04-Ip.DOC

(30 KB) Pobierz
Paweł Witkowski

TEMAT: KRZYŻ ZNAKIEM MIŁOŚCI JEZUSA DO NAS

 

Cel dydaktyczny: znaczenie znaku krzyża w życiu ucznia

Cel wychowawczy: kształtowanie postawy szacunku wobec krzyża

 

Nr

TREŚĆ

METODY

POMOCE

1.

Modlitwa:

 

 

2.

Sprawdzenie:

-          Obecności

-          Zeszytów

-          Podręczników

-          Wiadomości z ostatniej katechezy

 

 

 

3.

Zainteresowanie tematem:

Powiedzcie mi:

Jak zaczęliśmy naszą lekcję? (W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego. Amen)

Kto umie się przeżegnać? (zwrócić uwagę na poprawność wykonanego znaku [każdy uczeń wykonuje ten znak indywidualnie])

Powiedzcie mi kiedy jeszcze wymawiamy te słowa i czynimy taki znak? (modlitwa, wychodząc z domu, rozpoczynając jazdę samochodem, przechodząc obok krzyża, kościoła, kapliczki, na rozpoczęcie Mszy św.)

Pogadanka z ćwiczeniami

 

4.

Wymiar eklezjalny:

Podczas chrztu świętego kapłan wypowiadał nad wami takie słowa: „Drogie dzieci, wspólnota chrześcijańska przyjmuje was z wielką radością. W imieniu taj wspólnoty znaczę was znakiem krzyża. Po mnie wy rodzice i chrzestni, naznaczcie wasze dzieci znakiem Jezusa Chrystusa, naszego zbawiciela”. Po tych słowach kapłan, który udzielał wam chrztu nakreślił na waszym czole znak krzyża. To samo uczynili wasi rodzice i chrzestni.

Wykład

 

5.

Wymiar liturgiczny:

Teraz nauczymy się pewnej piosenki. (w zależności od możliwości ilość zwrotek)

(nag 3.)

 

1. W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego...

Tak można najprościej modlić się do niego

Do Boga co właśnie uśmiecha do nas się

I niebo przybliżyć Swym dzieciakom chce

Do Boga co właśnie uśmiecha do nas się

I niebo przybliżyć Swym dzieciakom chce.

 

W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego...

Tym znakiem najprościej przyznać się do Niego,

do Boga którego nie jeden wstydzi się,

lecz my się przyznajemy, żegnając razem się

do Boga którego nie jeden wstydzi się,

lecz my się przyznajemy, żegnając razem się

 

W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego ...

Niech każdy z nas rano zacznie dzień od tego.

I wszystko, co ważne, i co mniej ważne jest,

by więcej było dobra, tam gdzie Pan Bóg jest.

I wszystko, co ważne, i co mniej ważne jest,

by więcej było dobra, tam gdzie Pan Bóg jest.

Śpiew

Teksty dla uczniow

6.

Wymiar egzystencjalny:

Znak krzyża świętego jest znakiem naszej wiary. Czyniąc ten znak wyznajemy, ze przyznajemy się do Pana Jezusa, który umarł na krzyżu z miłości do nas. Dlatego musicie pamiętać, że przechodząc koło kościoła, kapliczki, krzyża, wychodząc z domu trzeba się pobożnie przeżegnać?

Kto mi powie co to znaczy przeżegnać się pobożnie? (tzn. wolno i dokładnie)

Wykład

 

7.

Wymiar biblijny:

Chcę abyśmy teraz odczytali słowa Pana Jezusa. Zwróćcie uwagę na Jego słowa.

Łk 12:8-9

8. A powiadam wam: Kto się przyzna do Mnie wobec ludzi, przyzna się i Syn Człowieczy do niego wobec aniołów Bożych;

9. a kto się Mnie wyprze wobec ludzi, tego wyprę się i Ja wobec aniołów Bożych.

O czym mówi pan Jezus?

Jak możemy przyznawać się do Pana Jezusa?

 

Czyniąc znak krzyża także przyznajemy się do Pana Jezusa.

Odczyt

Pismo św.

8.

Wymiar liturgiczny:

Chcę teraz aby każdy kto chce uczcił krzyż.

 

Zapraszam do siebie trzech uczniów. Jednemu wręczam krzyż, możliwie duży a dwom obok świece. Uczniowie podchodząc całując krzyż oddając szacunek. Procesji może towarzyszyć piosenka. (nag. 3).

Adoracja

Krzyż, świece.

9.

Podsumowanie:

Jakie słowa wypowiadając znak krzyża?

Jak wykonać pobożnie znak krzyża?

Kiedy czynimy znak krzyża?

Powtórka

 

10.

Zadanie domowe: Pokoloruj obrazek.

 

 

11.

Modlitwa końcowa:

 

 

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin