javascript---mocne-strony full version.pdf
(
6703 KB
)
Pobierz
708488338 UNPDF
JavaScript - mocne strony
Autor: Douglas Crockford
ISBN: 978-83-246-1998-6
Tytu‡ orygina‡u:
JavaScript: The Good Parts
Format: 168x237, stron: 160
Poznaj doskonaĀĴ uŃytecznoľě jķzyka JavaScript!
Jak efektywnie wykorzysta najlepsze funkcje JavaScript?
Jak pisa programy, aby ustrzec siŒ b‡Œdw?
Jak zdefiniowa podzbir jŒzyka i tworzy idealne aplikacje?
Warto pozna jŒzyk JavaScript, poniewa¿ stanowi on jedno z wa¿niejszych narzŒdzi
w informatyce dziŒki temu, ¿e jest jednoczenie podstawowym i domylnym jŒzykiem
przegl„darek internetowych oraz jŒzykiem programowania. JavaScript pozwala na
tworzenie wydajnego kodu bibliotek obiektowych czy aplikacji opartych na technice
AJAX. Jego skrypty s‡u¿„ najczŒciej do zapewniania interaktywnoci, sprawdzania
poprawnoci formularzy oraz budowania elementw nawigacyjnych. Do ‡atwa
sk‡adnia sprawia, ¿e pisanie pe‡noprawnych i wydajnych aplikacji w tym jŒzyku nie jest
trudne nawet dla pocz„tkuj„cych programistw.
Ksi„¿ka JavaScript mocne strony to wyj„tkowy podrŒcznik do nauki tego
popularnego, dynamicznego jŒzyka programowania. Dowiesz siŒ z niej, jak efektywnie
wykorzysta wszystkie jego mocne strony (m.in. funkcje, dynamiczne obiekty, litera‡y
obiektowe) oraz jak unika pu‡apek. Poznasz elementy sk‡adowe jŒzyka oraz sposoby
ich ‡„czenia, zrozumiesz, na czym polega dziedziczenie prototypowe, w jaki sposb
brak kontroli typw ma pozytywny wp‡yw na pisanie aplikacji oraz dlaczego stosowanie
zmiennych globalnych jako podstawowego modelu programowania nie jest dobrym
pomys‡em. Znaj„c wszelkie ograniczenia jŒzyka JavaScript, bŒdziesz mg‡
profesjonalnie wykorzysta jego najlepsze czŒci.
Gramatyka jŒzyka JavaScript
Obiekty i funkcje
Rekurencja
Kaskadowe ‡„czenie wywo‡aæ
Litera‡y obiektowe
Dziedziczenie pseudoklasyczne, prototypowe, funkcyjne
Tablice
Wyra¿enia regularne
Klasa znakw i kwantyfikator wyra¿enia regularnego
Nie traě czasu Ð siķgaj tylko po to, co najlepsze w jķzyku JavaScript!
Spis treści
Wstęp ........................................................................................................................................ 9
1. Mocnestrony ................................................................................................................11
Dlaczego JavaScript?
12
Analizując JavaScript
12
Prosta platforma testowa
14
2. Gramatyka ...................................................................................................................15
Białe znaki
15
Nazwy
16
Liczby
17
Łańcuchy znakowe
18
Instrukcje
20
Wyrażenia
24
Literały
27
Funkcje
28
3. Obiekty ......................................................................................................................... 29
Literały obiektowe
29
Pobieranie
30
Modyfikacja
30
Referencja
31
Prototyp
31
Refleksja
32
Wyliczanie
32
Usuwanie
33
Ograniczanie liczby zmiennych globalnych
33
4. Funkcje ......................................................................................................................... 35
Obiekty funkcji
35
Literał funkcji
36
Wywołanie
36
Argumenty
39
5
Powrót z funkcji
40
Wyjątki
40
Rozszerzanie typów
41
Rekurencja
42
Zasięg
43
Domknięcia
44
Wywołania zwrotne
47
Moduł
47
Kaskadowe łączenie wywołań
49
Funkcja curry
50
Spamiętywanie
51
5. Dziedziczenie ...............................................................................................................53
Dziedziczenie pseudoklasyczne
53
Określenia obiektów
56
Dziedziczenie prototypowe
56
Dziedziczenie funkcyjne
58
Części
61
6. Tablice .......................................................................................................................... 63
Literały tablicowe
63
Długość tablicy
64
Usuwanie elementów
65
Wyliczanie
65
Problem z rozpoznawaniem typu
65
Metody
66
Wymiary
67
7. Wyrażenia regularne ................................................................................................... 69
Przykład
70
Tworzenie
74
Elementy
75
8. Metody ......................................................................................................................... 81
9. Styl................................................................................................................................ 97
10. Najpiękniejsze cechy języka .......................................................................................101
6
|
Spis treści
Dodatek A Kłopotliwe cechy języka .................................................................................... 105
Dodatek B Nietrafione cechy języka ..................................................................................... 113
Dodatek C JSLint .................................................................................................................... 119
Dodatek D Diagramy składni ............................................................................................... 129
Dodatek E JSON .................................................................................................................... 139
Skorowidz ............................................................................................................................. 149
Spis treści
|
7
ROZDZIAŁ 5.
Dziedziczenie
Dziedziczenie jest ważnym zagadnieniem w większości języków programowania.
W językach klasycznych (takich jak Java) dziedziczenie ma dwa główne zadania. Po pierwsze,
jest formą wielokrotnego użycia kodu. Jeśli nowa klasa jest podobna do istniejącej, wystarczy
określić dzielące je różnice. Ponowne wykorzystanie kodu jest ważne, ponieważ pozwala zmniej-
szyć koszty wytwarzania oprogramowania. Drugą zaletą dziedziczenia jest to, że zawiera ono
w sobie specyfikację systemu typów. Uwalnia to programistów w dużej mierze od konieczności
rzutowania z jednego typu na drugi, co jest istotną zaletą, ponieważ rzutowanie podważa
całą wartość bezpieczeństwa systemu typów.
JavaScript, jako język bez kontroli typów, nigdy nie wymaga rzutowania. Hierarchia dziedzi-
czenia obiektu nie ma tu znaczenia. Ważne jest, co obiekty potrafią robić, a nie po czym
dziedziczą.
JavaScript posiada dużo bogatszy zasób możliwości ponownego wykorzystania kodu. Może
naśladować klasyczne wzorce, ale dostarcza również innych, bardziej ekspresyjnych. Zbiór
możliwych wzorców dziedziczenia w JavaScripcie jest bardzo szeroki. W tym rozdziale przyj-
rzymy się kilku najprostszym przypadkom. Dużo bardziej skomplikowane są również moż-
liwe, ale zazwyczaj lepiej jest trzymać się tych najprostszych.
W klasycznych językach obiekty są instancjami klas, a klasa może dziedziczyć po innej klasie.
JavaScript jest językiem prototypowym, co oznacza, że obiekty dziedziczą bezpośrednio z in-
nych obiektów.
Dziedziczenie pseudoklasyczne
Język JavaScript ma wewnętrznie głęboko rozdartą naturę. Jego mechanizm prototypowy jest
zaciemniany przez niektóre skomplikowane elementy składni, które wyglądają bardziej kla-
sycznie. Zamiast pozwolić obiektom dziedziczyć bezpośrednio z innych obiektów, JavaScript
wprowadza niepotrzebny poziom abstrakcji, w którym obiekty tworzone są przy użyciu
funkcji konstruktorów.
Kiedy tworzony jest obiekt funkcji, konstruktor
Function
zwracający obiekt funkcji wykonuje
kod podobny do poniższego:
this.prototype = {constructor: this};
53
Plik z chomika:
ewag4
Inne pliki z tego folderu:
Joanna Wrycza-Bekier kreatywna praca dyplomowa. jak stworzyć fascynujący tekst naukowy full version.pdf
(8780 KB)
perełki programowania gier. vademecum profesjonalisty. tom 1 full.pdf
(7859 KB)
bezpieczenstwo-aplikacji-tworzonych-w-technologii-ajax- full scan.pdf
(32838 KB)
wybrzeże dalmacji i czarnogóry. udane wakacje. wydanie 1 cała książka.pdf
(63974 KB)
fotografia-kulinarna.-od-zdjecia-do-arcydziela full version.pdf
(27835 KB)
Inne foldery tego chomika:
►►►TOP 50 NAJLEPSZYCH KOMEDII ŚWIATA
►1000 miejsc które trzeba zobaczyć przed śmiercią
archiwum X kościoła
BAJKI-CHOMIKUJ-2013
człowiek średniowiecza
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin