Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej dla grupy I – dzieci 3-letnich na miesiąc kwiecień 2010r.
19.04.2010 – 30.04.2010
Tematyka: Jesteśmy małymi ekologami.
Mali ulubieńcy z wiejskiego podwórka.
Podstawa programowa
- obszar
Cele ogólne
Cele szczegółowe
Sytuacje edukacyjne
19.04.2010
Dziecko:
Poniedziałek
Ranek
6.00 – 9.00
4.1.
8.1.
2.1.
- udział w zabawach ze śpiewem, s. 45
- nabywanie samodzielności w wykonywaniu czynności samoobsługowych, s. 26
- uprzejmie wita kolegów i koleżanki z przedszkola, bierze czynny udział w zabawie
- ćwiczy napięcie mięśniowe palców dłoni
- dba o higienę osobistą
- „Witaj Marto. Witaj Marto” – zabawa ze śpiewem w kole, integrowanie dzieci , wspólne powitanie w przedszkolu
- „Witajcie się rączki” – zabawa paluszkowa (K. Sąsiadek)
- „Bańki mydlane” – przypomnienie o myciu rąk przed posiłkiem
Do dyspozycji nauczyciela
9.00 – 9.30
4.2.
5.4.
- wypełnia obowiązki wynikające z roli współgospodarza sali, s. 26
- podejmowanie różnego rodzaju aktywności ruchowej, s. 47
- segreguje i odkłada zabawki na wyznaczone miejsce
- rozwija naturalną ruchowość
- „Gdzie to było?” – porządkowanie i segregowanie zabawek w sali po skończonej zabawie
- Zestaw zabaw porannych nr 32 s.145 (K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”)
Zajęcia dydaktyczne
9.30 -10.30
3.1./3.2./3.3./4.3./1.2.
9.2.10.1.
- rozwijanie ekspresji słownej, s. 30
- rozumienie konieczności ochrony przyrody, s. 40
- konstruowanie z nieużytków, odpadów, s. 43
- wypowiada się na odpowiedni temat, wie, jakie i gdzie należy wyrzucać śmieci, troszczy się o stan swojego środowiska
- wykonuje pojemnik, ustawia go w sali
- ćwiczy sprawność rzutu, celowania i toczenia
- Segregujemy odpadki – praca z obrazkiem – rozmowa z dziećmi na temat konieczności dbania o nasze środowisko i jego wpływu na nasze zdrowie. Próba odpowiedzi na pytanie: Co by było, gdyby każdy wyrzucał odpadki tam, gdzie mu się podoba?
- Pojemnik na odpadki – konstruowanie z kartonu kosza na odpadki - przyklejenie na nim ilustracji co należy do niego wrzucać.
- Zestaw zabaw ruchowych nr s. 98 (K. Wlaźnik) „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”) - zabawy z elementem rzutu, celowania i toczenia
Zajęcia na powietrzu
10.30 – 11.30
6.3.
- dostrzeganie pozytywnych i negatywnych skutków działalności człowieka dla stanu naturalnego środowiska, s. 40
- poprawianie chodzi w parze, wie, jakie śmieci trzeba wrzucić do zielonego, żółtego kontenera
- Spacer ulicami osiedla – zwrócenie uwagi na liczbę pojemników i czystość osiedla, wskazanie do jakich pojemników należy wrzucać równe odpadki.
Do dyspozycji nauczyciela, 0,5 zabawy dowolnej, praca indywidualna z dzieckiem
11.30 – 13.30
6.5.
2.1./2.3.
5.1.
5.3.
- uczestnictwo w zabawach, s. 24
- prawidłowe posługiwanie się przyborami plastycznymi, do pisania, s. 32
- potrafi w odpowiedni sposób posegregować śmieci i wrzuć je do właściwego pojemnika
- śpiewa fragment piosenki w języku angielskim
- bawi się zabawkami
- doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności manualnej
- reaguje na sygnał dźwiękowy
- „Trzy-latek potrafi” – zabawa dydaktyczna – segregowanie różnych odpadków po produktach spożywczych (szklane, plastikowe i papier)
- „Where`s my teddy?” – nauka piosenki w języku angielskim, utrwalenie nazwy teddy – miś, doll – lalka
- Swobodne zabawy dzieci z wykorzystaniem zabawek w sali
- „Umiem sam” – czynności higieniczne przed i po posiłku
- Praca z dzieckiem zdolnym – dorysuj drugą połowę i pokoloruj obrazek
- Zabawa ruchowa – Samochody – zabawa bieżna wg K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne w przedszkolu” s. 71.
Zabawa dowolna
13.30 – 14.00
10.1./ 6.5.
- przestrzega zasad zgodnego współżycia w grupie, s. 27
- przestrzega zasad zgodnej, bezkonfliktowej zabawy
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
Popołudnie
14.00- 17.00
3.1.
14.5.
- rozwijanie mowy, s. 30
- rozwijanie zainteresowania słowem pisanym, s. 31
- rozwija pojemność płuc
- wycisza organizm, słucha z zainteresowaniem
- organizuje sobie zabawę
- Ćwiczenia usprawniające język: dmuchanie z użyciem balonika, piórka, bibuły
- „Bajeczki na 3 minuteczki” – czytanie bajek wybranych przez dzieci
- Zabawy podejmowane z inicjatyw dzieci
20.04.2010
Wtorek
14.3.
5.1./ 2.3.
Niuniu663