#include<iostream> #include<conio.h> #include<string> #include<windows.h> using namespace std; class Jednostka { public: int HP; int Sil; int Agil; //zrecznosc string Nazwa; int Rest_HP; // pozostale hp Jednostka (string tNazwa, int tHP, int tSil, int tAgil, int tRest_HP) {this -> HP = tHP, this->Sil = tSil, this->Nazwa = tNazwa, this->Agil = tAgil, this->Rest_HP = tRest_HP;} int PozostaleHP; }; class Weapon { public: string Nazwa; int Atak; Weapon (string tNazwa, int tAtak) { this->Nazwa = tNazwa; this->Atak = tAtak;} int OstatnieObrazenia; GenerujObrazenia() { srand(GetTickCount()); this-> OstatnieObrazenia = rand() % this->Atak +1; return this->OstatnieObrazenia; } }; string imie; int wiek; bool lata = false; char plec; bool bplec = false; bool kind = false; char pokoj; int find_money; // losowana ilosc pieniedzy do 100 int pieniadze; //pieniadze w ekwipunku char Kierunek; // kierunki ( lewo, prawo) korytarz bool find_cash = false; int zbieranie_kasy = 0; char Kierunek2; // kierunki, lewo, prawo, prosto - do sali 110 bool Keeper1 = true; void Room () { cout<<"Znajdujesz sie w swojej sypialni...\n\r" <<"Co robisz?\n\n\r" <<"1. Przegladam swoj pokoj\n\n\r" <<"2. Wychodze z pokoju \n\n\r"; cin>>pokoj; Sleep(1000); } void Keeper() { cout<<"W ktora strone chcesz isc?\n\n\r";Sleep(2000); cout<<"Prosto - 8 \n\n\r" << "Lewo - 4 \n\n\r" << "Prawo - 6\n\n\r"; cin>>Kierunek2; switch(Kierunek2) { case '4':cout<<"\n\n\rWchodzisz do jakiegos pomieszczenia, ale nic tam nie ma\n\r" <<"Wychodzisz, i jestes tam gdzie wczesniej"; Sleep(3000); clrscr(); Keeper(); break; case '6':cout<<"\tSlepa uliczka !!! \n\r\tCofasz sie"; Sleep(3000); clrscr(); Keeper(); break; case '8': clrscr(); cout<<"Wchodzisz do sali 110"; clrscr(); Sleep(3000); Keeper1 = true; break; default: cout<<"ERROR !!!"; break; ;} }; main() { //---------Postacie-i-przedmioty---------// Weapon Sztylet("Sztylet",40); Weapon Maczuga("Maczuga",30); Jednostka Gracz("Gracz",100,10,8,100); Jednostka Troll("Troll",80,8,4,100); //-----------------------------Charakterystyka postaci-------------------------------------------// cout<<"Podaj imie swojego bohatera: "; cin>>imie; clrscr(); while (!lata) { cout<< "Podaj wiek: "; cin>>wiek; if (wiek>60) { {cout<<"Twoj bohater bylby za stary. \n\r Odmlodz go ;) \n\r"; lata = false;} } else (lata = true); } clrscr(); while(!kind) { cout<<"Wybierz plec (klikajac w odpowiedni klawisz)\n\r" <<"Kobieta - k \n\r" << "Mezczyzna - m \n\n\r"; cin>>plec; switch(plec) { case 'k': cout<<"\n\rWybrales kobiete\n\r"; kind = true; Sleep(1000); clrscr(); break; case 'm': cout<<"\n\rWybrales mezczyzne\n\r"; kind = true; Sleep(1000); clrscr(); break; default: cout<<"A coz to za gatunek? ;-)\n\n\r"; kind=false; getch(); clrscr(); break; } } //--------------------------------------Wstep - Pokoj------------------------// srand ((int) time(NULL)); find_money = rand() % 100+1; // losowanie pieniedzy iprzypisanie do zmiennej textcolor(13); cprintf("Witaj w swiecie Fantasy "); cout<< imie; textcolor(13); cprintf(" . \n\n\r"); GOTO: while(!find_cash) { if(zbieranie_kasy>0) { Room(); } else { Room (); } switch(pokoj) { case '1': if (zbieranie_kasy > 0) { cout<<"\n\rNic ciekawego juz nie ma w pokoju \n\r"; Sleep(1300); clrscr(); goto GOTO; } else{}; cout<<"\n\rZnajdujesz na stole Sztylet i " << find_money <<" zl\n\r"; Sleep(500); find_cash=false; zbieranie_kasy = ++zbieranie_kasy; break; case '2': cout<<"\n\rWyszedles ze swojego pokoju...\n\r"; find_cash = true; break; default: cout<<"ups... zly klawisz :/\n\r"; break; } pieniadze = find_money; Sleep(1500); clrscr(); } //---------------------------Korytarz-----------------------------------------// cout<<"Widzisz szeroki korytarz... \n\r" <<"W ktora strone chcesz isc?\n\n\r" <<"Lewo - 4 \n\r"<<"Prawo - 6\n\n\r"; cin>>Kierunek; Sleep(3000); switch (Kierunek) { case '4': clrscr(); cout<<"\n\t Slepa uliczka !!! \n\r" << "Cofasz sie i idziesz w prawa strone \n\r" <<"Spotykasz straznika. Straznik cie zauwaza i zagaduje do ciebie. \n\r"; Sleep(3000); clrscr(); break; case '6':cout<<"\n\rSpotykasz straznika. Straznik cie zauwaza i zagaduje do ciebie. \n\r"; Sleep(3000); clrscr(); break; default: clrscr(); cout<<"ERROR\n\n\r"; system("pause"); break; } //---------------------------------ROZMOWA ZE STRAZNIKIEM--------------------// cout<<"Straznik - ufff..."; Sleep(2500); cout<<"Dobrze ze kogos spotkalem.\n\r"; Sleep(2500); cout<<"\t Zostalismy oblezeni przez trolli \n\r"; Sleep(2500); cout<<"\t Ratuj sie...\n\n\r"; Sleep(2900); cout<<imie<<" - \t Ale oco chodzi?\n\n\r"; Sleep(1700); cout<<"Straznik - Nie czas na wyjasnienia ... \n\r"; Sleep(2500); cout<<"Masz maczugee od trolla ktorego zabilem i Idz prosto przed siebie,\n\n\r";Sleep(2000); cout<<imie<<"- \t Rozumiem. Dzieki za pomoc.\n\n\r";Sleep(2500); cout<<"Dostales Maczuge";Sleep(2000); clrscr(); Keeper(); if (Keeper1 == true) { cout<<"Spotykasz malego zielonego potwora, zdzierajace mieso z ciala martwego straznika\n\r"; cout<<"Atakujesz go !! \n\n\r"; Sleep(2500); cout<<"Wybierz bron,ktora bys uzywal w walce.\n\r"; cout<<"1.Sztylet\n\r"; cout<<"2.Maczuga\n\n\r"; bool wybrany_sztylet = false; bool wybrany_maczuga = false; int x; cin>>x; switch(x) { case 1: cout<<"\n\rWybrales Sztylet...\n\r"; wybrany_sztylet = true; Sleep(2000); clrscr(); if (wybrany_sztylet = true) { Sztylet.GenerujObrazenia(); cout<<"Atakujesz wroga sztyletem i zadajesz mu "<<Sztylet.OstatnieObrazenia<<" obrazen.\n\r"; Troll.PozostaleHP = Troll.HP - Sztylet.OstatnieObrazenia; cout<<"Pozostalo mu " << Troll.PozostaleHP << " HP. \n\r"; Sleep(1500); Maczuga.GenerujObrazenia(); cout<<"Wrog zatakuje cie maczuga i zadaje ci " <<Maczuga.OstatnieObrazenia<<" obrazen.\n\r"; Gracz.PozostaleHP = Gracz.HP - Maczuga.OstatnieObrazenia; cout<<"Pozostalo ci " << Gracz.PozostaleHP << " HP. \n\r"; Sleep(1500); // 2 tura while (Troll.PozostaleHP > 0 && Gracz.PozostaleHP > 0) { if (Gracz.PozostaleHP <= 0) { clrscr(); cout<<"Zginoles !!! :( \n\r"; } else { Sztylet.GenerujObrazenia(); cout<<"Atakujesz wroga sztyletem i zadajesz mu "<<Sztylet.OstatnieObrazenia<<" obrazen.\n\r"; Troll.PozostaleHP = Troll.PozostaleHP - Sztylet.OstatnieObrazenia; cout<<"Pozostalo mu " << Troll.PozostaleHP << " HP. \n\r"; Sleep(1500); }; if (Troll.PozostaleHP <= 0) { clrscr(); cout<<"Troll zginol z twoich rak. \n\r"; cout<<"Gratuluje :)"; } else { Maczuga.GenerujObrazenia(); cout<<"Wrog atakuje cie maczuga i zadaje ci "<<Maczuga.OstatnieObrazenia<<" obrazen.\n\r"; Gracz.PozostaleHP = Gracz.PozostaleHP - Maczuga.OstatnieObrazenia; cout<<"Pozostalo ci " << Gracz.PozostaleHP << " HP. \n\r"; Sleep(1500); }; } break; } case 2: cout<<"\n\rWybrales Maczuge...\n\r"; wybrany_maczuga = true; Sleep(2000); clrscr(); if (wybrany_maczuga = true) { Maczuga.GenerujObrazenia(); cout<<"Atakujesz wroga maczuga i zadajesz mu " <<Maczuga.OstatnieObrazenia<<" obrazen."; Troll.PozostaleHP = Troll.HP - Maczuga.OstatnieObrazenia; cout<<"Pozostalo mu " << Troll.PozostaleHP << " HP. \n\r"; Sleep(1500); Maczuga.GenerujObrazenia(); cout<<"Wrog atakuje cie maczuga i zadaje ci "<<Maczuga.OstatnieObrazenia<<" obrazen.\n\r"; Gracz.PozostaleHP = Gracz.HP - Maczuga.OstatnieObrazenia; cout<<"Pozostalo ci " << Gracz.PozostaleHP << " HP. \n\r"; Sleep(1500); while (Troll.PozostaleHP > 0 ) { if (Gracz.PozostaleHP <= 0) { clrscr(); cout<<"Zginoles !!! :( \n\r"; } else { Maczuga.GenerujObrazenia(); cout<<"Atakujesz wroga maczuga i zadajesz mu "<<Maczuga.OstatnieObrazenia<<" obrazen.\n\r"; Troll.PozostaleHP = Troll.PozostaleHP - Maczuga.OstatnieObrazenia; cout<<"Pozostalo mu " << Troll.PozostaleHP << " HP. \n\r"; Sleep(1500); }; if (Troll.PozostaleHP <= 0) { clrscr(); cout<<"Troll zginol z twoich rak. \n\r"; cout<<"Gratuluje :)"; } else { Maczuga.GenerujObrazenia(); cout<<"Wrog atakuje cie maczuga i zadaje ci "<<Maczuga.OstatnieObrazenia<<" obrazen.\n\r"; Gracz.PozostaleHP = Gracz.PozostaleHP - Maczuga.OstatnieObrazenia; cout<<"Pozostalo ci " << Gracz.PozostaleHP << " HP. \n\r"; Sleep(1500); }; } break; } default: cout<<"\n\rNie ma takiej broni !!!\n\r"; Sleep(1000); break; }; }; getch(); return 0; }
Sin