Rudraakśa Dźabalopaniśad.rtf

(16 KB) Pobierz

RUDRAAKŚA DŹABALOPANIŚAD

 

Rudraakśo paniśadwedjam Mahaarudrata jodźdźwalam

Pratijo giwinirmukta Siwa Maatrapadam bhadźe

 

Wysławiam Świetlisty Stan Całkowitego Spokoju, należący do Śri Mahaa Rudry, który będzie znany dzięki tej Rudraakśa Dźabala Upaniśadzie.

 

Aum! Aapjaajantu Mamaańgaani

Waak Praanaściakśuh Śrotramatho Balamindrijaani Ća

Sarwaani Sarwam Brahmopaniśad Maaham

Brahma Niraakurjaam Maa Maa Brahma

Niraakaroda Niraakaranama Stwa Niraakaranam Meestu

Tadaatmani Nirateja Upaniśatsu Dharmaaste

Maiji Santu Te Maiji Santu

Aum! Śantih! Śantih! Śantihi!!

 

Aum!

Niech członki mego ciała i moja mowa, Prana, oczy, uszy, żywotność

i wszystkie zmysły rosną w siłę.

Wszelkie istnienie jest Bogiem (Brahmamem), opisywanym w Upaniśadach.

Obym nigdy nie wyparł się Brahmama, ani Brahmam nie wyparł się mnie.

Niech w ogóle nie będzie żadnego wyparcia się.

Niech nie będzie wyparcia się przynajmniej przeze mnie.

Niech wszystkie cnoty, które są opisane w Upaniśadach, będą we mnie,

który jestem oddany Atmanowi; niech mieszkają we mnie.

Aum!

Śantih (Niech będzie pokój we mnie)!

Śantih (Niech będzie pokój w moim środowisku)!

Śantihi (Niech będzie pokój wśród sił, które oddziaływują na mnie)!

 

 

Niech będzie pozdrowiony Om! Bhusunda spytał Bhagawana Kaalaagnirudrę: Jakie jest pochodzenie Rudraakś? Jaki jest pożytek z ich noszenia na ciele?

Bhagawan Kaalaagnirudra odpowiedział: Zamknąłem oczy na tysiąc lat, aby zniszczyć Diabłów Tripury. Z Moich tak zamkniętych oczu spadły na ziemię krople wody. Te krople wody przemieniły się w Rudraakśe.

              Poprzez zwykłe wypowiedzenie nazwy Rudraakśa osiąga się korzyść podarowania dobroczynnie 10 krów. Poprzez jej zobaczenie i dotknięcie zdobywa się korzyść dwa razy większą. Nie jestem w stanie tego bardziej już wysławić.

Zamknąłem oczy na tysiąc lat boskich. Potem Moich powiek spadły na ziemię krople wody i dla pobłogosławienia pobożnych osób przyjęły stan nieruchomości. Ta Rudraakśa niszczy grzechy wyznawców, popełnione zarówno w dzień jak i w nocy, jeśli się ją nosi na sobie.

Przez samo zobaczenie Rudraakśy korzyść wyniesie sto tysięcy, powiedzmy. Ale przez noszenie jej wyniesie ona 10 milionów. Ba, będzie ona równa miliardowi.

Ale będzie ona 100 milionów razy 10 milionów i to razy 10 milionów razy 10 milionów razy większa, gdy ktoś robi Dźapę z Rudraakśą i zawsze ją nosi.

Spośród Rudraakś, ta wielkości amalaki jest uważana za najlepszą. Ta wielkości owocu badari jest uważana za średniego rodzaju, a ta wielkości ćany jest uważana za najgorszą ze wszystkich. Takie jest moje zdanie, jeśli chodzi o wielkość Rudraakś.

              Bramini, kśatrijowie, wajśowie i śudrowie (przywódcy myśli, wojownicy, przedsiębiorcy i robotnicy) rodzą się jako po prostu bezwartościowy ciężar na ziemi. Prawdziwym braminem jest biała Rudraakśa. Czerwona jest kśatriją. Żółta jest wajśą. A czarna jest śudrą.

              Należy używać Rudraakś, które są ładne, piękne, mocne, duże, pomyślne i z wypustkami. Unikać należy tych zjedzonych (nadjedzonych) przez robaki, połamanych, bez kolców (wypustek) i mających rany.

Rudraakśa z naturalnym otworem w środku jest najlepszego rodzaju. Natomiast ta przedziurawiona ludzkim wysiłkiem jest uważana za gorszą. Te najlepsze Rudraakśe powinny zostać nanizane na białą nić. Wyznawca Siwy powinien nosić Rudraakśe na całym ciele. Powinien nosić jedną na koku na czubku głowy, 300 wokół głowy, 36 na szyi, po 16 wokół każdego z ramion, 12 wokół piersi i 500 wokół bioder. Powinien nosić Jadźnopawitę, złożoną ze 108 Rudraakś. Powinien nosić dwie, trzy, pięć lub siedem mal (sznurów po 108 sztuk) Rudraakśy wokół szyi. Bhaktha Siwy powinien zawsze nosić Rudraakśe na koronie (włosów?), kolczykach, naszyjniku, wokół ucha, naramiennika, a zwłaszcza wokół brzucha, bez względu na to, czy śpi, pije itp.

              Jeśli taki wielbiciel  nosi 300 Rudraakś, jest to najgorsze, jeśli 500 - jest to średnie, ale najlepsze ze wszystkiego będzie noszenie tysiąca.

              Taki wielbiciel, podczas noszenia Rudraakśy na głowie, powinien powtarzać swą Mantrę Iszta, kiedy zaś nosi je na szyi - Mantrę Tat Puruśa, zaś nosząc wokół gardła - Mantrę Aghora. Ta sama Mantra (Aghora) powinna być mówiona również podczas noszenia ich wokół piersi.

Wokół ramion powinien je nosić z Aghora Bhidźa Mantrą [czyli hasau].

Potem Bhusunda ponownie spytał Bhagawana Kaalaagnirudrę: Jakie są różne postaci i działanie Rudraakś? Proszę opowiedz mi o tych błogosławionych Rudraakśach, również z uwzględnieniem różnej ilości ich twarzy, co jest sposobem na pozbycie się wszelkiego zła.

Bhagawan Kaalaagnirudra powiedział:

 

Ekawaktram Tu Rudraakśam Paratathwa Swaruupakam

Taddhara Natpare Tathwe Liijate Widźitendrijaha

 

Jednotwarzowa Rudraakśa jest postacią Najwyższej Prawdy. Zdyscyplinowana osoba (panująca nad swymi zmysłami) łączy się z tą jedną Wieczną Prawdą, po noszeniu tych Rudraakś.

 

Dwiwaktram Tu Muniśresztha Ćaardhanaariśwaraatmakam

Dhaaranaa dardhanaariśah prijate tasja nitjaśaha

 

Rudraakśa o dwóch twarzach jest postacią Ardhanariśwary [Siwa połączony z Śakthi, czyli Boskość będąca połączeniem w jedno kobiecości i męskości]. Wielbiciel nosząc ją zdobywa łaskę Ardhanariśwary.

 

Trimukham Ćaiwa Rudraakśam Agnitraja Swaruupakam

Taddhaara naaćća hutabhuktasja Tuśjati nitjadaa

 

              Rudraakśa trzytwarzowa jest postacią trzech Ogni [Agnitraja], a noszący ją wielbiciel zdobywa łaskę Ognia [Agni].

 

Ćaturmukham Tu Rudraakśam Ćaturwakra Swaruupakam

Taddhaara naaććaturwaktrah

prijate tasja nitjadaa

 

              Rudraakśa o czterech twarzach jest postacią czterotwarzowego Brahmy, a wielbiciel który ją nosi zdobywa łaskę Brahmy.

 

Pańćawaktram Tu Rudraakśam Pańćabrahma Swaruupakam

Pańćawaktrah Swajam Brahma Pumhatjaam Ća Wjapohati

 

              Pięciotwarzowa Rudraakśa jest postacią Pańćabrahmana (pięciotwarzowego Siwy), a noszący ją wielbiciel zdobywa łaskę Pańćabrahmana i odpędza grzech zabójstwa.

 

Śadwaktramapi Rudraakśam Kaartikejadhidaiwatam

Taddhaaranaanma Haaśriih Sjaanmahadaarogja Muttamam

Matiwi dźnaana sampatih śuddhaje

Dhaaraje tsudhiihi

Winaajaka dhidaiwam ća

prawadanti maniiśinaha

 

              Rudraakśa sześciotwarzowa to postać sześciotwarzowego Kartikeji oraz Ganeśy, a wielbiciel który ją nosi zdobywa łaskę bogactwa i zdrowia, czystego intelektu i mądrości, oraz oczyszczenia.

 

Saptawaktram Tu Rudraakśam Saptamaa Dhidaiwatam

Taddhaaranaanma Haśrih Sjaanmahadaarogja Muttamam

Mahati Dźnaanasampattih sućirdhaaranatah sadaa

 

Rudraakśa o siedmiu twarzach jest postacią siedmiu Maatr (Bogiń - Matek), a wielbiciel ją noszący osiąga łaskę bogactwa i zdrowia, poprawnego postrzegania i czystości umysłu.

 

AszTavaktram Tu Rudraakśam AszTamaatraadhidaivatam, VasvaszThakaprijam Ćaiva Gangaa Priitikaram Tathaa

Taddhaaranaadime Priitaa Bhawejuh

Satja Waadinaha

 

              Ośmiotwarzowa Rudraakśa jest postacią ośmiu Matek-Bogiń oraz ośmiu Wasus, a wielbiciel ja noszący zdobywa łaskę tych Bóstw oraz Bogini Gangi i staje się prawdomówny.

 

Navavaktram Tu Rudraaksham Navaśaktjadhidaivatam

Tasja DhaaraNamaatreNa Priijante Navaśaaktajaha

 

              Rudraakśa dziewięciotwarzowa jest postacią dziewięciu Śakthi [Dziewięciu Sił], a wyznawca który ją nosi zdobywa łaskę tych Dziewięciu Mocy.

 

Daśawaktram Tu Rudraakśam Jamadaiwatja miritam

Darśanaaććhaanti Dźanakam

Dhaaranaannatra Samśajaha

 

Rudraakśa 10-twarzowa jest postacią 10 Jamów, a wielbiciel ją noszący zdobywa łaskę osiągnięcia pokoju umysłu.

 

Ekaadaś mukham Twakśam Rudraikaadaśa daiwatam

Tadidam Daiwatam Praahuh

Sadaa Saubhagja Wardhanam

 

Rudraakśa 11-twarzowa jest postacią jedenastu Rudrów, a noszący ją wielbiciel osiąga łaskę zwiększonej pomyślności i majątku.

 

Rudraakśam Dwaadaśamukham MahaaWisznu Swaruupakam

Dwaadaśaaditja ruupam ća

Bibhartjewa Hi Tatparam

 

Rudraakśa 12-twarzowa jest postacią MahaWisznu i 12 Aditjów, a noszący ją bhaktha [wielbiciel] zdobywa łaskę Mokśy [wyzwolenia].

 

Trajodaśa mukham twakśam

Kaamadam siddhidam śubham

Tasja dhaaranamaatrena

Kaamadewah Prasiidati

 

Rudraakśa 13-twarzowa jest postacią Kaamy, a noszący ją bhaktha zdobywa łaskę Kaamy w zaspokojeniu wszystkich pragnień.

 

Ćaturdaśa Mukham Ćaakśam

Rudra...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin