checklist CESSNA 152 Mielec(1).txt

(3 KB) Pobierz
Po wjechaniu na lotnisko sprawdzam kierunek i siłę wiatru.

Witam się z obsługš i melduję instruktorowi.

Obliczam trasę i wypełniam plan lotu.
Składam plan lotu.

Biorę klucz od samolotu i słuchawki

Spuszczam kontrolnie benzynę (brak wody) i wypełniam kwit
(pojemniki w hangarz, u mechaników)

Odczepiam z pasów samolot i przecišgam pod dystrybutor.

Tankuję do pełna.(uziemić samolot)

Przepycham samolot na bok.(tyłem do zabudowań i samochodów)

Robię PRZEGLĽD samolotu:

Kabina-zdejmuję blokadę wolantu, przekręcam kurek paliwa,
sprawdzam stan wskaników.

Na zewnštrz-lewe koło (klocki i stan bierznika), lotki i skrzydło,
wiatło i końcówka skrzydła, krawęd natarcia, rurka Pitota,
wycieki z pod silnika, amortyzator przedniego koła (na trzy palce),
migło -pęknięcia (krawędzie i kołpak), nacišg paska, czystoć wlotu powietrza,
wiatło lšdowania, stan oleju między 5 a 6,
krawęd natarcia, wiatło i końcówka skrzydła, lotki i skrzydło,
prawe koło (klocki i stan bierznika)
ogon i ogranicznik (czy nie skrzywiony), ster wysokoci, kierunku,
ogon z drugiej strony

Kabina-włšczam elektrykę, opuszczam-sprawdzam-podnoszę klapy,
reguluję fotel, zapinam pasy, 
sprawdzam lotki, ster wysokoci i kierunku, hamulce,
podłšczam słuchawki, włšczam i sprawdzam radio:
- Mielec Informacja SP-NZC Dzień Dobry
...
- Mielec Informacja SP-NZC dla sprawdzenia radia na (tu częstotliwoć)
... (od 1 do 5 - bardzo dobrze)
wyłšczam radio !!!

ROZRUCH:
wciskam przycisk mieszanki (jeli był gaszony odcięciem)
zastrzyki paliwa (3x zimny, 1x ciepły)
komenda: OD MIGŁA, przekręcam klucz i odpalam,
sprawdzam KONTROLKĘ CINIENIA OLEJU,
czekam chwilkę na wysokich obotach ale nie grzeję silnika pod hangarem
włšczam wiatła (ZGODNIE Z POTRZEBĽ)
włšczam RADIO:
- Mielec Informacja SP-NZC po uruchomieniu pod Fly Polska, kołowanie do pasa w użyciu.
...podaje wiatr kierunek i siłę, numer pasa, cinienie QNH.
- cięnienie QNH ..., pas ... SP-NZC
ruszam zwiększajšc obroty i obserwujšc drogę kołowania,
po dojechaniu do pasa zatrzmuję i grzeję silnik, aż temp wskoczna zielony pasek.
sprawdzam iskrowniki i podgrzew ganika,
- Mielec Informacja SP-NZC gotowy do odlotu, (kręgi, granica, przelot)
...jaki kršg, jakie warunki przelotu
wkołowuję na rodek pasa i zatrzymuję, klapy na 10 st.,
sprawdzam wskaniki i ustawiam żyrobusolę (zgodnie z pasem w użyciu)

START:
na 1,2,3 wciskam przepustnicę (kontra nogš prawš)
i rozpędZam do 55 węzłów, lekko podnosze przód,
na 60 węzłów oderwanie i lekkie wyrównanie dla nabrania prędkoci (70 węzłów)
wznoszenie na 70 kn
- Mielec Informacja SP-NZC startuję

LOT PO KRĘGU:
na 900 ft (400 ft ADL) podnoszę klapy, a na 1000 ft (500 ADL) robię 1 zakręt
wyrównuję wczeniej o 10 st niż kierunek
dochodzę do 1500 ft (1000 ADL) i zmniejszam moc na normal,
wykonuję 2 zakręt, lecę równolegle do pasa i w rodku zgłaszam
- SP-NZC pozycja z wiatrem
... numer do lšdowania
- jedynka SP-NZC 
wykonuję 3 zakręt, włšczam podgrzew, zmniejszam moc, wypuszczam klapy na 10 st.
obserwuję lotnisko i zniżam się, 

LĽDOWANIE:
robię 4 zakręt i zgłaszam
- SP-NZC pozycja na (krótkiej, długiej) prostej (konwojer, touch i go, pełne lšdowanie)
utrzymuję prędkoć 70 kn, zmiejszam moc lub całkiem ujmuję,
wolantem poziomo skrzydła, nogami rodek pasa, szybuję na stały punkt,
nad ziemiš wyrównuję, wytrzymuję i siadam, utrzymujšc kierunek,
hamuję impulsowo i spokojnie do zatrzmania (lub wyłšczam podgrzew i pełen gaz do startu...)
podnoszę klapy, toczacy się samolot skierowuję na drogę kołowania i po opuszczeniu pasa
- Mielec Informacja SP-NZC pas wolny, DZIĘKUJĘ
kołowanie i parkowanie przy dystrybutorze,
hamuję, gaszę radio, daję trochę gazu i gaszę przyciskiem mieszanki paliwa,
gaszę wiatła, wyjmuję kluczy, wyłšczam elektrykę
sprzętam kabinę i blokuję wolant.
uziemiam, tankuję (notuję iloć paliwa)
odcholowuję na miejsce postoju (zakładam osłonę na rurkę Pitota),
zakłšdam pasy scišgajšce i zamykam kabinę.
oddaję klucz i rozliczam się za paliwo.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin