Szkoła jak dom.doc

(454 KB) Pobierz
L

 

 

L.p.

Temat cyklu zajęć

Formy realizacji tematu

Cele

WRZESIEŃ

I

01.09.

Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2003/2004.

 

 

02.09.

Już w szkole.

Zabawa integrująca całą grupę: „POZNAJEMY SWOJE IMIONA I ZAINTERESOWANIA.”

Wspólne ustalenie i pisanie regulaminu zachowań w świetlicy, w celu zgodnego życia w grupie.

Zapoznanie z zasadami zachowania się w świetlicy szkolnej oraz przegląd gier, książek, czasopism do zajęć indywidualnych.

Rozwijanie postawy współgospodarza placówki-świetlicy; szanowanie sprzętów jako wspólnej własności.

03.09.

Poznajemy siebie wzajemnie.

 

 

 

 

„Krzyżówka z imionami.”- na dużym arkuszu szarego papieru dzieci próbują połączyć wszystkie swoje imiona na wzór krzyżówki.

 

Pogadanka na temat bezpiecznej zabawy na placu zabaw.

 

 

Wdrażanie do właściwego rozplanowania pracy na całej powierzchni kartki oraz zwrócenie uwagi na estetykę jej wykonania.

04.09.

Wspominamy wakacje.

Wspólne rozwiązanie krzyżówki przygotowanej przez nauczyciela oraz odczytanie hasła: WSPOMINAMY WAKACJE.

 

 

 

 

 

Wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką pt. „Najwspanialszy dzień moich wakacji.”

Wdrażanie do dokładności i staranności. Dbanie o estetykę pracy oraz ład i porządek na stanowisku pracy. Kształtowanie myślenia pojęciowego.

05.09.

Wspominamy wakacje, cd.

Wykonanie dekoracji pt. Nasze prace. Wystawa prac plastycznych dzieci.

 

 

Wypełnianie płaszczyzny kredką; kolorowanki o tematyce wakacyjnej.

Wypełnianie płaszczyzny kredką. Wdrażanie do dokładności i staranności. Usprawnianie ruchów manualnych dłoni.

II

08.09.

Układamy grę.

Dzieci wykonują grę planszową na dużym arkuszu szarego papieru, a następnie same w nią grają.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa ruchowa:„Ojciec Abraham.”

Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie. Kształtowanie wyobraźni.

Wdrażanie do przestrzegania reguł gry. Wdrażanie do dokładności i staranności. Usprawnianie motoryki całego ciała.

09.09.

Lubimy się bawić.

 

 

WĘDRUJĄCA KOSMETYCZKA” – zabawa dydaktyczna. Dzieci siedzą w kole, słuchają muzyki i podają sobie woreczek z rąk do rąk. Gdy muzyka ucichnie, dziecko trzymające woreczek, losuje sobie zadanie, czyta je głośno i wykonuje.(Zagadki, hasła do pokazywania ruchem itp.)

Wdrażanie do przestrzegania reguł gry. Rozwijanie spostrzegawczości, rozumienia poszczególnych sygnałów. Kształtowanie myślenia pojęciowego.

10.09.

Bawimy się w teleturniej.

Przeprowadzenie teleturnieju pt.: ”JEDEN Z …..”

 

Gru i zabawy ruchowe na placu zabaw.

Wdrażanie do przestrzegania reguł gry. Kształtowanie myślenia pojęciowego. Usprawnianie motoryki całego ciała.

11.09.

Jak spędzić dzisiejszy dzień, aby się nie nudzić?

Nauczyciel dzieli dzieci na 5 grup, które siadają na obwodzie koła. Każda z grup otrzymuje arkusze A4 z niedokończonym zdaniem: Proponujemy, aby….;Mamy nadzieję, że nie zabraknie…;Na pewno będziemy…;Wszystkim życzymy…;Zapewniamy, że….Zadaniem grup jest wymyślenie zakończeń zdań i wpisanie ich u dołu kartki oraz zagięcie pod spód tak, aby nie były widoczne dla pozostałych grup. Arkusze krążą od grupy do grupy zgodnie ze wskazówkami zegara. Po każdej zmianie kartka jest zaginana. Po 4 rundach należy rozwiesić plakaty i odczytać rozwiązania.

 

Kształtowanie: umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat w formie pisemnej oraz umiejętności współdziałania w grupie. Wdrażanie do przestrzegania reguł gry.

 

12.09.

Jak spędzamy wolny czas?

„Czyj to glos?”- zabawa zespołowa polegająca na rozpoznawaniu głosów kolegów.

 

Zabawy ruchowe na boisku: „Woda,

powietrze, ogień.”

Wdrażanie do podporządkowywania się regułom gry.

Rozwijanie spostrzegawczości, rozumienia poszczególnych sygnałów. Usprawnianie motoryki całego ciała.

III

15.09.

Nasze ulubione zajęcia popołudniowe.

Wypowiedzi dzieci na temat ulubionych zajęć popołudniowych.

Odgadywanie i układanie rebusów oraz zagadek.

Rozwiązywanie różnych rozrywek umysłowych np. labirynty, krzyżówki itp.

Kształtowanie: umiejętności swobodnego wypowiadania się,

myślenia pojęciowego, wyobraźni.

16.09.

Bawimy się w teatr.

Projektowanie oraz wykonanie lalek do teatrzyku cieni.

Wymyślenie własnej scenki z użyciem wykonanych lalek.

Kształtowanie wyobraźni. Ćwiczenia dykcyjne.

17.09.

Drama.

Zabawa – kalambury, wyrażanie ruchem. Pogadanka na temat tego, czym różni się współczesny teatr od starożytnego? Poznanie budowy starożytnego teatru i panujących w nim zasad.

Kształtowanie myślenia pojęciowego, wypowiadania się w formie swobodnej wypowiedzi na temat historyjki obrazkowej. Improwizowanie ruchem.

18.09.

List.

Droga listu – historyjka obrazkowa; opowiadania dzieci na podstawie własnych doświadczeń. Projektowanie znaczka pocztowego.

Kształtowanie wyobraźni. Kształtowanie umiejętności swobodnego wypowiadania się.

19.09.

„Budujemy pocztę na świetlicy.”

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin