10 pomysłów na przygody.pdf

(44 KB) Pobierz
Microsoft Word - 10 Pomyslow na przygody
10 Pomysþw na przygody
PragnĢþbym wam przedstawię kilka krtkich pomysþw na mini-sesyjkħ, choę moga rwniez posþuŇyc jako szkielety
scenariuszy, gdyŇ sa tak przedstawione, Ňeby moŇna byþo swobodnie je rozbudowywaę i rozwijaę, a takŇe w kaŇdej
niemal chwili wþozyę coĻ od siebie. Ma to te zalety, Ňe kreatywni MG na pewno bħdĢ w stanie z takiego czegoĻ upichcię
niezþĢ przygodħ, i wykorzystac pojedyncze pomysþy do tej pory nie wiĢŇĢce sie w konkretnĢ caþoĻc. Niestety, co za tym
idzie, leniwi i maþo kreatywni, ktrzy spodziewali siħ gotowych scenariuszy beda musieli sie obejĻę smakiem.
PragnĢþbym takŇe podziekowaę za natchnienie i inspiracje, oraz za wykonanie czħĻci pracy moim olegom ze spellkrosa,
a zwþaszcza Necronowi Dimitrinowi. Ponadto, czħĻę z poruszonych na þamach tego tekstu zagadnieı mam w planach
rozwinĢę, np. pomysþ nr. 5, ktry moŇe posþuzyę jako szkielet dla caþej kampanii! Tak samo ma sie sprawa z Frontem,
wkrtce z pewnoĻciĢ powstanie obszerny artykuþ opisujĢcy tamtejsze warunki i Ňycie oraz problemy ludzi walczacych z
Molochem .
Czas koıczyę juŇ ten przydþugawy wstħp i przejĻę do rzeczy.
Pierwszy:
Gracze, zmeczeni po dþugiej podrŇy, przybywaja do maþej mieĻciny. Tamtejsi mieszkancy uskarŇajĢ siħ na grasujĢcĢ
po okolicy bestiħ. Od kilku dni znikajĢ ludzie a zwierzħta sĢ brutalnie zabijane . Prawdopodobnie to wygþodniaþa sfora
psw, lub jakis drapieznik.Gdy BG wyraŇĢ cheę pomocy, niechaj okoliczny ranger powie im, ze niedaleko stĢd, w
pobliskich grachciagnie sie system starych kopalı . NaprowadŅ graczy na ten trop, niech wybiora sie na poszukiwania
bestii.
Po niebezpiecznej wycieczce wgþĢb gry, poza kilkoma mutantami i stadami nietoperzy, nie spotkaja niczego, co
mogþoby byę sprawca wydarzeı w wiosce.Gdy powręa do osady z pustymi rħkami, zastanĢ ja zmasakrowanĢ, gdzieĻ
wĻrd trupw nich napotkajĢ znajomego rangera, ktry przed smiercia wyjawi im Ňe to byþ...
Drugi:
Twoi gracze podrŇujĢ gdziekolwiek chca. OczywiĻcie w miedzyczasie muszĢ przejechaę przez jakaĻ opuszczonĢ
mieĻcine. Zapadnie noc. Oni idĢc lub jadaę, zobaczĢ maþe dziecko pochylajĢce sie nad jakas osoba. Gdy gracze podejda
bliŇej, dziecko obroci sie i zobaczĢ... bit-boya calego we krwi. Ale najwyraŅniej nie jego, a zwlok nad ktrymi sie
nachylaþ. Wystraszy sie graczy, i zacznie wydawaę dziwne okrzyki. Nagle wokoþo graczy pojawia sie liczna wataha
croats. Byþo ich za duzo wzieli graczy do niewoli, by pŅniej ich skonsumowaę. Ale gracze musza jakos przezyc,
prawda? No wiec jakims cudem umkna croats. Ale nie znaja wyjscia z kanalizacji, ktora ciagnie sie w nieskonczonosc.
Czas nagli bo croats wyruszyly na poszukiwania, a co bedzie jak sie zezloszcza i zglodnieja... To zalezy od ciebie drogi
MG jak ta przygoda sie skonczy...
Trzeci:
Wiadomo jak to jest, kiedy mieszkaıcy maþej wioski bojĢ sie jutra i brak im przywdcy. Dlatego, kaŇda z takich osad
ma swojego chemika, kogoĻ kto zna sie na mechanice, szeryfa, medyka lub innĢ wybitnĢ jednostkħ, umozliwiajĢca
lepszy byt caþemu spoþeczeıstwu. Co w takim razie nasi biedni osadnicy nowego swiata zrobiĢ, gdy taki ktoĻ zostanie
porwany!? Lub zniknie w niewyjasnionych okolicznoĻciach?Albo zazcznĢ go szukac sami, albo wynajma kogos do tej
roboty.To moŇe nie byþ þatwa rzecz. Taki spec moŇe byc bardzo potrzebny komus innemu. Moze od tego zalezeę czyjeĻ
Ňycie, lub zdrowie, w takiej sytacji moŇe dojĻę do moralnego konfliktu. MoŇe to sprawka zawistnej gildii, lub moŇe to
przeszþoĻę o sobie przypomina... O tak, wiele moŇe sie zdarzyę. Ale jeĻli w koıcu gracze znajdĢ zgubħ to co siħ
stanie...JeĻli wcale nie bħdzie chciaþa wracaę?
Czwarty:
Okolice Detroit, a moŇe nawet samo Miasto Wiecznego Wyscigu. Grunt Ňeby na danym terenie ludzie lubieli brawurħ i
szybkoĻę. Niechaj gracze wezma udziaþw wyĻcigu po starej autostradzie, jest to rajd dþugodystansowy, prawie 500 km.
szosy.
Reguþy sĢ jasne - gra 4-6 zespoþw, Ňadnego uzbrojenia i pancerza. Gdy juŇ wyĻcig siħ rozpocznie, niechaj po kilku
godzinach jeden samochd nagle eksploduje. Bħdacy do tej pory na samym tyle pojazd, nagle zacznie pluę ogniem do
pozostaþych uczestnikw rajdu. Zaþoga przemyciþa spore iloĻci broni na pokþad, i jeĻli pozostaþe druzyny nie zrobiþy tego
samego (a przypuĻęmy Ňe nie zrobiþy), szybko zostana wyeliminowane. Zostanie tylko agresor, i wŇ graczy. Moze
bedzie to wyĻcig ze smierciĢ, a moŇe BG sami majĢ maþy arsenaþ w zanadrzu? MoŇe zaþoga tamtego wozu, to jacyĻ
dawni wrogowie zaþatwiajĢcy stare porachunki?Jesli gracze bħda nieuzbrojeni, to jako broı pozostaje im tylko ich
wþasna bryka, oraz spryt.Moga zjechaę na pustkowie, mogĢ zechciec w jakiĻ sposb wyeliminowac adwersarzy.MogĢ
tez sprbowaę zwabię ich na teren pobliskich ruin sporego miasta, o kretych uliczkach i strasznym stopniu
promieniowania? W tym
wyĻcigu wszystkie chwyty dozwolone...
PiĢty:
Nowy Jork po raz kolejny zrywa stosunki handlowe z Texasem, import Ňywnosci z poþudnia zostaje wstrzymany.
WyŇywienie caþego regionu spada na barki tamtejszych rolnikw. RosnĢ represje, pojawiajĢ siħ liczne patrole wojska,
wymagane sĢ coraz wieksze dostawy ŇywnoĻci, narasta niezadowolenie.Niektre
osady juz wypowiedziaþy posþuszenstwo, inne szykujĢ rebelie. Wszystko to skupia siħ w Sherman's Cross, miejscu gdzie
trafia pozywienie z caþego regionu transportowane do NY.W miejscu spedycji aŇ roi siħ od wojska, szpiegw, i
wysþannikw z osad, ŇĢdajĢcych od stolicy zmniejszenia intensywnoĻci dostaw.
Powoli caþe miasteczko zaczyna kipeę. Przybywa tu coraz wiħcej oddziaþw porzadkowych, a takŇe kolejne "delegacje",
skþadajĢce siħ z mþodych, uzbrojonych mħŇczyzn, z pobliskich farm i hodowli.Wiadome jest, Ňe kto panuje nad
Sherman's Cross, tan panuje nad caþym transportem ŇywnoĻci. Sytuacje pogarsza fakt pojawienia siħ dziwnego,
charyzmatycznego "obroncy ludu" ktry jednoczy farmerw przeciw miastowym. Jest to wysþannik Molocha, ktry
pragnie osþabic NY, i sprawię zeby przerzuciþ czħĻę siþ swego wojska w te czħsc regionu. W tym samym czasie, na
froncie widac znaki Ňe Bestia szykuje sie do wielkiego natarcia...
W sam Ļrodek tej afery trafiaja gracze... ciekawe czy sprbujĢ coĻ zrobię?
Szsty:
Gracze znajduja sie w miami, w poblizu sþawnej areny - tankowca o wdziħcznej nazwie "Tanker" . W barze,
przegrywaja zaklad ktory nakazuje im sglosic sie na ochotnika do walki na Tankerze. Jeden z graczy bedzie musial
wystapic. Wiedza ze nie maja szans z miejscowym herosem. Jednak pewien typ z pod ciemnej gwiazdy proponuje im
uklad. Ze jesli gracze zaplaca mu towarami o wartosci 300 gambli, zabija miejscowego za arenĢ. Gracze nie powinni
zrezygnowac z takiej okazji. Ale co bedzie jak dziwnemu assasynowi nie uda sie zabic gladiatora. Wtedy gþownymi
podejrzanymi beda twoi gracze, dlatego ze typek po zlapaniu spiewal jak skowronek. Gracze najprawdopodobniej
sprobujĢ uciekaę ale czy to im sie uda??
Moze kolejny uklad np. z menagerem areny...
Sidmy:
Gdy niczego nie spodziewajĢce sie podmioty naszego rzemiosþa (ech.. cz za eufeministyczne okreĻlenie, gdybym
mgþ, uĻcisnĢþ bym swojĢ wþasnĢ dþoı ;) bħdĢ wyjeŇdŇaþy z jakiegoĻ miesteczka, to po kilku godzinach nagle zaskoczy
ich burza.Sprawa wyglĢda tym gorzej, ze ktoĻ rozwaliþ im bak/silnik/cokolwiek. Bed mieli teraz okazjħ zastanowię siħ,
dlaczego podczas ostatniego pobytu w mieĻcie nie przychamowali nieco, i nie powstrzymywali siħ od wkurzenia
okolicznej bandy palantw, ktra postanowiþa im odpþacię piħknym za nadobne, i juŇ idzie ich tropem. Tymczasem robi
sie ostro, zaczyna wiaę wicher, pioruny walĢ, i kwaĻny deszcz leje sie z nieba strugami. Za osþonħ moŇe posþuzyc
jedynie pobliski wiadukt. W takiej scenerii walka miedzy graczami a ich poĻcigiem moŇe byę bardzo ciekawa, a
pamietajmy Ňe sĢ na autostradzie, gdzie aŇ roi siħ od gangw...
ìsmy:
Na pewno interesujĢca by byþa przygoda na froncie, Mozliwe bedzie, Ňe twoi gracze mogĢ sie tam udac, czy to z chħci
zarobku, przygd czy teŇ z pobudek patriotycznych. Dobrze by byþo, gdyby ich udziaþ w walce z MaszynĢ nie ograniczaþ
siħ tylko do siedzenia w okopie i praŇenia do blaszanek. Dobrze by byþo wysþac ich za linie wroga, z misjĢ specjalnĢ
dowodzonĢ przez jednego ze znanych dowdcw. Mgþby byę to test jakiejĻ eksperymentalnej broni, lub zwykþy zwiad
albo dywersja. Tak czy inaczej, wpadnĢ w sazadzkħ, zginie oficer, a oni sami, na terenie wroga, bħda musieli podjĢę
dramatycznĢ deyzjħ o powrocie lub kontynuowaniu zadania. Aha - muszĢ jescze przeŇyę ;). Skoro juŇ przy froncie
jesteĻmy, to powyzszy przykþad to jedynie prbka tamtejszego klimatu. Trzeba w koıcu pamiħtac ze Moloch zawsze
ma jakiĻ kolejny wielki plan zniszczenia ludzkosci, i Ňe zawsze znajdzie siħ jakaĻ grupa smiaþkw gotowych mu go
pokrzyŇowaę...
DziewiĢty:
A moŇe maþy spħd bydþa?Czemu nie, wszak handel zywnoĻciĢ z teksasu, a co za tym idzie, woþowinkĢ, potrafi byc
zyskownym i nietaz niebezpiecznym zajħciem. Spħd moŇe rozpoczynac siħ w jakims niewielkim miasteczku, a po
drodze mogĢ doþĢczaę do niego kolejne stada. Po kilku dniach, przez prerie i pustkowia pedzi juŇ caþkiem niezþe stadko.
Niechaj gracze poczuja trochħ, jak to jest byc kowbojem, niech zaznaja trudw i znojw takiego Ňycia, niech zŇyjĢ sie z
resztĢ poganiaczy.
I niech wtedy zacznĢ siħ kþopoty. Tutaj bħdziesz miaþ mnstow mozliwoiĻci i niemal wolna rekħ. MogĢ zaatakowaę
hegemoniĻęi, gang motocyklowy ktremu przeszkadzajĢ setki krw na swoim terenie, moŇe nagle zapanowac epidemia
wĻrd bydþa i trzeba bħdzie szukaę lekarstwa, lub ew. sabotazysty, at last, but not least, moze zaatakowaę Moloch.
Ufff... a myĻleliĻcie Ňe zywot kowboja to nieustajĢce barbecue-party, piwko i pomykanie na koniu po prerii w
promieniach zachodzacego sþoıca? DodatkowĢ inspiracjĢ i Ņrdþem pomysþw mogĢ byc rozliczne westerny traktujĢcħ o
tym wdziecznym zajħciu, przez co taka impreza moŇe sie okazaę ĻwietnĢ mini-kampaniĢ, albo peþnym wydarzeı i
zwrotw akcji pojedynczym scenariuszem.
DziesiĢty:
A teraz, czas na najlepszy i najbardziej niezawodny i miodny sposb. Taki ktry przy odrobinie dobrej woli przerodzi siħ
w niezapomniane przezycie dla Ciebie i twoich graczy. Chodzi tu o twj wþasny pomysþ. Przecierz Ļwiat NS jest na tyle
bogaty, i wokoþo mozna znaleŅę tyle inspiracji, Ňe naprawdħ nie bħdzie to trudne. Maþy szczegþ, jakaĻ ksiĢŇka lub
opowiadanie, nawet film. Wszystkie te rzeczy, i na pewno jeszcze rŇne inne, to potencjalne pomysþy na jedyny w
swym rodzaju i niepowtrzalny scenariusz. Poprzez umiejħtne wyþawianie ich, a nastħpnie zmyĻlne þĢczenie, mozna tego
spokojnie i niemal bez wysiþku dokonaę.
Wystarczy chcieę i byę zawsze wyczulonym na myslenie tego typu...
NaleŇy po prostu spojrzeę na to co ciħ otacza przez pryzmat Ļwiata Neuroshimy, a potem szlifowaę, przerabiaę i
tworzyę kolejne elementy swej wizji.
The_Ezekiel.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin