idealny-pracownik.pdf

(309 KB) Pobierz
345560796 UNPDF
345560796.001.png
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem:
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśl i .
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 12.05.2008
Tytuł: Idealny pracownik
Autor: Miłosz Młynarz
Wydanie III
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
345560796.002.png
SPIS TREŚCI
WSTĘP
..............................................................................................5
...................................................9
..............................................................9
Znaczenie omówionych podejść teoretycznych w
psychologii
................12
....................................................14
.....................................................................................14
Kto ma to zrobić, czyli
łapanka
na
poszukiwacza
.....................................15
Stworzenie opisu stanowiska i
profilu
kandydata
....................................17
Stworzenie wykazu cech wymaganych
od
kandydata
...............................19
.......................................................20
Własny kwestionariusz czy
dokumenty
nadsyłane?
..........................21
Testy i rozmowy: przebieg,
instrukcje,
ocena
wyników
....................22
Zapewnienie warunków lokalowych
i sprzętowych
..........................23
......................................................24
Gdzie (Internet, inne media), jak długo, w
jaki sposób?
..................24
..............................................................26
.............................................................................26
.....................................27
..........27
..................................................................31
....................................................................................31
...................................................32
........................................................................33
...........................................................................................35
Mail
. ....................................................................................................35
..............................................................................36
...................................................................................37
.................................................39
.........................................................................................40
............................................40
. ..........................................................................................................42
3.2.1.
.............................................................................43
...........................................................................................46
...............................................................................48
...................................................................51
..................................................................................51
....................................................................................................52
3.3.1.
..........................................................................52
................................................................................53
..............................................................55
...............................................................56
..............................................................56
.....................................................................................57
...............................................................................58
.............................................................59
.................................................59
.................................................................................60
.................................................................................61
....................................................................................63
.....................................................................................63
1.
1.1.
1.2.
2.
2.1.
2.2.
2.3.
2.4.
2.5.
2.5.1.
2.5.2.
2.5.3.
2.6.
2.6.1.
2.6.2.
2.6.3.
2.6.4.
2.7.
2.7.1.
2.7.2.
2.8.
2.8.1.
2.8.2.
2.8.3.
2.8.4.
2.8.5.
3.
3.1.
3.1.1.
3.2.
Testy
3.2.2.
3.2.3.
3.2.4.
3.2.5.
3.3.
3.3.2.
3.3.3.
3.3.4.
3.3.5.
3.3.6.
3.3.7.
3.3.8.
3.3.9.
3.3.10.
3.3.11.
3.4.
3.4.1.
............................................................................63
...........................................................64
..................................................................................64
3.5.
..............................................................................65
...........................................65
......................................................................65
4.
NIEFORMALNE PROBLEMY
REKRUTACJI
................................66
4.1.
..........................................................................67
4.2.
Niewłaściwy przepływ informacji między
działami
.................................68
4.3.
Niewłaściwy stosunek do
procedur
rekrutacji
.........................................69
4.4.
................................................................................70
4.5.
...............................................................71
4.6.
....................................................................................72
5.
PROBLEMY PRAWNE
. ................................................................74
5.1.
......................................................................74
...........................................................................................75
DODATEK . .......................................................................................76
ZAKOŃCZENIE . ...............................................................................82
5.2.
3.4.2.
3.4.3.
3.4.4.
3.5.1.
3.5.2.
IDEALNY PRACOWNIK – darmowy fragment – kliknij po więcej
Miłosz Młynarz
str. 5
Wstęp
Proces omawiany w niniejszej książce jest podstawowym dla każdej
firmy i to aż z dwóch względów. Jeden z nich jest oczywisty: dostar-
czenie nowych pracowników.
Na dzisiejszym rynku pracy można wybierać z wielu kandydatów,
posiadających zbliżone (czy identyczne) kwalifikacje, wykształcenie
i umiejętności. Sztuką jest wybrać takich ludzi, którzy właśnie Twojej
firmie przyniosą zysk, dopasują się do zespołu, zwyczajów, struktury
firmy. Właściwe decyzje kadrowe zaoszczędzą nakładów czasowych
i finansowych (czas to pieniądz!) na poszukiwanie nowych pracowni-
ków, naprawianie błędów starych, poprawianie wizerunku firmy. Cóż
z tego, że możesz wybierać wśród kandydatów, jeśli co kilka miesięcy
trzeba szukać nowego pracownika, bo poprzedni się nie sprawdził
(pił, kradł, chciał więcej zarabiać, sądził, że ma za duże kwalifikacje
w stosunku do tego, co miał robić – ile razy zdarzyły Ci się takie sytu-
acje?). Właściwe decyzje można podjąć dzięki profesjonalnie opraco-
wanemu procesowi rekrutacji. Nie polega on tylko na wybraniu spo-
śród kandydatów (metodą „na oko”) najsympatyczniejszej osoby,
znajomego prezesa czy kogoś znającego język obcy i potrafiącego ob-
służyć komputer!
Z drugiego (nie mniej ważnego) celu rekrutacji zdaje sobie sprawę
mniej pracodawców. Chodzi o wytworzenie i podtrzymanie wizerun-
ku firmy, czegoś, co będzie odróżniać Twoją firmę od innych. Kandy-
dat na pracownika mógł (ale nie musiał) zetknąć się już wcześniej
z np. reklamami czy produktami Twojej firmy, ale gdy będzie starał
się tutaj o pracę, jakieś jej wyobrażenie u niego się wytworzy, bo
musi tak się stać. Poszukując pracowników, można stworzyć wizeru-
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Miłosz Młynarz
Wstęp
345560796.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin