mgr Paulina Urbaniak

nauczyciel języka angielskiego

w I Zespole Szkół im. Stanisława Staszica

we Wschowie

 

 

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ

O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

 

 

 

 

 

 

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Data rozpoczęcia i zakończenia stażu: 01.09.2006r.-31.05.2009r.

Opiekun stażu: mgr Beata Wasyliszyn

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU
z dnia 1 grudnia 2004 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Dz. U. z 2004 r. nr 260; poz. 2593

 

 

 

 

 

Powinności nauczyciela kontraktowego:

 

§ 7.1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:

 

1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;

 

2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;

 

3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły - z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

 

Wymagania niezbędne:

 

 

§ 7 ust. 2 pkt 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności
i dokonywania zmian w tych działaniach

 

Lp.

Zadania do wykonania

Formy realizacji

Termin

Sposób dokumentowania

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego.         

·         Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. zapoznanie         z rozporządzeniem MENiS z 1 grudnia 2004roku                oraz z 14 listopada 2007roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, oraz Kartą Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 roku).

VIII - IX 2006r.

·         wniosek
o rozpoczęcie stażu

·         opracowanie planu rozwoju zawodowego

2.

Nawiązanie współpracy
z opiekunem stażu.

·         Rozmowa z opiekunem stażu i zawarcie kontraktu, określającego przejrzyste warunki współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć (harmonogram)

IX - X 2006r.

·         kontrakt

·         harmonogram współpracy

3.

Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna
i innych nauczycieli.

·       obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu

·       omówienie obserwowanych zajęć

według harmonogramu

·       wnioski z obserwowanych zajęć

4.

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.

·       przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna

·       omówienie przeprowadzonych zajęć w obecności opiekuna

według harmonogramu

·        konspekty zajęć

·       wnioski z przeprowadzonych zajęć

 

5.

Tworzenie bazy własnych materiałów dydaktycznych, narzędzi pomiaru dydaktycznego, dokonywanie analizy i ewaluacji własnych działań.

·        opracowanie, analiza, monitoring i ewaluacja planów wynikowych i rozkładów nauczania do języka angielskiego dla nauczanych klas

·        opracowywanie testów, sprawdzianów, quizów, gier dla nauczanych klas

·        napisanie programu dla kółka z języka angielskiego (maturzyści)

·        pisanie scenariuszy i konspektów lekcji

·        przeprowadzanie testów diagnostycznych wśród klas pierwszych na początku roku szkolnego i przedstawienie wyników w raportach

·        sprawdzanie próbnych egzaminów maturalnych  i sporządzanie raportów końcowych

 

 

 

 

 

 

 

 

według harmonogramu

 

 

 

 

 

 

początek każdego roku szkolnego

 

·       konspekty lekcji

·       testy, sprawdziany

·       raporty i analizy

 

6.

 

 

 

 

Rozbudowa własnego warsztatu pracy.

 

 

 

·         gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej

·         uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych- tabele gramatyczne, postery, gazetki

·         samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej

·         zapoznanie się podstawami programowymi do liceum i technikum, standardami egzaminacyjnymi.

 

systematycznie w okresie całego stażu

 

 

 

·        zbiór kart pracy

·        literatura fachowa

 

 

7.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.

·         gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, itp.)

·         napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

·         złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin