ReadMe.txt

(10 KB) Pobierz
Blitzkrieg plik Readme 

Listopad 2003


Witamy w grze Blitzkrieg!

===========================================================================
Spis treci:
===========================================================================

1. Wymagania systemowo - sprzętowe
1.1 Konfiguracja minimalna
1.2 Konfiguracja rekomendowana

2. Instalacja
2.1 Instalacja Blitzkrieg
2.2 Instalacja DirectX 8.1
2.3 Instalacja GameSpy Arcade

3. Rozwišzywanie problemów
3.1 Problemy z DirectX 
3.2 Problemy z karta graficznš 
3.3 Problemy z konfiguracjš
3.4 Problemy z trybem wieloosobowym

4. Uaktualnienie do instrukcji

5. Kontakt i strony sieciowe


==========================================================================
1. Wymagania systemowo - sprzętowe
==========================================================================

1.1 Wymagania minimalne
	Windows 98/ME/2000/XP
	DirectX 8.1 (lub nowsza)
	Internet Explorer wersja 5.0 lub nowsza
	Procesor Pentium II 366 MHz
	64 MB pamięci RAM
	Karta graficzna AGP 3D z minimum 8 MB pamięci
	Rozdzielczoć obrazu 800x600 
	CD-ROM poczwórnej prędkoci lub szybszy
	Karta dwiękowa zgodna z DirectX
	2.4 GB wolnego miejsca na dysku twardym (plus około 500 MB dla plików wymiany Windows i zapisy gry)

1.2 Zalecana konfiguracja:
	Windows 98/ME/2000/XP
	DirectX wersja 8.1 lub nowsza
	Internet Explorer wersja 5.0 lub nowsza
 	Pentium III 800 MHz
	128 MB RAM
	Karta graficzna AGP 3D z 32 MB pamięci
	Rozdzielczoć obrazu:  1024x768 
	Napęd CD-ROM 32x
	Karta dwiękowa zgodna z DirectX
	2.4 GB wolnego miejsca na dysku twardym (plus około 500 MB dla plików wymiany Windows i zapisy gry)


==========================================================================
2. Instalacja
==========================================================================

2.1 Instalowanie Blitzkrieg

Proszę włożyć pierwszš płytę z gra Blitzkrieg do napędu CD/DVD-ROM. 

Jeli funkcja automatycznego uruchamiania jest włšczona, ukaże się menu instalacji. Podšżaj za wskazówkami pojawiajšcymi się na ekranie komputera. 

Jeli funkcja automatycznego uruchamiania jest wyłšczona, kliknij na ikonie "Mój komputer" znajdujšcej się na pulpicie lub w menu start systemu, w otwartym oknie wybierz napęd CD/DVD-ROM, w którym znajduje się płyta z grš i kliknij dwukrotnie na aplikacji setup.exe. Uruchomi się instalator gry. Podšżaj za wskazówkami pojawiajšcymi się na ekranie komputera. 

Instalator poprosi cię o wybranie katalogu, w którym gra zostanie zainstalowana (katalog domylny to C:\Program Files\Nival Interactive\Blitzkrieg). 
Grupa programowa o nazwie "Nival Interactive\Blitzkrieg" zostanie stworzona w menu start systemu Windows. Znajdujš się tam skróty potrzebne do uruchomienia gry, usunięcia jej, stron sieciowych CDV oraz pokoju gry Blitzkrieg w GameSpy Arcade.


2.2 Instalacja DirectX

Gra Blitzkrieg jest aplikacjš korzystajšca z Microsoft DirectX. Na płycie nr 2 z grš zamieszczone sš sterowniki DirectX w wersji 8.1 i podczas instalacji gry istnieje także możliwoć zainstalowania DirectX. Jeli nie masz zainstalowanej wersji DirectX 8.1 lub nowszej, ani nie została zainstalowana podczas instalacji gry, nie będzie można grac w Blitzkrieg. Możesz pobrać najnowszš wersję sterowników DirectX ze strony sieciowej firmy Microsoft: 
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.asp

2.3 Instalacja GameSpy Arcade

Możesz grac w Blitzkrieg po sieci używajšc pokoju gier GameSpy wewnštrz gry lub używajšc zewnętrznego oprogramowania GameSpy Arcade, którego instalacja dołšczona jest na płycie z grš. 
Jeli nie zainstalowano GameSpy Arcade podczas instalacji gry, można to zrobić inaczej: włóż płytę nr 1 z grš Blitzkrieg do napędu CD/DVD-ROM, uruchom program setup.exe i wybierajšc opcję "Instaluj GameSpy 
na płycie nr 2 z grš znajduje się plik .pdf z przewodnikiem po grze poprzez GameSpy Arcade.

Jeli napotkasz problemy podczas używania aplikacji GameSpy Arcade, czy podczas instalacji, czy podczas rejestracji bšd używania wraz z grš Blitzkrieg, skieruj się na strony sieciowe pomocy GameSpy pod adresem: http://www.gamespyarcade.com/help/ lub za pomocš poczty elektronicznej skontaktuj się z pomocš techniczna GameSpy używajšc zamieszczonego na stronie sieciowej formularza zgłaszania błędów znajdujšcym się pod adresem: http://www.gamespyarcade.com/support/contact.shtml.


==========================================================================
3. Rozwišzywanie problemów
==========================================================================

3.1 Problemy z DirectX

Upewnij się, że masz zainstalowanš odpowiedniš wersję DirectX na swoim komputerze. Jeli nie masz DirectX w wersji 8.1 lub nowszej, gra nie uruchomi się wcale lub wyłšczy się tuż po próbie uruchomienia. Instalacyjna wersja DirectX znajduje się na płycie z grš, ale możesz zainstalować najnowsza wersję DirectX. Pobierz jš z adresu http://www.microsoft.com/windows/directx/default.asp


3.2 problemy z kartami graficznymi

Matrox G550
Jeli rozdzielczoć ekranu walki zostanie zmieniona z poziomu menu rozgrywki, obraz minimapy może wywietlać się nieprawidłowo 
W obecnym czasie nie znamy rozwišzania tego problemu., Jeli chcesz go uniknšć, zmieniaj rozdzielczoć z poziomu menu głównego

Matrox G550
Podczas rozgrywania misji mogš wystšpić pewne problemy z grafikš. Jest to znany problem zwišzany ze sterownikami do kart Matrox w wersji 4.xx. Jeli używasz systemu Windows ME/2000/XP uaktualnij sterowniki, a problem powinien zniknšć. Jeli używasz systemu Windows 98, niestety rozwišzanie tego problemu jest w obecnej chwili niedostępne, ponieważ nie ma uaktualnionych sterowników pod ten system. 

Niektóre karty oparte na chipsecie nVidia mogš mieć problemy z powodowaniem natychmiastowego wyjcia z gry po ukazaniu się jej loga. Zainstalowanie najnowszych, certyfikowanych sterowników i DirectX w wersji 9.0 lub wyższej powinno rozwišzać ten problem. 

Upewnij się, że masz zainstalowane najnowsze wersje sterowników do urzšdzeń w komputerze. Wiele problemów najczęciej opartych jest o problemy spowodowanie nieaktualnymi wersjami sterowników do sprzętu. Skontaktuj się z producentem karty graficznej, aby uzyskać najnowsze wersje sterowników. 
Miej na uwadze, że nie wszystkie sterowniki maja aprobatę producenta sprzętu. Poniżej znajdziesz listę stron sieciowych producentów sprzętu, z których pobrać możesz najnowsze wersje sterowników do odpowiednich kart graficznych. 
Gra Blitzkrieg może nie współpracować z częciš bšd wszystkimi modelami kart graficznych danego producenta. 

3Dlabs		http://www.3dlabs.com/ 
ATI		http://support.atitech.ca/ 
Aztech Labs	http://www.aztechlabs.com/
Canopus		http://www.canopuscorp.com/ 
Gateway 2000	http://www.gw2k.com/ 
Guillemot	http://www.guillemot.com/ 
Hercules	http://www.guillemot.com/ 
I/O Magic	http://www.iomagic.com/ 
Jaton		http://www.jaton.com/ 
Leadtek		http://www.leadtek.com/ 
Matrox		http://www.matrox.com/ 
NVIDIA		http://www.nvidia.com/ 
S3 Incorporated	http://www.s3.com/ 
SiS		http://www.sis.com.tw/ 
VIA Technol.	http://www.viatech.com/ 


3.3 Problemy z konfiguracjš

Kursor myszy porusza się powoli.
Szybkoć poruszania się kursora w grze zależy od iloci wywietlanych klatek obrazu na sekundę i może być niska na starszych komputerach. Aby poprawić działanie kursora, zmień jego tryb w menu Opcje>Ustawienia>Grafika wybierajšc przy opcji "Kursor" wartoć "Systemowy" zamiast "Z gry"


3.4 Problemy z trybem wieloosobowym

Podczas rozgrywki w trybie wieloosobowym, możesz napotkać problemy z tworzeniem bšd dołšczaniem się do gry, jeli Twój komputer znajduje się za firewallem lub połšczenie sieciowe blokowane jest przez inne programy. Ta sekcja opisuje, jakie porty TCP/IP używane sa przez grę Blitzkrieg i GameSpy. Jeli napotykasz problemy podczas połšczenia z serwerem głównym GameSpy lub z tworzeniem gry, upewnij się, że następujšce porty sš otwarte:

Blitzkrieg używa portów UDP o numerach 8889 & 9089. 

GameSpy używa następujšcych portów 
(jeli nie zaznaczono inaczej, sš to porty TCP): 

6667	(IRC) 
80 	(HTTP) 
27900	(główny serwer UDP Heartbeat) 
28900	(główny serwer pobierania list) 
29900	(zarzšdzanie połšczeniem GP) 
29901 	(zarzšdzanie przeszukiwaniem GP) 
13139 	(Własne pingi UDP) 
6500 	(wejcie, lista pokoi UDP,; 
        może byc dostosowywany przez polecenie roomqueryport=<port #> in svc.cfg) 

Dodatkowe informacje dotyczšce firewalli dostępne sš pod adresem 
http://www.gamespyarcade.com/support/firewalls.shtml

Gdy tworzysz grę, upewnij się, że mapa, którš wybrałe ma dostateczna iloć wolnych miejsc dla wszystkich graczy. Jeli jest więcej graczy niż miejsc, kto będzie musiał opucić pokój gry lub gospodarz będzie musiał kogo wyrzucić z pokoju gry. 


==========================================================================
4. Uaktualnienia instrukcji
==========================================================================

- bezporednie połšczenie z numerem IP w grze wieloosobowej jest możliwe poprzez ekran listy serwerów 
- Opcje gry ukazywane sš każdemu w pokoju oczekiwań
- Gospodarz może zmieniać opcje gry w pokoju oczekiwań
- ustawienia serwera dostępne sš z poziomu listy serwerów bez koniecznoci wchodzenia do ,pokoju oczekiwań
- Umiejętnoć "Poczucie obowišzku" na ekranie statystyk gracza kalkulowana jest jako "procent wykonanych celów misji"


==========================================================================
5. Kontakt i strony sieciowe
==========================================================================

Informacje dotyczšce pomocy technicznej znajdujš się na końcu instrukcji.

Strona gry Blitzkrieg: 	www.cdv-blitzkrieg.com

Pomoc techniczna:	www.cdv-blitzkrieg.com/gen...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin