plan markewtingowy firmy elektroenergetycznej.doc

(108 KB) Pobierz
1

Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl

SPIS TREŚCI

 

 

1. STRESZCZENIE             

1.1. Podstawowe założenia, cel i geneza projektu, oczekiwania             

2. CHARAKTERYSTYKA FIRMY              

2.1. Historia firmy             

2.2.Struktura administracyjno – handlowa             

2.3. Zasady działania firmy             

2.4. Wielkość i struktura załogi             

2.5. Wyposażenie biura i magazynu w środki trwałe

2.5.1.Biuro             

2.5.2.Magazyn             

3. ANALIZA RYNKU I MOŻLIWOŚCI RYNKOWYCH             

3.1. Charakterystyka klienta             

3.2. Zapotrzebowanie na produkt             

3.3. Charakterystyka konkurentów i ich zestawienie

3.4. Mocne strony konkurencji             

3.5. Słabe strony konkurencji

4. ZAŁOŻENIE DO PLANU MARKETINGOWEGO             

5. CELE MARKETINGOWE             

5.1. Cel firmy             

6. STRATEGIA MARKETINGOWA             

7. PROGRAMY MARKETINGOWE

7.1. Produkt i jego charakterystyka             

7.2. Mocne strony             

7.3. Słabe strony             

7.4. Szanse             

7.5. Zagrożenia             

7.6.Cechy charakteryzujące produkty             

7.7. Metody sprzedaży, cena i sposób jej wyznaczenia             

7.8. Dystrybucja

7.9. Strategia promocji             

7.10. Badania marketingowe

8. BUDŻET MARKETINGOWY

9. HARMONOGRAM I PODZIAŁ ZADAŃ MARKETINGOWYCH             

10.MONITORING I KONTROLA REALIZACJI             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.   Streszczenie.

 

1.1.         Podstawowe założenia, cel i geneza projektu, oczekiwania.

 

Przedstawiony poniżej plan marketingowy opisuje działania związane z założeniem i dalszą działalnością firmy, która zamierza zająć się dystrybucją kabli i osprzętu elektroenergetycznego.

Właściciel firmy pragnie również wyrobić sobie zdanie na temat rentowności całego przedsięwzięcia.

W związku z tym, że w ostatnich kilku latach właściciel firmy pracował w dziale sprzedaży i marketingu działu energetycznego dużej firmy handlowo – usługowej i posiada odpowiednie doświadczenie, kontakty i rozeznanie w branży, właściciele firmy „KABLEX” s.c. zaproponowali jemu współpracę i utworzenie przedstawicielstwa handlowego na terenie Elbląga.

Firma macierzysta „KABLEX” s.c. powstała w 1992r. W ciągu ośmiu lat istnienia utworzyła pięć oddziałów i dwa przedstawicielstwa. Dzięki fachowości pracowników charakteryzujących się dynamizmem w działaniu, ogromną mobilnością i dyspozycyjnością „KABLEX” s.c. cieszy się prestiżem wśród klientów i firm współpracujących. Atrakcyjne warunki handlowe oferowane naszym odbiorcą oraz szeroka gama asortymentu towarowego powodują, że firma „KABLEX” s.c. jest jednym z poważniejszych dystrybutorów branży elektrotechnicznej na terenie Polski. Świadczyć może również o tym fakt, że jako nieliczni w kraju posiada zawarte umowy dystrybucyjne z czterema największymi fabrykami kabli w Polsce, tj.:

-         Krakowską Fabryką Kabli S.A.

-         Fabryką Kabli „ZAŁOM” S.A.

-         Ożarowską Fabryką Kabli S.A.

-         Bydgoską Fabryką Kabli S.A.

 

W każdej z powyższych fabryk obroty handlowe plasują „KABLEX” s.c. w pierwszej piątce dystrybutorów. Również ponad trzydzieści umów dystrybucyjnych podpisanych z największymi producentami wyrobów branży elektrotechnicznej decyduje o tym, że w 95% sprzedawanych wyrobów oferujemy odbiorcą w cenach producenta.

 

 

2.   Charakterystyka firmy.

 

2.1.         Historia firmy.

 

Firma „EL-EKTRA” s.c. powstanie w marcu 2000 roku w Elblągu jako Przedstawicielstwo Handlowe Hurtowni Osprzętu Elektrycznego i Kabli „KABLEX” s.c. w Katowicach. Jest to firma jednoosobowa.

 

2.2.         Zasady działania firmy.

 

„EL-EKTRA” s.c. jako Przedstawicielstwo Handlowe hurtowni „KABLEX” s.c. w Katowicach współpracować będzie z firmą macierzystą w zakresie dystrybucji kabli i osprzętu elektroenergetycznego. W pracy korzystać będzie ze specjalistycznej bazy transportowej „KABLEX-u”. Profity dzielone będą procentowo w zależności od poniesionych kosztów i wypracowanych zysków.

