Plan kwiecień II 2010 - 3 latki.doc

(264 KB) Pobierz
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej dla grupy I – dzieci 3-letnich na miesiąc Luty 2010r

Plan  pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej dla grupy I – dzieci 3-letnich na miesiąc kwiecień 2010r.

19.04.2010 – 30.04.2010

                                                                                                                                                                                                   

 

Tematyka: Jesteśmy małymi ekologami.

                  Mali ulubieńcy z wiejskiego podwórka.

 

 

Podstawa programowa

- obszar

Cele ogólne

Cele szczegółowe

Sytuacje edukacyjne

19.04.2010

 

 

Dziecko:

Poniedziałek

Ranek

6.00 – 9.00

4.1.

 

 

8.1.

 

2.1.

 

 

-  udział w zabawach ze śpiewem, s. 45

 

 

 

- nabywanie samodzielności w wykonywaniu czynności samoobsługowych, s. 26

- uprzejmie wita kolegów i koleżanki z przedszkola, bierze czynny udział w zabawie

- ćwiczy napięcie mięśniowe palców dłoni

- dba o higienę osobistą

 

-  „Witaj Marto. Witaj Marto” – zabawa ze śpiewem w kole, integrowanie dzieci , wspólne powitanie w przedszkolu

- „Witajcie się rączki” – zabawa paluszkowa (K. Sąsiadek)

- „Bańki mydlane” – przypomnienie o myciu rąk przed posiłkiem

 

Do dyspozycji nauczyciela

9.00 – 9.30

4.2.

 

 

5.4.

 

- wypełnia obowiązki wynikające z roli współgospodarza sali, s. 26

- podejmowanie różnego rodzaju aktywności ruchowej, s. 47

- segreguje i odkłada zabawki na wyznaczone miejsce

 

- rozwija naturalną ruchowość

 

- „Gdzie to było?” – porządkowanie i segregowanie zabawek w sali po skończonej zabawie

- Zestaw zabaw porannych nr 32 s.145  (K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”)

Zajęcia dydaktyczne

9.30 -10.30

3.1./3.2./3.3./4.3./1.2.

 

 

 

 

9.2.10.1.

 

 

5.4.

 

 

 

- rozwijanie ekspresji słownej, s. 30

- rozumienie konieczności ochrony przyrody, s. 40

 

 

- konstruowanie z nieużytków, odpadów, s. 43

 

- podejmowanie różnego rodzaju aktywności ruchowej, s. 47

- wypowiada się na odpowiedni temat, wie,  jakie i  gdzie należy wyrzucać śmieci, troszczy się o stan swojego środowiska

 

- wykonuje pojemnik, ustawia go w sali

 

- ćwiczy sprawność rzutu, celowania i toczenia

 

 

- Segregujemy odpadki – praca z obrazkiem – rozmowa z dziećmi na temat konieczności dbania o nasze środowisko i jego wpływu na nasze zdrowie.  Próba odpowiedzi na pytanie: Co by było, gdyby każdy wyrzucał odpadki tam, gdzie mu się podoba?

- Pojemnik na odpadki – konstruowanie z kartonu kosza na odpadki - przyklejenie na nim ilustracji co należy do niego wrzucać.

- Zestaw zabaw ruchowych nr  s. 98 (K. Wlaźnik) „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”) - zabawy z elementem rzutu, celowania i toczenia

Zajęcia na powietrzu

10.30 – 11.30

6.3.

- dostrzeganie pozytywnych i negatywnych skutków działalności człowieka dla stanu naturalnego środowiska, s. 40

- poprawianie chodzi w parze, wie, jakie śmieci trzeba wrzucić do zielonego, żółtego kontenera

- Spacer ulicami osiedla – zwrócenie uwagi na liczbę pojemników i czystość osiedla, wskazanie do jakich pojemników należy wrzucać równe odpadki.

Do dyspozycji nauczyciela, 0,5 zabawy dowolnej, praca indywidualna z dzieckiem

11.30 – 13.30

 

5.4.

 

 

 

 

 

6.5.

2.1./2.3.

 

5.1.

 

 

 

5.3.

 

 

- uczestnictwo w zabawach, s. 24

 

 

 

 

 

- nabywanie samodzielności w wykonywaniu czynności samoobsługowych, s. 26

- prawidłowe posługiwanie się przyborami plastycznymi, do pisania, s. 32

- podejmowanie różnego rodzaju aktywności ruchowej, s. 47

- potrafi w odpowiedni sposób posegregować śmieci i wrzuć je do właściwego pojemnika

- śpiewa fragment piosenki w języku angielskim

 

- bawi się zabawkami

 

- dba o higienę osobistą

 

- doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności manualnej

- reaguje na sygnał dźwiękowy

- „Trzy-latek potrafi” – zabawa dydaktyczna – segregowanie różnych odpadków po produktach spożywczych (szklane, plastikowe i papier)

- „Where`s my teddy?” – nauka piosenki w języku angielskim, utrwalenie nazwy teddy – miś, doll lalka

- Swobodne zabawy dzieci z wykorzystaniem zabawek w sali

- „Umiem sam” – czynności higieniczne przed i po posiłku

- Praca z dzieckiem zdolnym – dorysuj drugą połowę i pokoloruj obrazek

 

- Zabawa ruchowa – Samochody – zabawa bieżna wg K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne w przedszkolu” s. 71.

Zabawa dowolna

13.30 – 14.00

10.1./ 6.5.

- przestrzega zasad zgodnego współżycia w grupie, s. 27

- przestrzega zasad zgodnej, bezkonfliktowej zabawy

- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań

Popołudnie

14.00- 17.00

 

 

3.1.

 

14.5.

 

6.5.

- rozwijanie mowy, s. 30

 

- rozwijanie zainteresowania słowem pisanym, s. 31

- uczestnictwo w zabawach, s. 24

- rozwija pojemność płuc

 

- wycisza organizm, słucha z zainteresowaniem

- organizuje sobie zabawę

- Ćwiczenia usprawniające język: dmuchanie z użyciem balonika, piórka, bibuły

- „Bajeczki na 3 minuteczki” – czytanie bajek wybranych przez dzieci

- Zabawy podejmowane z inicjatyw dzieci

20.04.2010

 

 

Dziecko:

Wtorek

Ranek

6.00 – 9.00

8.1.

 

14.3.

 

5.1./ 2.3.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin