TEMAT: JEZUS ZAPRASZA NAS NA EUCHARYSTIĘ
Cel dydaktyczny: ukazanie znaczenia Eucharystii – zwłaszcza w aspekcie Chleba dającego życie wieczne.
Cel wychowawczy: doprowadzenie do pragnienia częstego uczestniczenia w Eucharystii
1.
Modlitwa:
2.
Sprawdzenie:
- Obecności
- Zeszytów
- Podręczników
- Wiadomości z ostatniej katechezy
3.
Zainteresowanie tematem:
Pewnej historii.
(nag. 6).
Dominik był bardzo biedny. Jego rodzice nie mieli pieniędzy nawet na to, aby codziennie dać mu do szkoły drugie śniadanie. Chłopiec często z wielkim smutkiem patrzył na tych, którzy wyciągali na przerwie kanapki z tornistra. Koledzy z klasy wpadli na pomysł, aby codziennie ktoś inny przynosił do szkoły więcej kanapek i dawał mu jedną. Dominik z tego powodu był bardzo szczęśliwy.
Co daje nam chleb, który jemy codziennie na śniadanie, czy na kolację?
Po co jest on nam potrzebny?
Czy taki zwykły chleb może nas uchronić od śmierci?
A czy istnieje chleb, który może dać nam życie po śmierci, życie wieczne? Co to jest za chleb? (chleb eucharystyczny)
Słuchowisko
Pogadanka
Nagranie CD
4.
Wymiar eklezjalny:
Chrystus daje nam swoje Ciało do spożycia. Chociaż widzimy tylko niewielki biały krążek, który smakuje jak chleb, to jednak wierzymy, że to nie jest zwykły opłatek, ale prawdziwe Ciało Chrystusa. Jezus przemienia chleb w Swoje Ciało i wino w swoją Krew.
Daje nam ten pokarm, bo bardzo kocha każdego człowieka. Kocha Marysię, Wojtka, Kingę, Adasia każdego. Tak bardzo, że chce być bardzo blisko ciebie i mnie. A najbliżej może być wtedy, kiedy jest w naszym sercu. Kiedy przyjmujemy Ciało Chrystusa, wchodzi On do naszego Serca, aby w nim zamieszkać. Nie jesteśmy już wtedy sami. On jest z nami.
Za niedługo będziecie mogli przyjmować Ciało Pana Jezusa. Dlatego musicie się dobrze przygotować do tego spotkania. Aby się dobrze przygotować musicie często przychodzić na Mszę Świętą.
Więcej o tym usłyszymy na następnych katechezach.
Co należy zrobić po tym, jak zjedliśmy jakiś posiłek? (Podziękować.)
We Mszy świętej, podczas której spożywamy ten „Chleb z nieba” także dziękujemy Panu Bogu, wychwalamy Go i uwielbiamy: przede wszystkim za ten cudowny pokarm – ale nie tylko. Dziękujemy za wszystkie Jego dzieła, za każde dobro, jakie od Niego otrzymujemy.
Wykład
5.
Wymiar biblijny:
Wsłuchajmy się w słowa, które kieruje do nas Pan Jezus.
Jn 6:51
51. Ja jestem chlebem żywym, który zstąpił z nieba. Jeśli kto spożywa ten chleb, będzie żył na wieki. Chlebem, który Ja dam, jest moje ciało za życie świata.
Co powiedział do nas Pan Jezus?
Odczyt
Pismo św.
6.
Wymiar liturgiczny:
Nauczymy się pieśni.
Ref. Chleba z nieba, Panie Boże, daj
i już z nami bądź, nie opuszczaj nas. Chleba z nieba, Panie, daj. 2x
1. W Wieczerniku apostołów tłum - jadł kolację i zobaczył cud.
Bo Pan Jezus chleba wszystkim dał - i powiedział, że to On jest sam.
2. Dziś w Kościele nie opuszcza nas, - bo pozostał aż po wieczny czas.
Więc z radością zaśpiewajmu Mu, - bo uczynił taki wielki cud.
Śpiew
Tekst dla uczniów
7.
Wymiar egzystencjalny:
Każda grupa otrzyma puzzle i z nich mają ułożyć w zdania. (załącznik)
Analiza pracy:
Jezus / zaprasza nas / na Ucztę / miłości.
Msza święta, / to Uczta / na którą zaprasza nas / Jezus.
Wszyscy / jesteśmy zaproszeni / przez Jezusa / na Ucztę.
Jezus / jest obecny / pod postacią, / chleba i wina.
Puzzle logiczne
Zapis do zeszytu
Xero dla uczniów
8.
Podsumowanie:
9.
Zadanie domowe:
10.
Modlitwa końcowa:
Załącznik.
na Ucztę
Jezus
zaprasza nas
Miłości.
Jezus.
Msza święta,
to Uczta
na którą zaprasza nas
na Ucztę.
przez Jezusa
jesteśmy zaproszeni
Wszyscy
pod postacią,
chleba i wina.
jest obecny
didonka