 

2.3.         Struktura administracyjno – handlowa.

 

Firma zlokalizowana jest na terenie Elbląga i obsługiwać będzie teren północno – wschodniej Polski, tj.: dawnych województw elbląskiego, gdańskiego, olsztyńskiego i słupskiego. Jest to firma jednoosobowa, która w początkowej fazie zatrudniać będzie jednego pracownika.

 

2.4.         Wielkość i struktura załogi.

 

„EL-EKTRA” s.c. z siedzibą w Elblągu jest firmą jednoosobową. Właściciel zarządza firmą i zajmuje się marketingiem i sprzedażą. W przyszłości planuje się zatrudnienie jednego magazyniera, który ma wydawać towar z magazynu i przyjmować opakowania zwrotne np. bębny po kablach, zajmować się też załadunkiem towaru, osoby do obsługi komputera, zajmującego się zamówieniami i fakturami oraz także kierowcy samochodu dostawczego. Wskazane będzie zatrudnienie przedstawiciela handlowego.

 

2.5.         Wyposażenie biura i magazynu w środki trwałe.

 

2.5.1. BIURO

·        komputer

·        wyposażenie biura (meble)

 

 

2.5.2. MAGAZYN (planowany w przyszłości)

·        wózek widłowy (3,5 t)

·        podnośnik hydrauliczny (10 – tonowy)

·        przyrząd do odmierzania długości kabla.

 

 

3.   Analiza rynku i możliwości rynkowe.

3.1.         Charakterystyka klienta.

 

Obsługiwany obszar jest rynkiem nabywcy – konsumenta, gdzie konsument ma komfortową sytuację tzn. większy wybór asortymentu. Firma zamierza zabiegać jak najbardziej o klienta. Segmentem rynku będzie grupa społeczna o wykształceniu elektrycznym, o pewnym doświadczeniu zawodowym. Są to przede wszystkim Zakłady Energetyczne terenów północno wschodniej Polski i ich oddziały (65%).

Duże zakłady wykonujące usługi dla Zakładów Energetycznych takie, jak: Zakład Wykonawstwa Sieci Energetycznych „ZWSE” i Przedsiębiorstwo Elektryfikacji i Technicznej Obsługi Rolnictwa :ELTOR” S.A. (17%). Mniejsze hurtownie branży elektrycznej, zakłady budownictwa elektroenergetycznego (13%) oraz mniejsze zakłady świadczące usługi dla Zakładu Energetycznego i Urzędu Miasta, a także mali inwestorzy wykonujący mniejsze roboty energetyczne np. przyłącza domów wielorodzinnych, jednorodzinnych i mniejsze odcinki linii napowietrznych i kablowych (5%).

 

3.2.         Zapotrzebowanie na produkt.

 

Zapotrzebowanie na produkt uzależnione jest w głównej mierze od polityki społeczno – gospodarczej państwa. Utworzenie nowego województwa stwarza duże możliwości w energetyce. Wyznacza nowe tereny rozwojowe, tereny bowiem północno – wschodniej Polski wymagają w dużej mierze nakładów finansowych na nowe inwestycje, ale także remontu i modernizacji starych i zużytych linii napowietrznych i kablowych.

 

 

3.3.Charakterystyka konkurentów i ich zestawienie.

 

Głównymi konkurentami firmy „EL-EKTRA” są duże hurtownie elektryczne, które od lat zajmują się dystrybucją kabli i osprzętu elektroenergetycznego na terenie północno – wschodniej Polski. To hurtownie, które są dealerami dużych kablowni:

·        „BYCHOWO”

·        „MORS”

·        „ARIKA”

·        „ELKON”

·        „EL-HURT”

·        EL-CENTRUM”

·        „MET-EL”

·        „ELEKTRA”

·        „EURON”

 

3.4.         Mocne strony konkurencji.

 

Cecha

Waga (0,1-0,3)

Ocena(1-5)

Dobre położenie (bliskie sąsiedztwo kablowni w Bydgoszczy)

0,3

5

Podpisanie umowy z kablownią w Bydgoszczy

0,2

3

Współpraca z Zakładem Energetycznym w Gdańsku, który zamawia towary dla swoich oddziałów

 

0,3

 

5

Bliska odległość od klienta

0,1

2

 

3.5.         Słabe strony konkurencji.

 

Cecha

Waga(0,1-0,3)

Ocena(1-5)

Podpisanie umowy tylko z jedną kablownią która nie posiada wszystkich rodzajów kabli.

0,3

5

Brak własnego dużego transportu lub usługi transportowe oferowane w og...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin