idealny-pracownik.pdf
(
309 KB
)
Pobierz
345560796 UNPDF
Niniejszy
darmowy
ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
Idealny pracownik
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja
dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśl
i
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 12.05.2008
Tytuł: Idealny pracownik
Autor: Miłosz Młynarz
Wydanie III
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www. ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
..............................................................................................5
REKRUTACJA A PSYCHOLOGIA
...................................................9
Teorie psychologiczne w rekrutacji
..............................................................9
Znaczenie omówionych podejść teoretycznych w
psychologii
................12
PROWADZENIE REKRUTACJI
....................................................14
Czynności wstępne
.....................................................................................14
Kto ma to zrobić, czyli
łapanka
na
poszukiwacza
.....................................15
Stworzenie opisu stanowiska i
profilu
kandydata
....................................17
Stworzenie wykazu cech wymaganych
od
kandydata
...............................19
Zaprojektowanie procesu rekrutacji,
.......................................................20
Własny kwestionariusz czy
dokumenty
nadsyłane?
..........................21
Testy i rozmowy: przebieg,
instrukcje,
ocena
wyników
....................22
Zapewnienie warunków lokalowych
i sprzętowych
..........................23
Tworzenie i zamieszczanie ogłoszenia
......................................................24
Gdzie (Internet, inne media), jak długo, w
jaki sposób?
..................24
Logo własne czy pośrednika
..............................................................26
Podawany kontakt
.............................................................................26
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
.....................................27
Zarządzanie przepływem kandydatów, czyli baza, baza über alles
..........27
Bieżące uzupełnianie bazy
..................................................................31
Listy obecności
....................................................................................31
Komunikacja i umawianie kandydatów
...................................................32
Rozmowy telefoniczne
........................................................................33
Telegramy
...........................................................................................35
Mail
.
....................................................................................................35
Kontakty osobiste
..............................................................................36
Listy odmowne
...................................................................................37
ETAPY PROCESU REKRUTACJI
.................................................39
Analiza aplikacji
.........................................................................................40
Kryteria oceny, sugerowane grupy ocen
............................................40
.
..........................................................................................................42
3.2.1.
Rodzaje i tematyka
.............................................................................43
Skala ocen
...........................................................................................46
Prowadzenie sesji
...............................................................................48
Zapobieganie oszustwom
...................................................................51
Plan sesji testów
..................................................................................51
....................................................................................................52
3.3.1.
Prowadzenie notatek
..........................................................................52
Dbanie o kontakt
................................................................................53
Tworzenie dobrego nastroju
..............................................................55
Plan rozmowy a wykaz cech
...............................................................56
Plan czasowy, punktualność
..............................................................56
Reguła 20/80
.....................................................................................57
Trudni rozmówcy
...............................................................................58
Niedoświadczony rozmówca
.............................................................59
Pierwsze wrażenie – jak mu nie ulec
.................................................59
Trudne pytania
.................................................................................60
Ocena rozmowy
.................................................................................61
Rozmowa finałowa
....................................................................................63
Czego unikać?
.....................................................................................63
1.
1.1.
1.2.
2.
2.1.
2.2.
2.3.
2.4.
2.5.
2.5.1.
2.5.2.
2.5.3.
2.6.
2.6.1.
2.6.2.
2.6.3.
2.6.4.
2.7.
2.7.1.
2.7.2.
2.8.
2.8.1.
2.8.2.
2.8.3.
2.8.4.
2.8.5.
3.
3.1.
3.1.1.
3.2.
Testy
3.2.2.
3.2.3.
3.2.4.
3.2.5.
3.3.
Rozmowa
3.3.2.
3.3.3.
3.3.4.
3.3.5.
3.3.6.
3.3.7.
3.3.8.
3.3.9.
3.3.10.
3.3.11.
3.4.
3.4.1.
Negocjacje płacowe
............................................................................63
Sprawdzanie wiedzy fachowej
...........................................................64
Czas na pytania
..................................................................................64
3.5.
Decyzja o zatrudnieniu
..............................................................................65
Wyniki kandydata w procesie rekrutacji
...........................................65
Ocena wiedzy fachowej
......................................................................65
4.
NIEFORMALNE PROBLEMY
REKRUTACJI
................................66
4.1.
Znajomi i osoby polecone
..........................................................................67
4.2.
Niewłaściwy przepływ informacji między
działami
.................................68
4.3.
Niewłaściwy stosunek do
procedur
rekrutacji
.........................................69
4.4.
Ginąca dokumentacja
................................................................................70
4.5.
Udzielanie informacji zwrotnych
...............................................................71
4.6.
Skargi kandydatów
....................................................................................72
5.
PROBLEMY PRAWNE
.
................................................................74
5.1.
Ochrona danych osobowych
......................................................................74
...........................................................................................75
DODATEK
.
.......................................................................................76
ZAKOŃCZENIE
.
...............................................................................82
5.2.
Dyskryminacja
3.4.2.
3.4.3.
3.4.4.
3.5.1.
3.5.2.
IDEALNY PRACOWNIK –
darmowy
fragment –
kliknij po więcej
Miłosz Młynarz
●
str. 5
Wstęp
Proces omawiany w niniejszej książce jest podstawowym dla każdej
firmy i to aż z dwóch względów. Jeden z nich jest oczywisty: dostar-
czenie nowych pracowników.
Na dzisiejszym rynku pracy można wybierać z wielu kandydatów,
posiadających zbliżone (czy identyczne) kwalifikacje, wykształcenie
i umiejętności. Sztuką jest wybrać takich ludzi, którzy właśnie Twojej
firmie przyniosą zysk, dopasują się do zespołu, zwyczajów, struktury
firmy. Właściwe decyzje kadrowe zaoszczędzą nakładów czasowych
i finansowych (czas to pieniądz!) na poszukiwanie nowych pracowni-
ków, naprawianie błędów starych, poprawianie wizerunku firmy. Cóż
z tego, że możesz wybierać wśród kandydatów, jeśli co kilka miesięcy
trzeba szukać nowego pracownika, bo poprzedni się nie sprawdził
(pił, kradł, chciał więcej zarabiać, sądził, że ma za duże kwalifikacje
w stosunku do tego, co miał robić – ile razy zdarzyły Ci się takie sytu-
acje?). Właściwe decyzje można podjąć dzięki profesjonalnie opraco-
wanemu procesowi rekrutacji. Nie polega on tylko na wybraniu spo-
śród kandydatów (metodą „na oko”) najsympatyczniejszej osoby,
znajomego prezesa czy kogoś znającego język obcy i potrafiącego ob-
służyć komputer!
Z drugiego (nie mniej ważnego) celu rekrutacji zdaje sobie sprawę
mniej pracodawców. Chodzi o wytworzenie i podtrzymanie wizerun-
ku firmy, czegoś, co będzie odróżniać Twoją firmę od innych. Kandy-
dat na pracownika mógł (ale nie musiał) zetknąć się już wcześniej
z np. reklamami czy produktami Twojej firmy, ale gdy będzie starał
się tutaj o pracę, jakieś jej wyobrażenie u niego się wytworzy, bo
musi tak się stać. Poszukując pracowników, można stworzyć wizeru-
Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
& Miłosz Młynarz
Wstęp
Plik z chomika:
edukacyjny
Inne pliki z tego folderu:
jak-pokonac-100-kandydatow-do-jednej-oferty-pracy.pdf
(416 KB)
metody-poszukiwania-pracy.pdf
(503 KB)
vademecum-doradcy-ubezpieczeniowego.pdf
(987 KB)
zawod-telemarketer.pdf
(520 KB)
remont-w-praktyce-malowanie.pdf
(648 KB)
Inne foldery tego chomika:
Dla dorosłych
e-biznes
medytacja
mowa zależna
prawa życia
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin