Demontaż tylnej wycieraczki.docx

(12 KB) Pobierz

żeby dostać się do trzpienia należy
otworzyłem samą tylną szybę (w ten sposób rozłączyłem plastikowy mechanizm z klapy

zdjąłem osłonkę plastikową od strony wewnetrznej szyby (wystarczyło tylko jej poruszanie na boki, rozchylając ją do przodu i tyłu bagażnika od mechanizmu zamontowanego do samej szyby)
podłożyć ścierkę pomiędzy szybę a klapę
zdjąłem osłonkę plastikową od strony zewnętrznej szyby (w tym celu od spodu plastikowej osłony włożyłem prosty drut w otwór)
odkrecić śrubę 12 oczkowym lub nasadowym
zdjąć pióro wycieraczki, najlepiej płaskimi szczypcami, podkładając pod szczypce scierkę dla zabezpieczenia szyby i osłony plaskikowej wokół trzpienia
pod wycieraczką znajduje się osłonka plastikowa, pod którą odnajdziemy "błotko" przyczyna naszego zmartwienia - do usunięcia
pod osłonką zabiezpieczenie, które trzeba ostrożnie wypchnąć płaskim śróbokrętem, podkładka i gumowy oring
i teraz trzeba spróbować ruszyć trzpień, ja nakręciłem 2 nakrętki i przy pomocy klucza oczkowego kręciłem trzpieniem w lewo i prawo, mysłałem że przepłukanie WD-40 pomoże jednak NIE
czyli robota od nowa:|

 

 

Proponuję całkowicie odkręcić cały mechanizm wycieraczki z tylniej szyby.
Od wewnątrz delikatnie odkręcamy nakrętkę 10-tkę, z zewnątrz 19-stkę mocującą uchwyt z trzpieniem do szyby. Przed odłączeniem mechanizmu trzeba odłączyć przewód sterowania otwieraniem szyby - rozpiąć kostkę. Mająć już wymontowany mechanizm trzeba wybić trzpień, zabiezpieczając oczywiście gwint nakrętką, mająć już w ręku trzpień bierzemy drobny papier ścierny i czyścimy wszystko na MAXA, trzpień musi luźno chodzić w mocowaniu, smarujemy i składamy w odwrotnej kolejności:

 

ta zewnetrzna oslonke zdejmujemy w kierunku rownoległym do osi trzpienia wycieraczki.

Jest na zatrzasku.

 

Co do demontażu to po zdjęciu plastikowej osłony, tej od zewnątrz półokrągłej (od spodu jest mały otworek w który wpychasz cienki srubokręt i pociągasz do siebie) pokaże się nakrętka od ramienia wycieraczki. Wykręcasz i po zdjęciu ramienia zostaje ci ośka od mechanizmu. w plastikowym okągłym zagłębieniu przy szybie masz nakrętkę. Do tego potrzebny klucz rurkowy (rozmiary nie pamiętam - ja użyłem taki do świec). Przed odkręceniem dobrze psiknąć WD. Kręć bardzo delikatnie, jeden obrót odkręcaj i pół wkręcaj. Jak dasz sobie z tym radę to jeszcze jedna nakrętka od wewnątrz, ale to już bajka, rozłączenie kabelka (plastikowa kostka) i to chyba wszystko. Miej na uwadze, że jak nie wkręcisz mechanizmu to nie zamkniesz auta. Montaż w odwrotnej kolejności - tylko najważniejsze - ta nakrętka na ośkę bardzo delikatnie i nie dokręcać na chama bo ci strzeli szyba. Chyba jedyna rada by uniknąć zapiekania wycieraczki na przyszłość to w miarę częste używanie. Gdyby jeszcze jakieś info to chętnie pomogę. Co do włączania wycieraczki przy wbijaniu wstecznego to na bank można to wyłączyć z przycisku menu po radiem. Jakby co to jutro opiszę dokładnie po angielsku. Życzę powodzenia w zmaganiach.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin