Helion.2002.Bruce.Eckel.Thinking.In.C++.2nd.ed.vol1.PL.[b00kM0le].pdf

(3495 KB) Pobierz
Thinking in C++ 2nd ed vol.1 [PL]
THINKING IN C++
EDYCJA POLSKA
BRUCE ECKEL
Tłumaczenie: Piotr Imiela
HELION 2002
4756027.001.png
2
Tytuł oryginału:
Thinking in C++: Introduction to standard C++, volume one, 2nd edition
Autor:
Bruce Eckel
Helion 2002
ISBN-83-7197-709-3
Parę słów:
1. Skan, OCR, poprawki, rysunki — b00kM0le .
2. Wytłuszczenie nazw plików to mój pomysł.
3. Na pewno książka zawiera błędy które przeoczyłem podczas korekty, więc czytaj uważnie.
4. Skorowidz nie jest poprawiony – już mi się nie chciało.
5. W oryginale komentarze w listingach mają polskie „ogonki”, ja wstawiałem listingi programów
z plików więc ich nie posiadają.
6. PDF-a zrobił OpenOffice Writer, optymalizacja dla publikacji – ma być najlepsza jakość.
5. Pamiętaj !!! Autorzy dobrych książek zasługują na wsparcie !!!!! Jeśli podoba Ci się ta książka,
KUP ORYGINAŁ . Ja to zrobiłem.
Miłej lektury
b00kM0le
Compiled by b00kM0le
3
Spis treści
Wstęp
11
Co nowego w drugim wydaniu?
11
Zawartość drugiego tomu książki
11
Skąd wziąć drugi tom książki?
12
Wymagania wstępne
12
Nauka języka C++
12
Cele
14
Zawartość rozdziałów
15
Ćwiczenia
18
Rozwiązania ćwiczeń
18
Kod źródłowy
19
Standardy języka
20
Obsługa języka
21
Błędy
21
Okładka
21
Rozdział 1. Wprowadzenie do obiektów
22
Postęp abstrakcji
22
Obiekt posiada interfejs
24
Ukryta implementacja
26
Wykorzystywanie istniejącej implementacji
27
Dziedziczenie — wykorzystywanie istniejącego interfejsu
28
Relacje typu „jest” i „jest podobny do”
32
Zastępowanie obiektów przy użyciu polimorfizmu
33
Tworzenie i niszczenie obiektów
36
Obsługa wyjątków — sposób traktowania błędów
38
Analiza i projektowanie
38
Etap 0. Przygotuj plan
41
Etap 1. Co tworzymy?
42
Etap 2. Jak to zrobimy?
45
Etap 3. Budujemy jądro
48
Etap 4. Iteracje przez przypadki użycia
49
Etap 5. Ewolucja
49
Planowanie się opłaca
51
Programowanie ekstremalne
51
Najpierw napisz testy
52
Programowanie w parach
53
Dlaczego C++ odnosi sukcesy?
54
Lepsze C
55
Zacząłeś się już uczyć
55
Efektywność
55
Systemy są łatwiejsze do opisania i do zrozumienia
56
Maksymalne wykorzystanie bibliotek
56
Wielokrotne wykorzystywanie kodu dzięki szablonom
56
Obsługa błędów
56
Programowanie na wielką skalę
57
Strategie przejścia
57
Wskazówki
58
Problemy z zarządzaniem
59
Podsumowanie
61
Compiled by b00kM0le
4
Rozdział 2. Tworzenie i używanie obiektów
63
Proces tłumaczenia języka
63
Interpretery
63
Kompilatory
64
Proces kompilacji
65
Narzędzia do rozłącznej kompilacji
66
Deklaracje i definicje
67
Łączenie
72
Używanie bibliotek
72
Twój pierwszy program w C++
74
Używanie klasy strumieni wejścia-wyjścia
74
Przestrzenie nazw
75
Podstawy struktury programu
76
„Witaj, świecie!”
77
Uruchamianie kompilatora
78
Więcej o strumieniach wejścia-wyjścia
78
Łączenie tablic znakowych
79
Odczytywanie wejścia
79
Wywoływanie innych programów
80
Wprowadzenie do łańcuchów
80
Odczytywanie i zapisywanie plików
81
Wprowadzenie do wektorów
83
Podsumowanie
88
Ćwiczenia
88
Rozdział 3. Język C w C++
90
Tworzenie funkcji
90
Wartości zwracane przez funkcje
92
Używanie bibliotek funkcji języka C
93
Tworzenie własnych bibliotek –
– za pomocą programu zarządzającego bibliotekami
93
Sterowanie wykonywaniem programu
94
Prawda i fałsz
94
if-else
94
while
95
do-while
96
for
97
Słowa kluczowe break i continue
98
switch
99
Używanie i nadużywanie instrukcji goto
100
Rekurencja
101
Wprowadzenie do operatorów
102
Priorytety
102
Automatyczna inkrementacja i dekrementacja
102
Wprowadzenie do typów danych
103
Podstawowe typy wbudowane
103
bool, true i false
104
Specyfikatory
105
Wprowadzenie do wskaźników
107
Modyfikacja obiektów zewnętrznych
110
Wprowadzenie do referencji
111
Wskaźniki i referencje jako modyfikatory
113
Compiled by b00kM0le
5
Zasięg
114
Definiowanie zmiennych „w locie”
115
Specyfikacja przydziału pamięci
117
Zmienne globalne
117
Zmienne lokalne
118
static
119
extern
120
Stałe
122
volatile
124
Operatory i ich używanie
124
Przypisanie
124
Operatory matematyczne
125
Operatory relacji
126
Operatory logiczne
126
Operatory bitowe
127
Operatory przesunięć
127
Operatory jednoargumentowe
130
Operator trójargumentowy
131
Operator przecinkowy
132
Najczęstsze pułapki związane z używaniem operatorów
132
Operatory rzutowania
133
Jawne rzutowanie w C++
134
sizeof — samotny operator
138
Słowo kluczowe asm
138
Operatory dosłowne
139
Tworzenie typów złożonych
139
Nadawanie typom nowych nazw za pomocą typedef
139
Łączenie zmiennych w struktury
145
Zwiększanie przejrzystości programów za pomocą wyliczeń
148
Oszczędzanie pamięci za pomocą unii
145
Tablice
146
Wskazówki dotyczące uruchamiania programów
155
Znaczniki uruchomieniowe
155
Przekształcanie zmiennych i wyrażeń w łańcuchy
157
Makroinstrukcja assert( ) języka C
158
Adresy funkcji
158
Definicja wskaźnika do funkcji
159
Skomplikowane deklaracje i definicje
159
Wykorzystywanie wskaźników do funkcji
160
Tablice wskaźników do funkcji
161
Make — zarządzanie rozłączną kompilacją
162
Działanie programu make
163
Pliki makefile używane w książce
166
Przykładowy plik makefile
166
Podsumowanie
168
Ćwiczenia
168
Rozdział 4. Abstrakcja danych
173
Miniaturowa biblioteka w stylu C
173
Dynamiczny przydział pamięci
173
Błędne założenia
180
Na czym polega problem?
181
Podstawowy obiekt
182
Czym są obiekty?
188
Compiled by b00kM0le
Zgłoś jeśli naruszono regulamin