serwis firmowy. od pomysłu do gotowej witryny. poradnik menedżera pełna wersja.pdf

(8239 KB) Pobierz
887693618.001.png
S E R W I S F I R M O W Y . O D P O M Y S U D O G O T O W E J W I T R Y N Y
Sprawy techniczne (prostym jÚzykiem) 47
CMS — system zarzÈdzania treĂciÈ ............................................................ 47
Serwer ........................................................................................................ 53
NiezbÚdne oprogramowanie serwera ........................................................ 55
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach ........................................................... 57
Strony wykonane w technologii Flash ......................................................... 62
Serwis dla urzÈdzeñ mobilnych .................................................................. 64
Organizacja przetargu 67
Agencja interaktywna ................................................................................. 67
Gdzie i jak szukaÊ agencji ............................................................................ 69
Wybór agencji ............................................................................................. 72
Czego wymagaÊ w zapytaniu ofertowym ................................................... 75
Co przekazaÊ agencji .................................................................................. 77
RozstrzygniÚcie przetargu .......................................................................... 80
Umowa ....................................................................................................... 84
Kwestie prawne 87
Umowa o poufnoĂci ................................................................................... 87
GIODO ....................................................................................................... 87
Regulamin serwisu, nota prawna ................................................................ 88
Dane rejestrowe firmy ............................................................................... 91
Licencja na zdjÚcia i czcionki ....................................................................... 92
PrzystÈpienie do realizacji 93
Account manager ........................................................................................ 93
Zakres prac ................................................................................................. 94
Harmonogram ............................................................................................ 95
Podpisanie umowy ...................................................................................... 98
OkreĂlenie strategii ..................................................................................... 98
Analityk ..................................................................................................... 100
Spotkania .................................................................................................. 101
Serwer produkcyjny i testowy .................................................................. 102
6
S P I S T R E ¥ C I
Faza realizacji 103
Projekt graficzny .......................................................................................103
Badania i walidacja pracy ...........................................................................106
Dodatkowe moduïy w CMS-ie .................................................................109
Teksty w serwisie .....................................................................................110
Formatowanie treĂci .................................................................................113
Co jeszcze moĝesz zrobiÊ? .......................................................................116
Testy serwisu 121
Na co zwracaÊ uwagÚ ...............................................................................122
Jak przekazywaÊ informacje o znalezionych bïÚdach ................................124
Zakoñczenie projektu 127
Procedury aktualizacji ...............................................................................127
Szkolenie z obsïugi systemu CMS .............................................................130
PrzepiÚcie domeny ....................................................................................133
Statystyki serwisu ......................................................................................136
Materiaïy ěródïowe ...................................................................................137
Dokumentacja techniczna .........................................................................137
Co dalej z serwisem 139
Pierwsze chwile ........................................................................................139
Obsïuga abonamentowa ...........................................................................140
Promocja ...................................................................................................142
PamiÚtaj o ciÈgïym rozwoju ......................................................................144
Case studies 147
Brand portal skoda-auto.pl ........................................................................147
Serwis firmowy www.spec.waw.pl ...........................................................153
Warto przeczytaÊ i zobaczyÊ 161
KsiÈĝki i publikacje ....................................................................................161
Serwisy WWW i blogi ...............................................................................162
Serwisy podane jako przykïady .................................................................162
7
O r g a n i z a c j a
p r z e t a r g u
Agencja interaktywna
Twój serwis WWW zrealizuje agencja interaktywna. Jest to firma
odpowiedzialna za cz marketing mixu przypadaj cego na inter-
net. Skoncentrujemy si na przedstawieniu struktury agencji inte-
raktywnej, która b dzie w stanie zrealizowa projekt serwisu
WWW dla redniej i du ej firmy. Powinno w niej pracowa mini-
mum kilkunastu specjalistów z ró nych dziedzin, których role
przedstawiamy poni ej.
Pierwszym dzia em, z którym si zetkniesz, jest dzia Obs ugi
Klienta . Odpowiada on za pozyskanie i obs ug klientów. Do
obs ugi Twojego zapytania ofertowego zostanie powo any zespó
przetargowy, w sk ad którego wejd :
New business manager/Account manager — przeprowadz
projekt ofertowy. Je eli jeste nowym klientem, b dzie si
Tob opiekowa new business manager; je eli b dziesz
S E R W I S F I R M O W Y . O D P O M Y S U D O G O T O W E J W I T R Y N Y
realizowa kolejny projekt w ramach wspó pracy — Twoje
zapytanie z regu y obs u y account manager, który opiekuje
si Twoj firm w agencji.
Strateg — okre la marketingow strategi obecno ci
w internecie.
Analityk — dokonuje analizy rozmieszczenia elementów
na konkretnej stronie w serwisie, buduje optymaln
struktur , okre la równie technologie, jakie nale y
zastosowa do realizacji Twojego zapytania ofertowego.
Art director — odpowiada za kreatywne rozwi zania
i projekt graficzny serwisu.
Po wygranym przetargu projekt trafia do realizacji, na tym etapie
odpowiada za niego zespó w sk adzie:
Account manager — przez ca y czas trwania projektu
opiekuje si projektem w agencji i kontaktuje si z klientem,
przekazuj c mu informacje o potrzebnych materia ach
i post pach prac.
Art director — projektuje ostateczny wygl d serwisu,
uwzgl dniaj c poprawki i wymagania klienta.
Analityk — przygotowuje dokumentacj techniczn
oraz koncepcyjnie wspomaga dzia programistyczny.
Grafik — opracowuje elementy graficzne, np. edytuje
dostarczone przez klienta zdj cia produktów, dostosowuj c
je do wymaga internetu.
Webdeveloper — przygotowuje szablony stron w technologii
HTML. Przygotowane przez art directora projekty graficzne
zamienia na wy wietlane w oknie przegl darki widoki
poszczególnych stron serwisu.
68
887693618.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin