VW Polo od 1995 - Układ bezpośredniego wtrysku ON i rozgrzewania świec.PDF

(2349 KB) Pobierz
Nistrukcja napraw Polo 1995 >
Serwis
Instrukcja napraw
Polo 1995 2
Kod literowy AGD AHG AKU
silnika
Zeszyt Układbezpośredniego wtrysku oleju
napędowego i rozgrzewania świec
Wydanie 02.98
Serwis. Informacje techniczne
165229559.036.png 165229559.037.png 165229559.038.png 165229559.039.png 165229559.001.png 165229559.002.png 165229559.003.png 165229559.004.png 165229559.005.png 165229559.006.png
Przeglądzmian do instrukcji napraw
Polo 1995 2
Kod literowy
silnika
AGD AHG AKU
Zeszyt Układ bezpośredniego wtrysku oleju napędowego i rozgrzewania
świec Wydanie 02.98
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywaćw momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystaniaz niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupa napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diagnoza własna
23 Przygotowanie paliwa, wtrysk
28 Układ rozgrzewania świec
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematycznezapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodu obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
Niniejsza „Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
165229559.007.png 165229559.008.png 165229559.009.png 165229559.010.png 165229559.011.png 165229559.012.png 165229559.013.png 165229559.014.png 165229559.015.png 165229559.016.png 165229559.017.png 165229559.018.png 165229559.019.png 165229559.020.png 165229559.021.png 165229559.022.png 165229559.023.png 165229559.024.png 165229559.025.png 165229559.026.png 165229559.027.png 165229559.028.png 165229559.029.png 165229559.030.png 165229559.031.png 165229559.032.png 165229559.033.png
Spis treści
01 Diagnoza własna strona
Diagnoza własna ............................................................................... 01–1
– Właściwości diagnozy własnej ................................................................ 01–1
– Dane techniczne diagnozy własnej ............................................................ 01–2
– Podłączenie testera V.A.G 1551 i wybór komputera sterującego elektroniką silnika ............ 01–4
Pamięć usterek ................................................................................. 01–7
– Odczytywanie pamięci usterek ................................................................ 01–7
– Tabele usterek ................................................................................ 01–9
– Kasowanie pamięci usterek .................................................................. 01–30
Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ........................................... 01–32
– Przeprowadzanie sprawdzania działania elementów wykonawczych ......................... 01–32
Bloki wartości mierzonych .................................................................... 01–38
– Środki bezpieczeństwa ...................................................................... 01–38
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych .................................................... 01–38
– Ocena bloków wartości mierzonych, silniki AHG i AKU ...................................... 01–41
– Ocena bloków wartości mierzonych, silnik AGD ............................................. 01–63
23 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa strona
Naprawa układu bezpośredniego wtrysku oleju napędowego ................................ 23–1
– Środki bezpieczeństwa ....................................................................... 23–1
– Zasady zachowania czystości ................................................................. 23–3
– Umiejscowienie podzespołów układu w przedziale silnikowym ................................ 23–4
– Naprawa pompy wtryskowej .................................................................. 23–9
– Naprawa filtra paliwa ........................................................................ 23–13
– Naprawa układu pedału przyspieszenia ...................................................... 23–15
– Sprawdzanie regulacji czujnika położenia pedału przyspieszenia ............................ 23–17
– Ustawianie silnika w położeniu GZP cylindra 1, silnik wymontowany ......................... 23–19
– Wymontowanie, zamontowanie i sprawdzanie króćca przepustnicy .......................... 23–20
– Wymontowanie i zamontowanie pompy wtryskowej .......................................... 23–21
– Sprawdzanie i regulacja dynamicznego kąta początku wtrysku .............................. 23–31
– Sprawdzanie ustawienia rozrządu silnika .................................................... 23–36
– Wymontowanie i zamontowanie wtryskiwaczy ............................................... 23–38
– Naprawa wtryskiwaczy ....................................................................... 23–40
– Wymiana pierścienia uszczelniającego typu o-ring pokrywy nastawnika kąta początku wtrysku 23–42
Sprawdzanie podzespołów i prawidłowości ich działania .................................... 23–43
– Sprawdzanie przewodów i podzespołów za pomocą
przyłącza V.A.G 1598/18 lub V.A.G 1598/22 .................................................. 23–43
– Sprawdzanie czujnika obrotów silnika ....................................................... 23–44
– Sprawdzanie czujnika temperatury płynu chłodzącego ....................................... 23–47
– Sprawdzanie wyłącznika pedału hamulca i wyłącznika świateł hamowania ................... 23–52
– Sprawdzanie wyłącznika pedału sprzęgła .................................................... 23–54
– Sprawdzanie czujnika temperatury zasysanego powietrza ................................... 23–58
– Sprawdzanie napięcia zasilania układu bezpośredniego wtrysku oleju napędowego ......... 23–63
– Sprawdzanie czujnika temperatury oleju napędowego ....................................... 23–66
– Sprawdzanie czujnika drogi przesuwki regulacyjnej i nastawnika dawki ...................... 23–71
– Sprawdzanie czujnika skoku iglicy ........................................................... 23–80
– Sprawdzanie zakresu regulacji przestawiania wtrysku ........................................ 23–83
– Sprawdzanie zaworu przepustnicy ........................................................... 23–92
– Sprawdzanie zaworu recyrkulacji spalin ...................................................... 23–96
– Sprawdzanie sygnału prędkości jazdy ....................................................... 23–99
– Sprawdzanie czujnika położenia pedału przyspieszenia .................................... 23–103
Wymiana, kodowanie i dopasowanie komputera sterującego pracą silnika ................ 23–109
– Wymiana komputera sterującego pracą silnika ............................................. 23–109
– Kodowanie komputera sterującego pracą silnika ........................................... 23–111
– Dopasowanie komputera sterującego pracą silnika do immobilisera. ....................... 23–113
28 Układrozgrzewania świec strona
Sprawdzanie układu rozgrzewania świec ...................................................... 28–1
– Sprawdzanie świec żarowych ................................................................. 28–2
Diagnoza własna
Właściwości diagnozy własnej
Komputer sterujący pracą silnika z układem bezpo-
średniego wtrysku oleju napędowego wyposażony
jest w pamięćusterek.
Zakłócenia występujące w nadzorowanych czujni-
kach lub podzespołach są zapisywane w pamięci
usterek z podaniem rodzaju usterki.
Usterki, które występują sporadycznie zostają wy-
drukowane z dodatkiem„Usterka występującaspo-
radycznie”, a na wyświetlaczu testera mają dodat-
kowe oznaczenie „/SP”. Przyczyną powstawania
usterek sporadycznych mogą byćnp. poluzowane
złącza lub krótkotrwałe przerwy w ciągłości prze-
wodów. Jeżeli usterki sporadyczne nie będą wy-
stępowały w ciągu 50 uruchomień silnika, zostaną
one skasowane z pamięci usterek.
Jeżeli rozpoznane usterki mają wpływ na zacho-
wanie się samochodu podczas jazdy, włącza się
lampka sygnalizacyjna układu rozgrzewania świec
żarowych.
Zapisane w pamięci usterki można odczytaćuży-
wając testera usterek V.A.G 1551 lub testera syste-
mów samochodu V.A.G 1552, patrz
strona 01-7.
Po usunięciu usterek musi zostaćskasowana pa-
mięćusterek, patrz
strona 01-30
01–1
Wskazówka
Ogólne wskazówki dotyczące diagnozy własnej
można znależć w instrukcji obsługi testera usterek
V.A.G 1551 lub V.A.G 1552.
Dane techniczne diagnozy własnej
Wyposażenie
Przekazywanie danych między komputerem ste-
rującym a testeremusterek V.A.G 1551 lub V.A.G
1552 następuje podczas funkcji pracy „Szybka
transmisja danych”.
Pamięćusterek: pamięćtrwała i okresowa 1 .
1 Zostaje kasowana po 50-ciu uruchomieniach sil-
nika i niepojawieniu się usterki.
Odczytywanie wersji komputera sterującego
Wersja komputera sterującego zostanie wskazana
na wyświetlaczu testera V.A.G 1551 lub V.A.G 1552
po podłączeniu testera do gniazda diagnostycz-
nego samochodu i wyborze komputera sterują-
cego elektroniką silnika, patrz
strona 01-4.
01–2
165229559.034.png 165229559.035.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin