Mosty 2 - Projekt - przykład 1.doc

(868 KB) Pobierz
OBLICZENIA STATYCZNO – WYTRZYMAŁOŚCIOWE DŹWIGARÓW GŁÓWNYCH MOSTU DROGOWEGO NAD RZEKĄ

OBLICZENIA STATYCZNO – WYTRZYMAŁOŚCIOWE DŹWIGARÓW GŁÓWNYCH MOSTU DROGOWEGO NAD RZEKĄ

 

 

 

1. OPIS TECHNICZNY KONSTRUKCJI.

 

 

a) Przekraczana przeszkoda:

 

·         przeszkodą  jest rzeka w terenie płaskim.

 

 

b) Opis elementów konstrukcji:

 

 

·         dźwigary główne –  są monolityczne ,żelbetowe; przęsło mostu składa się z 5 dźwigarów głównych; przekrój poprzeczny dźwigara składa się ze środnika o szerokości 60 cm; dźwigary zostały wykonane z betonu B35;

 

·         pomost – stanowi go płyta pomostowa wraz z poprzecznicą; płyta pomostowa to płyta monolityczna o grubości 25 cm; poprzecznica wykonana metodą betonowania na miejscu;

 

 

    Wyposażenie pomostu:

·         nawierzchnia:

Ø      układ warstw nawierzchni na jezdni:

                                   - beton asfaltowy drobnoziarnisty – 4 cm

              - beton asfaltowy gruboziarnisty – 6 cm

                                 - papa termozgrzewalna

 

Ø      układ warstw nawierzchni na chodniku:

              - żywica epoksydowa – 0,3 cm

                - kapa chodnikowa żelbetowa – 25 cm

                - papa termozgrzewalna

 

·         izolacja – na izolacje przewidziano papę termozgrzewalną,

 

·         poręcze – poręcze stalowe wykonane na placu budowy i przyspawane do płytek stalowych wstawionych i zabetonowanych zabetonowanych w kapie chodnikowej,

 

·         odwodnienie – realizowane poprzez spadki poprzeczne i podłużne 0,5 % , natomiast poprzeczne 2 % (na jezdni), 3 % (na chodniku).

 

 

 

 

 

 

 

c) przekrój poprzeczny przęsła:

d) schemat statyczny dźwigara głównego:

e) zakres obliczeń:

·         obliczenia przeprowadza się w zakresie projektowania dźwigarów głównych na obciążenia stałe i pionowe obciążenia użytkowe,

·         metoda obliczeń – w obliczeniach wykorzystuje się linię rozdziału poprzecznego obciążenia zgodnie z metodą Guyona – Massonneta.

 

 

 

 

 

 

2. WYZNACZENIE RZĘDNYCH LINII WPŁYWOWYCH.

 

2.1. Dane wyjściowe dla przęsła.

               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1. Charakterystyki geometryczne.

 

- c = 2,80 m

- l = 19,80 m

- d = 3,30 m

- b = 7,00 m

- t = 0,25 m

 

·         Wyznaczenie A , S x , I x , I x s  w przekroju poprzecznym:

 

 

      

 

 

 

 

·         Wyznaczenie A , S x , I x , I x s  w  przekroju podłużnym:

 

 

      

 

 

 

 

 

 

2.2 Współczynnik sztywności.

 

Ø      na skręcanie:

,  gdzie

· c – rozstaw między belkami głównymi

· d – rozstaw między poprzecznicami

· Jxs, Jys – momenty bezwładności na skręcanie

· Jx, Jy – momenty bezwładności na zginanie

 

 

 

 

 

Ø      na zginanie:

 

,  gdzie

· b – 0,60 szerokości przęsła

· l,50 – długość przęsła

 

 

 

2.3 .Wyznaczenie rzędnych linii wpływowych dla standardowych punktów przekroju poprzecznego.

 

 

·        współczynniki poprzecznego rozdziału obciążeń,

n – liczba dźwigarów; n = 5

 

y

 

0

0,8933

0,9458

1,0032

1,0577

1,0850

1,0577

1,0032

0,9458

0,8933

0,7355

0,8811

1,0194

1,1304

1,1783

1,1304

1,0194

0,8811

0,7355

0,7919

0,9042

1,0136

1,1044

1,1450

1,1044

1,0136

0,9042

0,7919

0,1584

0,1808

0,2027

0,2209

0,2290

0,2209

0,2027

0,1808

Zgłoś jeśli naruszono regulamin