Streszczenie
Celem prezentowanej pracy było przedstawienie procedur motywacyjnych w zarządzaniu zasobami ludzkimi, ich znaczenia dla poprawy wydajności pracy oraz jakości obsługi klienta.
Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcony jest historii i charakterystyce firmy MACRO-PEK, w tym genezie powstania firmy, jej celów, jakie chce osiągnąć na rynku oraz strukturze organizacyjnej.
Rozdział drugi poświęcony jest teorii motywacji. Omówiono w nim definicje motywacji, systematykę teorii motywacji oraz strategie motywacyjne. W drugiej części rozdziału skupiono się na modelach motywacji pracowników, prezentując wady i zalety modeli motywacji negatywnej i pozytywnej.
W rozdziale trzecim omówiono systemy motywacyjne w firmie MACRO-PEK, szczególną uwagę poświęcając systemowi wynagrodzeń pracowników oraz roli, jaką w założeniu pracodawcy ma on spełniać. W drugiej części rozdziału omówiono nowoczesne koncepcje motywacji.
Rozdział czwarty, zatytułowany „propozycje zmian w zakresie realizowanego procesu motywacyjnego w firmie MACRO-PEK” opracowany został na podstawie badań własnych. Wykorzystano w nich dokumentację udostępnioną przez kierownictwo firmy, wyniki rozmów z pracownikami i przedstawicielami kierownictwa oraz własne obserwacje. W pierwszej części rozdziału przeprowadzono analizę SWOT w zakresie Human Resources, w drugiej zaś, na jej podstawie przedstawiono propozycje zmian w prowadzonej polityce motywacyjnej.
Całość zakończono podsumowaniem.
stary_hipis