Po wjechaniu na lotnisko sprawdzam kierunek i siłę wiatru. Witam się z obsługš i melduję instruktorowi. Obliczam trasę i wypełniam plan lotu. Składam plan lotu. Biorę klucz od samolotu i słuchawki Spuszczam kontrolnie benzynę (brak wody) i wypełniam kwit (pojemniki w hangarz, u mechaników) Odczepiam z pasów samolot i przecišgam pod dystrybutor. Tankuję do pełna.(uziemić samolot) Przepycham samolot na bok.(tyłem do zabudowań i samochodów) Robię PRZEGLĽD samolotu: Kabina-zdejmuję blokadę wolantu, przekręcam kurek paliwa, sprawdzam stan wskaników. Na zewnštrz-lewe koło (klocki i stan bierznika), lotki i skrzydło, wiatło i końcówka skrzydła, krawęd natarcia, rurka Pitota, wycieki z pod silnika, amortyzator przedniego koła (na trzy palce), migło -pęknięcia (krawędzie i kołpak), nacišg paska, czystoć wlotu powietrza, wiatło lšdowania, stan oleju między 5 a 6, krawęd natarcia, wiatło i końcówka skrzydła, lotki i skrzydło, prawe koło (klocki i stan bierznika) ogon i ogranicznik (czy nie skrzywiony), ster wysokoci, kierunku, ogon z drugiej strony Kabina-włšczam elektrykę, opuszczam-sprawdzam-podnoszę klapy, reguluję fotel, zapinam pasy, sprawdzam lotki, ster wysokoci i kierunku, hamulce, podłšczam słuchawki, włšczam i sprawdzam radio: - Mielec Informacja SP-NZC Dzień Dobry ... - Mielec Informacja SP-NZC dla sprawdzenia radia na (tu częstotliwoć) ... (od 1 do 5 - bardzo dobrze) wyłšczam radio !!! ROZRUCH: wciskam przycisk mieszanki (jeli był gaszony odcięciem) zastrzyki paliwa (3x zimny, 1x ciepły) komenda: OD MIGŁA, przekręcam klucz i odpalam, sprawdzam KONTROLKĘ CINIENIA OLEJU, czekam chwilkę na wysokich obotach ale nie grzeję silnika pod hangarem włšczam wiatła (ZGODNIE Z POTRZEBĽ) włšczam RADIO: - Mielec Informacja SP-NZC po uruchomieniu pod Fly Polska, kołowanie do pasa w użyciu. ...podaje wiatr kierunek i siłę, numer pasa, cinienie QNH. - cięnienie QNH ..., pas ... SP-NZC ruszam zwiększajšc obroty i obserwujšc drogę kołowania, po dojechaniu do pasa zatrzmuję i grzeję silnik, aż temp wskoczna zielony pasek. sprawdzam iskrowniki i podgrzew ganika, - Mielec Informacja SP-NZC gotowy do odlotu, (kręgi, granica, przelot) ...jaki kršg, jakie warunki przelotu wkołowuję na rodek pasa i zatrzymuję, klapy na 10 st., sprawdzam wskaniki i ustawiam żyrobusolę (zgodnie z pasem w użyciu) START: na 1,2,3 wciskam przepustnicę (kontra nogš prawš) i rozpędZam do 55 węzłów, lekko podnosze przód, na 60 węzłów oderwanie i lekkie wyrównanie dla nabrania prędkoci (70 węzłów) wznoszenie na 70 kn - Mielec Informacja SP-NZC startuję LOT PO KRĘGU: na 900 ft (400 ft ADL) podnoszę klapy, a na 1000 ft (500 ADL) robię 1 zakręt wyrównuję wczeniej o 10 st niż kierunek dochodzę do 1500 ft (1000 ADL) i zmniejszam moc na normal, wykonuję 2 zakręt, lecę równolegle do pasa i w rodku zgłaszam - SP-NZC pozycja z wiatrem ... numer do lšdowania - jedynka SP-NZC wykonuję 3 zakręt, włšczam podgrzew, zmniejszam moc, wypuszczam klapy na 10 st. obserwuję lotnisko i zniżam się, LĽDOWANIE: robię 4 zakręt i zgłaszam - SP-NZC pozycja na (krótkiej, długiej) prostej (konwojer, touch i go, pełne lšdowanie) utrzymuję prędkoć 70 kn, zmiejszam moc lub całkiem ujmuję, wolantem poziomo skrzydła, nogami rodek pasa, szybuję na stały punkt, nad ziemiš wyrównuję, wytrzymuję i siadam, utrzymujšc kierunek, hamuję impulsowo i spokojnie do zatrzmania (lub wyłšczam podgrzew i pełen gaz do startu...) podnoszę klapy, toczacy się samolot skierowuję na drogę kołowania i po opuszczeniu pasa - Mielec Informacja SP-NZC pas wolny, DZIĘKUJĘ kołowanie i parkowanie przy dystrybutorze, hamuję, gaszę radio, daję trochę gazu i gaszę przyciskiem mieszanki paliwa, gaszę wiatła, wyjmuję kluczy, wyłšczam elektrykę sprzętam kabinę i blokuję wolant. uziemiam, tankuję (notuję iloć paliwa) odcholowuję na miejsce postoju (zakładam osłonę na rurkę Pitota), zakłšdam pasy scišgajšce i zamykam kabinę. oddaję klucz i rozliczam się za paliwo.
maikpuk