ZAGADNIENIA DO EGZAMINU
1. Analiza środowisk wychowawczych.
2. Pojęcie diagnozy.
3. Historia diagnozy pedagogicznej.
4. Elementy diagnozy genetyczno-rozwojowej.
5. Czynniki diagnozy pedagogicznej.
6. Elementy diagnozy pedagogicznej.
7. Rola diagnozy psychologicznej w diagnozie holistycznej.
8. Pojęcie diagnozy holistycznej.
9. Znaczenie diagnozy holistycznej w procesie edukacji.
10. Struktura diagnozy holistycznej.
11. Pojęcie wniosku i wskazań w diagnozie holistycznej.
12. Pojęcie metody diagnozowania.
13. Podział metod.
14. Metoda wywiadu sytuacyjnego.
15. Metoda projekcyjna — rysunek w diagnozowaniu.
16. Analiza i interpretacja rysunku.
17. Zasady postępowania w metodzie projekcyjnej.
18. Pojęcie dialogu jako metody diagnozowania.
19. Rodzaje testów w diagnozowaniu ucznia (dziecka).
19. Obserwacja jako metoda diagnozowania dziecka (ucznia).
20. Znaczenie obserwacji w diagnozowaniu ucznia.
21. Rodzaje i techniki obserwacji w diagnozie holistycznej.
22. Rodzaje sytuacji w obserwacji diagnostycznej.
23. Cechy obserwacji.
24. Rejestracja zachowań obserwowanego dziecka.
25. Analiza i interpretacja materiału obserwacyjnego.
26. Analiza wytworów jako metoda diagnozowania indywidualnego przypadku.
27. Rodzaje wytworów i ich interpretacja.
28. Testy w diagnozowaniu dziecka (ucznia).
29. Analiza dokumentów w diagnozie – rodzaje i interpretacja.
30. Kompetencje nauczyciela- diagnosty.
31. Cechy osobowości nauczyciela-diagnosty.
32. Diagnoza a terapia.
33. Organizacja pracy terapeutycznej.
34. Zasady prowadzenia pracy terapeutycznej.
monjab