Cele :Wprowadzenie dzieci w dobry nastrój, relaksacje i odprężenie- budowanie poczucia bezpieczeństwaPokonywanie nieśmiałości i poczucia niepewności, przezwyciężenie strachu przed nowym otoczeniemStwarzanie sytuacji sprzyjających poznaniu przedszkola i jego personelu, nawiązanie kontaktów interpersonalnych Kształtowanie umiejętności zgodnej zabawy oraz pracy w grupach bez rywalizacjiŚrodki wspomagające działania:Piłka, wizytówki, płyta CD.Przebieg spotkania:1.Rozdanie przygotowanych wcześniej wizytówek ( w holu). Rodzic wpisuje imię swoje (dla siebie) oraz imię dziecka (na drugiej wizytówce). 2.Powitanie rodziców i dzieci w drzwiach sali.3.Zabawy dowolne około 10 minut ( czas na schodzenie się dzieci)4.Zabawa powitalna w kręgu: Dzieci, rodzice i nauczyciel siedzą w kole. Nauczyciel recytuje treść powitanki, rodzic z dzieckiem powtarzają, pamiętając o odpowiednich gestach:Wszyscy są, witam Was, zaczynamy już czas ( uderzamy dłońmi o uda)jestem ja ( dzieci wskazują na siebie)jesteś ty ( wskazujemy na kolegę)raz, dwa, trzy ( klaszczemy w dłonie).5.„Gadająca piłka” – otrzymując piłkę, dziecko mówi swoje imię, rodzic- swoje imię i co jego dziecko lubi najbardziej ( do wyboru: potrawa, zwierzątko, ulubiona dobranocka…).6.Rozmowa kierowana przez nauczyciela:-Czy wiecie, gdzie się znajdujemy?- Co to jest przedszkole?-Co dzieci robią w przedszkolu?7.„Słonko świeci, deszczyk pada” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Na hasło „słonko” –wszyscy spacerują, rozglądają się, kłaniają napotkanym osobom, na hasło „deszczyk” – dziecko biegnie do swojego rodzica chroni się pod „parasolem” , który „robi” rodzic.8.Zabawy ruchowe wg Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne- obracamy się w pozycji siedzącej - poruszamy się po sali w pozycji klęku podpartego, a gdy muzyka milknie, szukamy swojego partnera (rodzic dziecka i odwrotnie).- siadamy plecami do siebie i pocieramy się wzajemnie- dorośli leżą na plecach na obwodzie koła, głowa do jego środka. Dzieci przeskakują przez dorosłych , po całym obwodzie koła. - dorośli wykonują klęk podparty, głowami do środka koła. Dzieci przechodzą pod tak skonstruowanymi „domkami” i wracają do swojego rodzica.- relaks, podczas którego dorosły leży na brzuchu, dziecko zaś na nim- lustro, czyli siad naprzeciw partnera, który jest lustrzanym odbiciem wykonywanych czynności- dziecko leży na plecach, zaś rodzic ciągnie je po podłodze, trzymając za nogi- relaks w „foteliku”. Dziecko siedzi pomiędzy nogami dorosłego, jest obejmowane przez niego rękoma i kołysane.9.Prowadzenie zabaw kołowych ze spiewem: „Balonik”, „Stary niedźwiedź”, „Kółko graniaste”.10. „Zwiedzamy przedszkole”- przejście dzieci do łazienki, sali gimnastycznej, sal zabaw pozostałych grup przedszkolnych. Zwiedzanie szatni i ogrodu przedszkolnego.11.Zakończenie:Taniec integracyjny „Bawię się ja…”- przy podkładzie muzycznym. / opr. B. Wapińska/.Bawię się ja, bawisz się Ty, razem się bawimy,przez cały dzień bawimy się i razem ćwiczymy.Wręczenie każdemu z dzieci medali- „Medal zucha dla malucha”.Poczęstunek dla dzieci.Podziękowanie dzieciom i rodzicom za wspólną zabawę
lusbel