mgr Paulina Urbaniak
nauczyciel języka angielskiego
w I Zespole Szkół im. Stanisława Staszica
we Wschowie
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia i zakończenia stażu: 01.09.2006r.-31.05.2009r.
Opiekun stażu: mgr Beata Wasyliszyn
ROZPORZĄDZENIEMINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTUz dnia 1 grudnia 2004 r.w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieliDz. U. z 2004 r. nr 260; poz. 2593
Powinności nauczyciela kontraktowego:
§ 7.1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:
1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;
2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;
3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły - z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.
Wymagania niezbędne:
§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skutecznościi dokonywania zmian w tych działaniach
Lp.
Zadania do wykonania
Formy realizacji
Termin
Sposób dokumentowania
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego.
· Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. zapoznanie z rozporządzeniem MENiS z 1 grudnia 2004roku oraz z 14 listopada 2007roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, oraz Kartą Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 roku).
VIII - IX 2006r.
· wnioseko rozpoczęcie stażu
· opracowanie planu rozwoju zawodowego
2.
Nawiązanie współpracyz opiekunem stażu.
· Rozmowa z opiekunem stażu i zawarcie kontraktu, określającego przejrzyste warunki współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć (harmonogram)
IX - X 2006r.
· kontrakt
· harmonogram współpracy
3.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekunai innych nauczycieli.
· obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu
· omówienie obserwowanych zajęć
według harmonogramu
· wnioski z obserwowanych zajęć
4.
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.
· przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna
· omówienie przeprowadzonych zajęć w obecności opiekuna
· konspekty zajęć
· wnioski z przeprowadzonych zajęć
5.
Tworzenie bazy własnych materiałów dydaktycznych, narzędzi pomiaru dydaktycznego, dokonywanie analizy i ewaluacji własnych działań.
· opracowanie, analiza, monitoring i ewaluacja planów wynikowych i rozkładów nauczania do języka angielskiego dla nauczanych klas
· opracowywanie testów, sprawdzianów, quizów, gier dla nauczanych klas
· napisanie programu dla kółka z języka angielskiego (maturzyści)
· pisanie scenariuszy i konspektów lekcji
· przeprowadzanie testów diagnostycznych wśród klas pierwszych na początku roku szkolnego i przedstawienie wyników w raportach
· sprawdzanie próbnych egzaminów maturalnych i sporządzanie raportów końcowych
początek każdego roku szkolnego
· konspekty lekcji
· testy, sprawdziany
· raporty i analizy
6.
Rozbudowa własnego warsztatu pracy.
· gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej
· uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych- tabele gramatyczne, postery, gazetki
· samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej
· zapoznanie się podstawami programowymi do liceum i technikum, standardami egzaminacyjnymi.
systematycznie w okresie całego stażu
· zbiór kart pracy
· literatura fachowa
7.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.
· gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, itp.)
· napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
· złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym
...
ania_banasik