b20vtecbudowa.pdf

(943 KB) Pobierz
435168991 UNPDF
How to build a "reliable" lsvtec/b20vtec Jak zbudować "wiarygodne" lsvtec/b20vtec
I put this guide together because I'm tired of seeing the SAME threads over and over of simple
questions that can be answered in one simple post like this one. Ja to przypomnienie razem, bo
jestem zmęczony widząc wątki SAME kółko prostych pytań, na które można odpowiedzieć w
jednym prostym post jak ten. This thread is designed to be an end-all, tell-all type thread. Ten wątek
przeznaczony jest do końca wszystko powiedzieć, wszystko wątku typu. Please keep in mind
though, that this is still just a general guide. Pamiętaj jednak, że jest to nadal tylko ogólne
wskazówki. Lsvtec/b20vtec engines are not honda manufactured engines. silników Lsvtec/b20vtec
nie honda wyprodukowanych silnikach. With that said, there are hundreds of combinations you can
build. Z powiedział, że istnieją setki kombinacji można zbudować.
Also, please be aware that this guide is assembled on an intermediate level, and in my opinion
anyone reading this guide can perform all of the steps outlined. Ponadto, należy pamiętać, że ten
poradnik jest zamontowana na poziomie średnio zaawansowanym, a moim zdaniem ktoś czytanie
tej instrukcji mogą wykonywać wszystkie czynności opisane. I left out things like how to hone
cylinders, install bearings, pistons, rings, valve seals, etc. Because honestly, I don't want people
attempting it based on my techniques, screwing up their motor because they are idiots and then
ruining my credibility. Pominąłem takie rzeczy jak doskonalić cylindrów, zainstalowanie łożyska,
tłoki, pierścienie, uszczelki zaworów, itp. Ponieważ uczciwie, nie chcę ludzi próbujących go na
podstawie moich technik, przekręcane ich silnika, ponieważ są idiotami i rujnuje moje
wiarygodności.
Let's begin. Zacznijmy. Now, in my opinion, there are a few NECESSARY things to do/parts to buy
when building a "reliable" lsvtec/b20vtec: Teraz, moim zdaniem, jest kilka rzeczy, niezbędnych do
tego, części do zakupu, gdy budynek "wiarygodne" lsvtec/b20vtec:
LS ARP rod bolts LS śruby ARP pręt
GSR ARP head studs GSR szpilki ARP głowy
New OEM LS (90-01) B18a/b head gasket New OEM LS (90-01) B18a / uszczelka głowicy b
New OEM/ACL LS bearings New OEM / ACL łożyska LS
Shotpeen LS rods Shotpeen pręty LS
New hastings/OEM LS piston rings Hastings Nowa / OEM pierścienie tłokowe LS
New OEM valve seals Nowe zamknięcia zaworu OEM
Hone cylinders Hone cylindrów
New GSR/ITR 22T water pump (P72) Nowe GSR / ITR 22T pompa wody (P72)
New GSR/ITR timing belt (P72) Nowe GSR / pasek rozrządu ITR (P72)
New GSR/ITR/96+ Bseries oil pump (P72) Nowe GSR/ITR/96 + pompa oleju Bseries (P72)
Magnetic oil drain plug (important for break in) Magnetyczny korek spustowy oleju (ważne w
przypadku przerwy w)
New NGK V-power BKR6E spark plugs (stock pistons) OR NGK V-power BKR7E spark plugs for
10.8:1+ compression. Nowe NGK V-Power BKR6E świece (tłoki czas) lub NGK V-Power BKR7E
świec zapłonowych do 10.8:1 + kompresji.
Do the above, and your motor will reward you with reliability. Czy powyższe, a silnik będzie
nagradzać was z niezawodności.
Other things to consider: Inne rzeczy do rozważenia:
A 2.5 inch header, cat, exhaust piping, and muffler. 2,5-calowy nagłówka, kot, rury wydechowe i
tłumik.
Hondata/Passwordjdm intake manifold gasket Hondata / spożycie Passwordjdm uszczelki kolektora
435168991.004.png
Adjustable cam gears (even for stock cams, because lsvtec timing will ALWAYS be slightly off)
narzędzi Regulowany cam (nawet dla kamer czas, bo lsvtec czasu zawsze będzie lekko off)
Adjustable Fuel Pressure regulator Regulator ciśnienia paliwa Regulacja
Want to make 200 whp with your lsvtec? Chcesz mieć 200 WHP z lsvtec?
P30(SIR2 B16)/PCT(CTR) pistons or forged 11.5:1+ pistons P30 (Sir2 B16) / PCT (CTR) lub kute
tłoki tłoki 11.5:1 +
Higher lift/longer duration cams (read below for cams) Wyższe podnoszenia / kamery już czas
(czytaj poniżej krzywek)
Stiffer valve springs (read below for valve springs) zawór twardszymi resorami (czytaj poniżej na
sprężyny zaworowe)
Tuning Strojenie
Want to make more than 200WHP? Chcesz mieć więcej niż 200WHP?
Better intake manifold (ITR, AEBS, Skunk2, JG, Ported ITR) kolektor dolotowy Better (ITR,
AEBS, Skunk2, JG, przeniesione ITR)
Port/Polish head Port / szef polskiego
Better header (RMF narrow, SMSP 4-2-1 style, Rage/Hytech style, etc.) Lepsze nagłówka (RMF
wąskie, H 4-2-1 stylu Rage / style Hytech, itp.)
310cc injectors (at a minimum) 310cc wtryskiwaczy (co najmniej)
Then go and tune the shit out of it! Więc idź i dostroić shit out of it!
Now, let's get started. Teraz, zaczynajmy.
First, we can't get started without the Assembly lube, RTV, and 30W ND oil (to break in the rings.),
and coolant. Po pierwsze, nie możemy rozpocząć bez smarowania Zgromadzenia, RTV, i 30W ND
olej (do przerwy w pierścieniach.) I płynu chłodzącego. It will be good to have handy a 10, 12, 14,
17, and 19mm box wrenches as well as shallow and deep sockets in the same sizes. Będzie dobrze
mieć pod ręką 10, 12, 14, 17, i 19 mm pole klucze, jak płytkie i głębokie gniazda w takich samych
rozmiarach. It would also be good if you could have those same sockets in both 3/8 drive and 1/2
drive (but it is not necessary). Byłoby również dobrze, gdyby można mieć tych samych gniazd,
zarówno 3 / 8 dysków i 1 / 2 dysku (ale nie jest to konieczne). Pick up a 3/8 drive, and 1/2 drive 6
inch extension, as well as the equivalent sized socket wrenches. Pick up 3 / 8 minut i 1 / 2 dysku 6
cali rozszerzenia, a także jako ekwiwalent wielkości kluczy nasadowych. You will also need a ft/lbs
torque wrench as well as a inch pounds torque wrench. Potrzebny będzie również ft / lbs klucza
dynamometrycznego, jak i cala moment funtów klucza. Pick up a deep 5/8, 16mm or spark plug
socket. Weź głęboki 5 / 8, 16mm lub iskrą gniazdka. Forgive me if i'm forgetting any tools, but
these are the main ones. Wybacz mi, jeśli jestem zapominając żadnych narzędzi, ale są to główne z
nich. The only additional tools required for working on any other part of the car including installing
the engine are 8mm's, 32mm's (axle nuts), and a couple flat heads and screwdrivers. Tylko
dodatkowe narzędzia wymagane do pracy na innych części samochodowych, w tym instalacji
silnika są w 8mm, 32mm's (nakrętki osi), a kilka głów i płaski śrubokręt. You can get away with
just those tools, any additional specialty tools is just preference, like ball joint seperators, etc.
Można uciec tylko tych narzędzi, dodatkowych narzędzi specjalnością jest tylko preferencja, jak
przegub kulowy separatory, itp.
The head. Głowy.
Let's first start off with your choices. Zacznijmy najpierw od z wyborów. There are B16 heads, ITR
heads, and GSR heads. Istnieje B16 głowy, głowy ITR, a głowy GSR. IMO, it is never worth
buying an ITR head, if you plan on upgrading the springs/retainers/cams anyway. IMO, nigdy nie
435168991.005.png
jest warta zakupu ITR głowy, jeśli plan modernizacji sprężyn / uchwyty / kamer tak. They are
amazing heads from the factory, but B16/GSR heads can be had and built for far less. Są
niesamowite głowy z fabryki, ale głowy B16/GSR można było i zbudowany za dużo mniej.
ITR/B16/92-93 heads are built from the same exact casts (PR3), while 94+ GSR heads are built
from a different cast (P72) which is why the intake manifold bolt pattern is different (from here on,
92-93 GSR heads will be referred to as B16 heads). ITR/B16/92-93 głowy są zbudowane z
dokładnie taki sam rzuca (PR3), natomiast 94 + GSR głowy są zbudowane z inną obsadą (P72),
dlatego na kolektorze wzór śrub jest różne (od teraz 92 - 93 szefów GSR będzie dalej B16 głowy).
ITR heads have a slight hand port job on the intake side from the factory. Głowice ITR mają słabe
strony pracy portu od strony wlotu z fabryki. They also have stiffer dual valve springs, as well as
slightly higher lift/longer duration cams and lighter valves. Mają także sztywniejsze sprężyny
zaworowe podwójnym, jak również nieco wyższe podnoszenia / czas już kamery i lżejsze zawory.
If you want to make more than 200whp with your lsvtec build, you are going to need better cams
and springs/retainers anyway...so do you see why it's just not worth the $1000-1200 price tag on
used ITR heads? Jeśli chcesz zrobić więcej niż 200whp z lsvtec budowy, będziesz potrzebować
lepiej krzywek i sprężyn / uchwyty tak ... więc widzisz, dlaczego po prostu nie jest warte $ 1000/00
ceną na używane głowice ITR? The question you SHOULD ask is, should you get a GSR or B16
head? Pytanie powinieneś zadać jest, powinieneś dostać głowę GSR lub B16? Tough question.
Trudne pytanie. Here's the deal...B16 heads share the same bolt pattern as ITR's for the intake
manifold. Here's the deal ... B16 głowy same wzór śruby jako ITR dla kolektora dolotowego. They
are easier to find aftermarket intake manifolds for than GSR heads. Są one łatwiejsze do znalezienia
na rynku wtórnym kolektorze ssącym od głowy GSR. However, GSR heads have a distinct
advantage over B16/ITR heads. Jednak szefowie GSR ma wyraźną przewagę nad głowami
B16/ITR. Although having slightly smaller combustion chambers that raise compression is an
advantage, it is the reason why it raises compression, that is the REAL advantage. Mimo, że o nieco
mniejszej komorze spalania, które podnoszą kompresji jest zaletą, jest to powód podnosi kompresję,
to jest prawdziwa zaleta. You see, GSR heads employ small flat surfaces on the edges of the
combustion chamber called "quench" pads. Widzisz, głowy GSR zatrudniają małe płaskie
powierzchnie na krawędzi komory spalania o nazwie "zgasić" pady. This does raise compression,
but the real advantage is this design's ability to ward off detonation. To budzi kompresji, ale
prawdziwą zaletą tej konstrukcji jest zdolność do odwrócenia detonacji. So, if you decide you want
a GSR head, it shouldn't be for the higher compression it will give you, but for the ability to run
higher compression with it, safely. Tak więc, jeśli zdecydujesz się głowy GSR, nie powinno być na
wyższy stopień sprężania to daje, ale możliwość uruchamiania wyższy stopień sprężania z nim
bezpiecznie. Beware though, if you plan on running a GSR head with CTR pistons, there is not
much room for mistakes. Uważaj jednak, jeśli plan pracy kierownika GSR z CTR tłoki, nie ma
wiele miejsca na błędy jest. The clearances are tight. Prześwity są szczelne. I wouldn't personally
run that combination w/ stock cast pistons anyway. I nie będzie prowadzony, że w połączeniu / tłoki
odlewane czas tak. So keep that in mind. Więc pamiętaj o tym. Now that you can see the advantages
of both heads, it's really a toss-up. Teraz możesz zobaczyć zalety obu głów, to naprawdę niepewna.
It's your decision, go with the one that fits your needs. To Twoja decyzja, iść z tą, która spełni Twoje
oczekiwania.
Now, if you have the money, and you want to build a powerful setup, I highly recommend sending
your head out to one of the proven head porting shops out there like RLZ, portflow, DonF @ DFE,
Headgames, Import Builders, or Alaniz. Teraz, jeśli masz pieniądze i chcesz zbudować silny
konfiguracji, bardzo polecam wysyłania obecnie szef jednej z głowy przenoszenie sprawdzonych
sklepów tam jak RLZ, portflow, DonF @ DFE, Headgames, Import Remont lub Alaniz . I would
also go ahead and at the very minimum pick up new OEM valve seals, if not aftermarket.
Chciałbym też pójść dalej i na samym minimum odebrać nowe zamknięcia zaworu OEM, jeśli nie
wtórnym. These are equivalent to piston rings for the head, as they seal oil out of the combustion
chamber. Są to równowartość pierścienie tłokowe do głowy, ponieważ uszczelniacz z komory
spalania. Don't worry though, Honda valve seals are still fine. Nie martw się jednak, uszczelnienia
zaworu Honda nadal dobrze. Valve springs and retainers are also a mandatory upgrade if you ever
plan on making power passed 8k with your lsvtec w/ upgraded cams. Sprężyny zaworowe i
uchwyty są również obowiązkowy upgrade jeśli kiedykolwiek na moc podejmowania przeszedł 8k
z lsvtec w / kamery zmodernizowane. Some great companies are Rocket Motorsports, supertech,
omni, RLZ, Import Builders, JG, etc. I went ahead and milled the head a little just to freshen the
surface. Niektóre wielkie firmy Motorsports Rocket, SUPERTECH, omni, RLZ, Import Remont,
JG, itd. I poszedł do przodu i bielonego głowy trochę tylko odświeżyć powierzchni. It is by no
means necessary. To nie jest wcale konieczne. But, keep in mind that if you do it, your cam timing
may be slightly affected, as well as your piston to valve clearance and compression ratio. Ale należy
pamiętać, że jeśli nie, twój czas kamera może być lekko naruszone, jak również swoje tłok do
zaworów i stopnia kompresji. Be careful how much you take off. Uważaj, jak bardzo skuteczny.
Here are pics of my '00 B16 head fresh from the machine shop: Oto fotki z mojej głowy B16 '00
prosto z warsztatu mechanicznego:
Vtec head preparation. przygotowanie głowy VTEC.
First, you must remove the allen plug on the intake manifold passenger side of the head. Najpierw
należy wyjąć wtyczkę allen na wlocie po stronie kolektora osobowych głowy. Heating it up with a
torch may ease in the removal of this plug, although I've never had to use heat, just muscle.
Ogrzewanie go z pochodnią może pomóc w usunięciu tej wtyczki, chociaż nigdy nie miałem do
wykorzystania ciepła, tylko mięśni. Next, you must tap the head and install the 1/8 NPT pipe fitting
included in your lsvtec kit you either purchased or assembled. Następnie należy dotknąć głowy i
zainstalować 1 / 8 NPT przyłącze wliczone w lsvtec zestaw to albo zakupione lub montowane.
Make sure to either teflon tape/paste it or use threadlocker, which ever you prefer. Upewnij się, czy
taśmy teflonowej / wklej, lub użyć gwinty, które kiedykolwiek wolisz. I use teflon tape myself. I
używać taśmy teflonowej siebie. For the dowel pin holes, I used the two corner exhaust side head
bolt holes. Do otworów zapinką, użyłem dwóch otworów wydechowych rogu strony głowy śruby.
They fit perfect with the golden eagle lsvtec dowel pins. Są idealne dopasowanie z orzeł szpilki
lsvtec kołek.
Now, on to the block. Teraz, do bloku.
The stock LS pistons are garbage, unless you plan on turboing this setup, get rid of them. Tłoki LS
czas są śmieci, chyba że masz zamiar turboing tej instalacji, ich pozbyć. Even in which case, I
personally wouldn't boost more than 10 psi on the stock sleeves/pistons, and that's with extensive
tuning. Nawet w takim przypadku, ja osobiście nie zwiększy ponad 10 psi na rękawach czas / tłoki,
i to z dużym tuningu. I suggest getting aftermarket forged pistons/rods, although it is by no means
necessary in an all motor build. I sugerują coraz wtórnym kute tłoki i pręty, choć nie jest bynajmniej
435168991.006.png 435168991.007.png 435168991.001.png 435168991.002.png 435168991.003.png
konieczne wszystkie silnika zbudować. Stock cast honda pistons are more prone to detonation than
aftermarket pistons. Fotografia honda tłoki odlewane są bardziej podatne na detonację niż wtórnym
tłoków. They have been used time and time again reliably. Zostały one wykorzystane raz po raz w
wiarygodny sposób. But reliability isn't anything more or less than the tuning that is done after the
initial startup. Ale nic nie niezawodność mniej lub więcej niż strojenie, które odbywa się po
pierwszym uruchomieniu jest. If you do decide to go with aftermarket forged units, be aware there
are still many options. Jeśli zdecydujesz się pójść z rynku wtórnego kute jednostek, należy
pamiętać, nadal istnieje wiele opcji. Your main options are high or low content silicon pistons.
Twoje główne opcje są wysokie lub niskie tłoki krzemu treści. Low silicon pistons expand alot
during warmup, causing "knocking" noises. tłoki Low krzemu rozwinąć partii w czasie
nagrzewania, co powoduje "puka" odgłosy. They also tend to burn a little more oil because of this.
Oni również mają tendencję do spalania trochę więcej oleju z tego powodu. Your other option is
High content silicon pistons. Twój Inną opcją jest tłoków Wysoka zawartość krzemu. These pistons
are somewhat in between cast and and high silicon forged pistons. Te tłoki są w pewnym stopniu od
obsady i wysokiej silikonowych tłoków. They do not expand nearly as much as low silicon pistons,
but the higher content of silicon makes them not as strong. Nie rozwinąć prawie tak samo jak niskie
tłoki krzemu, ale wyższą zawartość krzemu sprawia, że nie tak silny. It's up to you to do the
research on this. To do Ciebie należy zrobić badania na ten temat.
As for the rings, use whichever you prefer. Jeśli chodzi o pierścionki, który jest dla Ciebie wolą. I
swear by Hastings piston rings myself on cast pistons and I personally wouldn't use anything other
than them or OEM honda rings. Przysięgam na siebie pierścienie tłokowe Hastings na tłoki
odlewane i ja osobiście nie używać niczego innego niż ich lub pierścienie OEM honda. But, if you
use forged pistons, use whichever rings they include or recommend. Ale jeśli używasz kute tłoki,
pierścienie użyć dowolnej zawierają one polecam. Everyone who is anyone will now agree, that it is
MANDATORY that you install ARP rod bolts. Każdy, kto jest kto będzie teraz zgadzają się, że
obowiązkowe jest zainstalowanie ARP śruby pręta. LS rod bolts are the same exact rod bolts that
come factory in sohc dseries motors. LS pręt śruby są dokładnie taki sam śruby pręta, które
wchodzą w fabryce silników SOHC dseries. This is THE single point of failure on LS blocks. Jest
to pojedynczy punkt awarii w blokach LS. It's not the rods, or anything else, it's the rivet sized rod
bolts. To nie jest pręty, czy cokolwiek innego, to jest to nit wielkości śruby pręta. Upgrade to ARP
rod bolts! Uaktualnienie do śruby ARP laskę! Now for the rods, if you plan on staying with the
stock rods, which is perfectly fine, it would be smart to shotpeen them. Teraz do prętów, jeśli
planujesz pobyt z prętów czas, który jest całkowicie w porządku, byłoby mądrze shotpeen nich.
This will improve the tensile strength of the rod. Wpłynie to na poprawę wytrzymałości na
rozciąganie pręta. Just a small piece of mind when you're at 9k. Wystarczy mały kawałek umysłu,
gdy jesteś w 9k. Some shops charge extra for this, some include it with their rebuilds...but either
way, it's cheap so do it. Niektóre sklepy dodatkowych opłat za to, niektóre zawierają go z
odbudowuje ... ale tak czy inaczej, to tanie tak zrobić. You should also have your rod's journal's (big
ends) resized when you install ARP rod bolts. Należy również mieć laskę's Journal (duża kończy)
zmieniać podczas instalacji ARP śruby pręta. Alot of people will say it's not necessary, but ARP
recommends it. Wiele osób powie, że nie jest to konieczne, ale ARP zaleca. Pay the extra few bucks
to have this done, again for peace of mind. Zapłacić dodatkowe kilka dolarów, aby tego dokonać,
znowu spokój. ARP doesn't make any money off of this, so why do they recommend it? ARP nie ma
żadnych pieniędzy z tego, więc dlaczego polecić? Because the extra torque placed on the rods using
their rod bolts has the tendency to "warp" the big end of the rods. Ze względu na znaczny moment
wprowadzane na pręty ich śruby pręt ma tendencję do "warp" wielki koniec prętów. It's not a
difference you can see with the naked eye, but it's there. Nie jest to różnica można zobaczyć gołym
okiem, ale on tam jest. As for bearings, go with whatever you prefer. Co do łożyska, z tym, co go
lubisz. Some swear by OEM honda, but if ACL's are within standards, there's nothing wrong with
them. Niektórzy przysięgają honda OEM, ale jeśli ACL są w ramach norm, nie ma nic złego z nimi.
ACL is better if they are within clearance specs because they offer a trimetal design much like oem
GSR/ITR/CTR bearings are. ACL jest lepiej, jeśli są one w specyfikacje odprawy, ponieważ oferują
Zgłoś jeśli naruszono regulamin