Fearsome Floors.doc

(31 KB) Pobierz
Fearsome Floors

Fearsome Floors

 

Przygotowanie :

·         5 -7 graczy – każdy po 3 postacie w tym samym kolorze, z numerami 1,4,5 (białe cyfry)

·         2-4  graczy – każdy bierze wszystkie postacie w tym samym kolorze : 1,3,4,5 (białe cyfry)

·         Ułóż potwora i umieść go przy wyjściu, tak żeby patrzył prosto na literę M.

·         Gra podstawowa – umieść 2 kałuże krwi i wszystkie kamienie, tak jak w instrukcji.

·         Karty ruchu potwora – przetasuj i połóż obok planszy zakryte.

·         Rozpoczyna gracz najbardziej przypominający …potwora.

Przebieg gry:

·         Gracze i potwór  naprzemiennie wykonują ruchy tzn. wszyscy gracze, potwór (to jest 1 runda), itd.

·         Rozgrywka toczy się w dwu fazach. Dana faza kończy się, gdy skończy się stos kart ruchu potwora (bez jednej karty).

.

1: Ruch postaci

·         Podczas pierwszej rundy, tylko dwie postacie gracza wchodzą na planszę. Pozostałe pozostają poza planszą, są odwracane. Na początku drugiej rundy gracz porusza już wszystkimi postaciami

·         Gracze po kolei ruszają jedną ze swoich postaci, maksymalnie o tyle pól ile wskazuje numer na figurze. Po ruchu odwracasz żeton na drugą stronę. Nie trzeba się ruszać, można tylko obrócić żeton.

·         Postacie poruszają się w pionie lub poziomie, do przodu lub do tyłu, mogą zmieniać kierunek kiedy chcą, poruszać się przez pola zajęte przez inne postacie, ale muszą skończyć ruch na polu nie zajętym przez inną postać.

·         Ruch potwora zaczyna się gdy wszystkie żetony postaci są obrócone.

·         Popychanie : postacie popychają kamienie jeżeli pole za kamieniem jest puste. Kamień nie może być wypchnięty za planszę „przez ścianę”, ale zostaje usunięty z gry gdy jest wypchnięty przez wejście lub wyjście (w rogu).

·         Kałuże krwi : Gdy postać wejdzie na kałużę krwi ślizga się w prostej linii aż do pola za kałużą za cenę 1 ruchu (bez względu na odległość). Popchnięty na kałużę kamień zachowuje się tak samo (ślizga się). Jeżeli postać (lub kamień) nie może ześlizgnąć się z kałuży (ściana, kamień którego nie można ruszyć), wtedy zatrzymuje się na kałuży i kosztem jednego ruchu może ślizgać się dalej w innym kierunku. Postać nie może wejść na kałużę, jeżeli za kałużą znajduje się inna postać.

·         Nie można przesuwać innych postaci, ani poruszać się przez pole zajmowane przez potwora.

2: Ruch potwora  (za pomocą kart nagrobków)

Uwaga : pierwszym ruchem potwora nie może być karta trafienia ( † lub ††)  – przetasuj stos.

·         Górna karta ruchu potwora jest odwracana – pokazuje odległość o jaką poruszy się potwór. Nie odwraca się ostatniej kart ruchu w żadnej z dwóch faz.

·         Potwór PATRZY prosto, w lewo i prawo, następnie PORUSZA się o 1 POLE, itd. Aż do wyczerpania wszystkich ruchów. Na końcu rozgląda  się po raz ostatni  i odwraca się.             

·         Potwór zawsze porusza się (o 1 krok) w kierunku najbliższej postaci, którą widzi, po czym wypatruje ponownie. Gdy potwór widzi 2 figury w równej odległości – jest skołowany i kontynuuje ruch w tym samym kierunku.

·         Potwór nigdy nie patrzy do tyłu, nie widzi przez kamienie.

·         Jeżeli wejdzie na pole z postacią – zjada ją. W pierwszej fazie postać wraca na start, w drugiej - usuwana jest z gry.

·         Potwór porusza się przez ściany – wraca na poziomie oznaczonym tą samą literą po drugiej stronie planszy.

·         Potwór popycha wszystko co napotka (2 sąsiadujące kamienie, postać za kamieniem itp.). Wypchnięty przez ścianę kamień  - znika, postać - ginie.

·         Karta 1 lub 2 trafienia – potwór porusza się, aż do momentu zjedzenia odpowiednio 1 lub 2 postaci, ale maksymalnie o 20 pól.

·         Po ruchu potwora, żeton „pierwszy gracz” przekazywany jest do osoby po lewej stronie

Koniec gry:             

·         Gracz  wyprowadzi wszystkie bez jednej postacie z twierdzy (ten gracz wygrywa)

·         Gdy podczas drugiej fazy wszystkie figury są zjedzone lub uciekły (wygrywa gracz, który ocalił więcej postaci, kto pierwszy ten lepszy).

·         Gdy skończy się druga faza  - wygrywa gracz, który ocalił więcej postaci, pozostałe postacie uważa się za zjedzone

Zaawansowna gra:

·         Gracze  umieszczają kałuże krwi i kamienie wg własnego uznania.

·         Kryształ – jak kamień, ale potwór widzi przez niego.             

·         Obrotowe kamienie  - dla graczy działa jak kamień. Dla potwora : nie można go przepchnąć. Potwór najpierw patrzy w lewo, w prawo i jeżeli nie zobaczy postaci obraca się zgodnie ze strzałkami.

·         Teleport – dla postaci działa jak ściana – nie mogą wejść na niego. Potwór widzi przez teleport. Gdy w niego wejdzie przenosi się do drugiego teleportu i patrzy w tym samym kierunku. Przed kolejnym krokiem – rozgląda się. Wszystko co jest popchnięte na teleport jest niszczone.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin