Wierzę w jednego Boga, Ojca Wszechmogącego, Stworzyciela nie.doc

(26 KB) Pobierz
20

 

„Wierzę w jednego Boga, Ojca Wszechmogącego, Stworzyciela nieba i ziemi"

 

Cele lekcji

Uczeń powinien:

·         umieć napisać podziękowanie Panu Bogu za wszystko, co dla nas uczynił, za Jego miłość ku nam.

 

Metody

podróż w wyobraźni, list

 

Środki dydaktyczne

spokojna muzyka, papier listowy, koperty, podręcznik

 

Przebieg lekcji

 

1. Włączamy refleksyjną muzykę.

 

2. Proponujemy przeczytanie z podręcznika dowolnego wiersza[1] lub modlitwy[2].

 

3. Prosimy, aby dzieci zamknęły oczy i postarały się zobaczyć to, o czym będziemy mówić:

Przenosimy się do najpiękniejszego miejsca na świecie. Zobaczcie to miejsce. Gdzie ono jest? Może już tam kiedyś byliście? Rozejrzyjcie się dookoła. Jaka jest tu pora roku? Jaka pora dnia? Zobaczcie piękno, które was otacza... W tym najpiękniejszym miejscu na świecie są też osoby, które kochacie. Są razem z wami i podziwiają otaczający was świat. Co teraz czujecie? Co mylicie?... To miejsce dal Tobie Pan Bóg. Ci ludzie, dzięki miłości Boga, pojawili się w twoim życiu. Pan Bóg jest Dawcą dobra, piękna, miłości. Co o Nim. myślisz? Co czujesz? Powiedz

Mu... Otwieramy oczy.

 

4. Następnie prosimy uczniów o napisanie listu do Pana Boga, w którym powinni spróbować opisać to, co przed chwilą opowiedzieli Mu w ciszy swoich serc. Po napisaniu listu uczniowie próbują zilustrować jego treść.

Ochotnicy mogą w całości lub w części przeczytać, co do Pana Boga napisali. Następnie dzieci wkładają listy do kopert, adresują i wklejają do zeszytu.

 

5. Modlitwa końcowa: słowa Dn 3, 57-73.75-82.87.56 odmawiane litanijnie.

 

 

1

 


[1] Wiersze napisali uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 64 w Poznaniu.

[2] Halo, Boże! to ja. Warszawa 1992.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin