ZAGAd.Egzam.Diagnoza.doc

(24 KB) Pobierz
ZAGADNIENIA DO EGZAMINU

ZAGADNIENIA DO EGZAMINU

 

1.        Analiza środowisk wychowawczych.

2.        Pojęcie diagnozy.

3.        Historia diagnozy pedagogicznej.

4.        Elementy diagnozy genetyczno-rozwojowej.

5.        Czynniki diagnozy pedagogicznej.

6.        Elementy diagnozy pedagogicznej.

7.        Rola diagnozy psychologicznej w diagnozie holistycznej.

8.        Pojęcie diagnozy holistycznej.

9.        Znaczenie diagnozy holistycznej w procesie edukacji.

10.    Struktura diagnozy holistycznej.

11.    Pojęcie wniosku i wskazań w diagnozie holistycznej.

12.    Pojęcie metody diagnozowania.

13.    Podział metod.

14.    Metoda wywiadu sytuacyjnego.

15.    Metoda projekcyjna — rysunek w diagnozowaniu.

16.    Analiza i interpretacja rysunku.

17.    Zasady postępowania w metodzie projekcyjnej.

18.    Pojęcie dialogu jako metody diagnozowania.

19.   Rodzaje testów w diagnozowaniu ucznia (dziecka).

19.    Obserwacja jako metoda diagnozowania dziecka (ucznia).

20.    Znaczenie obserwacji w diagnozowaniu ucznia.

21.    Rodzaje i techniki obserwacji w diagnozie holistycznej.

22.    Rodzaje sytuacji w obserwacji diagnostycznej.

23.    Cechy obserwacji.

24.    Rejestracja zachowań obserwowanego dziecka.

25.    Analiza i interpretacja materiału obserwacyjnego.

26.    Analiza wytworów jako metoda diagnozowania indywidualnego przypadku.

27.    Rodzaje wytworów i ich interpretacja.

28.    Testy w diagnozowaniu dziecka (ucznia).

29.    Analiza dokumentów w diagnozie rodzaje i interpretacja.

30.    Kompetencje nauczyciela- diagnosty.

31.    Cechy osobowości nauczyciela-diagnosty.

32.    Diagnoza a terapia.

33.    Organizacja pracy terapeutycznej.

34.    Zasady prowadzenia pracy terapeutycznej.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin