matematyka_kl_4_1_EK2_2011_12_inst.pdf

(434 KB) Pobierz
711012567 UNPDF
MATEMATYKA
sprawdzian na rozpoczęcie nauki
w czwartej klasie szkoły podstawowej
Eskimosom marzną nosy
Zasady oceniania zadań
© Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne sp. z o.o., Warszawa 2011
711012567.051.png 711012567.062.png
Matematyka w czwartej klasie szkoły podstawowej
Numer
zadania
Odpowiedź
Zasady
Punktacja
1
B
Wybranie poprawnej odpowiedzi
1 punkt.
0–1
2
B
Wybranie poprawnej odpowiedzi
1 punkt.
0–1
3
A
Wybranie poprawnej odpowiedzi
1 punkt.
0–1
4
C
Wybranie poprawnej odpowiedzi
1 punkt.
0–1
5
A
Wybranie poprawnej odpowiedzi
1 punkt.
0–1
6
C
Wybranie poprawnej odpowiedzi
1 punkt.
0–1
7
B
Wybranie poprawnej odpowiedzi
1 punkt.
0–1
8
B
Wybranie poprawnej odpowiedzi
1 punkt.
0–1
9
P, F, P
Poprawne uzupełnienie każdej kratki
1 punkt.
0–3
10
A
Wybranie poprawnej odpowiedzi
1 punkt.
0–1
11
C
Wybranie poprawnej odpowiedzi
1 punkt.
0–1
12
A
Wybranie poprawnej odpowiedzi
1 punkt.
0–1
13
B
Wybranie poprawnej odpowiedzi
1 punkt.
0–1
I
Na przykład:
22 + 22 + 9 + 9
Zapisanie wyrażenia prowadzącego do
obliczenia obwodu prostokąta – 1 punkt .
0–1
14
Poprawne obliczenie obwodu
prostokąta – 1 punkt.
II 62
0–1
I
30
Poprawne obliczenie liczby Eskimosów
żyjących na Grenlandii – 1 punkt.
0–1
15
Poprawne obliczenie liczby Eskimosów
żyjących na Syberii – 1 punkt.
II 3
0–1
I
Na przykład:
21 : 3 i 33 : 3
Zapisanie wyrażeń prowadzących
do obliczenia liczby dziewcząt i chłopców
1 punkt.
0–1
16a
Poprawne obliczenie liczby dziewcząt
i chłopców – 1 punkt.
(Jeżeli uczeń poprawnie obliczy tylko
liczbę dziewcząt lub liczbę chłopców, to za
całe zadanie 16a otrzymuje 1 punkt.)
II 7 dziewcząt i 11 chłopców
0–1
2 wrzesień 2011
711012567.068.png 711012567.069.png 711012567.001.png 711012567.002.png 711012567.003.png 711012567.004.png 711012567.005.png 711012567.006.png 711012567.007.png 711012567.008.png 711012567.009.png 711012567.010.png 711012567.011.png 711012567.012.png 711012567.013.png 711012567.014.png 711012567.015.png 711012567.016.png 711012567.017.png 711012567.018.png 711012567.019.png 711012567.020.png 711012567.021.png 711012567.022.png 711012567.023.png 711012567.024.png 711012567.025.png 711012567.026.png 711012567.027.png 711012567.028.png 711012567.029.png 711012567.030.png 711012567.031.png 711012567.032.png 711012567.033.png 711012567.034.png 711012567.035.png 711012567.036.png 711012567.037.png 711012567.038.png 711012567.039.png 711012567.040.png 711012567.041.png 711012567.042.png
Matematyka w czwartej klasie szkoły podstawowej
I
Na przykład:
21 + 33
Zapisanie wyrażenia prowadzącego do
obliczenia liczby kul – 1 punkt.
0–1
16b
Poprawne obliczenie liczby kul
1 punkt.
II 54
0–1
I
Na przykład:
7 + 11
Zapisanie wyrażenia prowadzącego do
obliczenia liczby bałwanów – 1 punkt.
0–1
16c
Poprawne obliczenie liczby bałwanów
1 punkt.
II 18
0–1
I
Na przykład:
2 ∙ 23
Zapisanie wyrażenia prowadzącego do
obliczenia wagi worków z żywnością
1 punkt.
0–1
17
II 46
Poprawne obliczenie wagi worków
z żywnością – 1 punkt.
0–1
III
Na przykład:
46 > 45
Więcej ważą dwa worki z żywnością.
Poprawne porównanie liczb i zapisanie
odpowiedzi – 1 punkt.
0–1
I
Na przykład:
63 – 27
Zapisanie wyrażenia prowadzącego do
obliczenia liczby kilometrów pozostałych
do pokonania – 1 punkt.
0–1
18
II 36
Poprawne obliczenie liczby kilometrów
pozostałych do pokonania – 1 punkt.
0–1
wrzesień 2011
3
711012567.043.png 711012567.044.png 711012567.045.png 711012567.046.png 711012567.047.png 711012567.048.png 711012567.049.png 711012567.050.png 711012567.052.png 711012567.053.png 711012567.054.png 711012567.055.png 711012567.056.png 711012567.057.png 711012567.058.png 711012567.059.png 711012567.060.png 711012567.061.png 711012567.063.png 711012567.064.png 711012567.065.png 711012567.066.png 711012567.067.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin