Roderick Macdonald - Akty Fotografia Cyfrowa Dla Profesjonalistów.pdf
(
2189 KB
)
Pobierz
Akty. Fotografia cyfrowa dla profesjonalistów
Akty. Fotografia cyfrowa
Autor: Roderick Macdonald
T³umaczenie: Tomasz ¯mijewski
ISBN: 978-83-246-0789-1
Tytu³ orygina³
u:
Mastering Digital Nude
Photography: The Serious Photographer
Format: B5, stron: 408
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Poszerz swoje artystyczne horyzonty
Dowiedz siê, jak przygotowaæ i przeprowadziæ sesjê
Naucz siê wydobywaæ piêkno z modelki
Zobacz, co mo¿na zrobiæ ze zdjêciem przy u¿yciu komputera
Cia³o cz³owieka od zawsze wzbudza³o zainteresowanie artystów i by³o jednym
z najwa¿niejszych tematów w malarstwie oraz rzeŸbie. Tak¿e w fotografii artystycznej
akty, fotografie glamour, zdjêcia erotyczne czy pejza¿e cia³a daj¹ artystom mo¿liwoœæ
ekspresji i kreowania niepowtarzalnych dzie³. Obecnie, dziêki popularnoœci aparatów
cyfrowych, fotograficy zyskali du¿o wiêksz¹ swobodê w zakresie eksperymentowania
ze swoimi pracami. Jednak wci¹¿ tworzenie profesjonalnych i artystycznych zdjêæ
wymaga du¿ej wiedzy oraz kreatywnoœci.
Czytaj¹c ksi¹¿kê „Akty. Fotografia cyfrowa dla profesjonalistów”, rozwiniesz swój
warsztat w zakresie fotografowania aktów. Dowiesz siê, jak dobraæ odpowiedni sprzêt
do wykonywania aktów i jak wydobyæ z modelki to „coœ”, co sprawi, ¿e Twoje zdjêcia
bêd¹ unikalne. Nauczysz siê manipulowaæ oœwietleniem, wykorzystywaæ cienie do
tworzenia ciekawszych fotografii oraz przygotowywaæ i prowadziæ sesje zarówno
w plenerze, jak i w profesjonalnym studio. Poznasz techniki, które pomog¹ Ci rozwin¹æ
swoj¹ kreatywnoœæ, a tak¿e opanujesz metody obróbki zdjêæ.
Dobór parametrów aparatu
Korzystanie z oprogramowania
Wspó³praca z modelk¹
Manipulowanie oœwietleniem
Sesje w studio i w plenerze
Ciekawe tematy i pozy
Cyfrowa obróbka zdjêæ
Rozwiñ swój warsztat i odkryj œwiat aktów
dla profesjonalistów
Spis treści
1
Wstęp.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Bibliograia.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
Sprzęt i oprogramowanie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Szesnaście bitów RAW.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Tryb RAW aparatu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Wielkie możliwości szesnastu bitów.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
Użycie trybu RAW aparatu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
O aparacie słów kilka.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
Wydruki a Internet.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
Matryca. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
Obiektyw.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
Stabilizacja obrazu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
Statywy.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
Obiektywy stabilizujące obraz.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
Matryca ze stabilizacją.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
Światło i oświetlenie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
Światło dzienne.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
Wbudowane lampy błyskowe. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
Lampy.montowane.na.aparacie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
Światło ciągłe.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
Relektory.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
Lista życzeń.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
Ile aparatów?.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
Komputery. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
Desktop.czy.laptop. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
Dyski,.kopie.zapasowe.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
Monitory.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
Zamiast.myszy.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
Drukarki.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
Zarządzanie kolorami. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
Opis problemu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
Rozwiązanie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
2
Modelki.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
Wybór modelki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
Pierwsza.modelka.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
Partnerki, przyjaciółki, znajome i nieznajome.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
Modelki z Internetu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
Granice.pozowania.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
Formalności: płatności i przeniesienie praw.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
Przygotowanie.sesji .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154
Unikanie konliktów.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154
„Czy mogę przyjść z przyzwoitką?”.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
O pierwszym spotkaniu z modelką.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
Powitanie.modelki.na.planie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163
Makijaż i ozdoby. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165
Praca.z.wieloma.modelkami.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
Krajobraz ludzkiego ciała. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189
Nieporozumienia.podczas.pozowania. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 197
3
Oświetlenie .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198
Cienie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 201
Eksperymenty .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208
Photoshop .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214
Rozmieszczanie świateł.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 216
Światło z tyłu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 220
Światło ciągłe.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 226
Światło bezcieniowe.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228
Świece.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 231
Dodatki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 233
Klosze .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 233
Lampy błyskowe montowane na aparacie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243
Inne dodatki.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 245
4
Sesja .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248
Planowanie i pomysły. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 250
Gdzie zorganizować sesję?.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 252
Studio.komercyjne.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 253
Plener .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 257
Dobieranie miejsca na sesję plenerową.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 259
Inne miejsca, inne modelki.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 263
Koło domu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 266
Studio.domowe.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273
Umeblowanie studia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 276
Garderoba.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 277
Zaczynamy sesję. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 284
Zdjęcia twarzy i wyraz twarzy.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 290
Tematy.i.pozy.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 297
Na stojąco.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 299
Podłoga.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 303
Plecy.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 310
Półleżenie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 315
5
Obróbka końcowa .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 318
Przechowywanie zdjęć.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 325
Katalogowanie, przeglądanie, zmiana nazw.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 325
Płyta CD dla modelki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 329
Moduł Camera Raw: podstawowe funkcje.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 330
Ustawienia domyślne .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 335
Zakładki z ustawieniami, część I.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 336
Korygowanie obrazu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 336
Koniec pracy w trybie Camera Raw. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 346
Zakładki z ustawieniami, część II.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 347
Korygowanie poziomów.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 351
Zaznaczanie obszarów.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 354
Magiczna różdżka.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 354
Pióro.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 335
Lasso. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 335
Wydzielanie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 335
Warstwa z maską.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 356
Czyszczenie .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 357
Korygowanie.nachylenia .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 367
Zmiana akcentów.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 368
Filtry i tryby mieszania.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 377
Zdjęcia monochromatyczne.......................................................................... 380
Polecenia Desaturate (Usuń kolor)
i Channel Mixer (Mieszanie kolorów).. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 380
Polecenie Calculations (Obliczenia).. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 382
Zachowanie.koloru. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 388
Skorowidz.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 394
Oświetlenie
Plik z chomika:
grzesiek0023
Inne pliki z tego folderu:
Szkoła fotografowania NG 8cz. i.zip
(138426 KB)
Szkoła fotografowania NG 7cz. i.zip
(211518 KB)
Szkoła fotografowania NG 6cz. i.zip
(240425 KB)
Szkoła fotografowania NG 5cz. i.zip
(174649 KB)
Szkoła fotografowania NG 4cz. i.zip
(234113 KB)
Inne foldery tego chomika:
budowa aparatu
Creative Album PSD Wedding Collection
fotografia ślubna
fotomania
kursy photoshop
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin