Zaburzenia w odżywianiu.doc

(55 KB) Pobierz
I

I.                    Metryczka konspektu

1.       Imię i nazwisko osoby prowadzącej lekcje: Sylwia Sapińska

2.       Klasa: IIIa III b

3.       Data prowadzonej lekcji: 14.11 i  15.11.2013

4.       Miejsce realizacji lekcji: pracownia techniczna

5.       Czas trwania lekcji: 45 min

 

II.                 Umiejscowienie lekcji w strukturze jednostki metodycznej

1.       Temat lekcji poprzedniej: Odżywianie się młodzieży gimnazjalnej. Charakterystyka posiłków spożywanych w ciągu dnia. Tworzenie jadłospisu.

2.       Temat lekcji prowadzonej: Zaburzenia w odżywianiu.

3.       Temat lekcji następnej: Charakterystyka barwników, konserwantów i antyutleniaczy.

 

III.              Wiązka celów operacyjnych

A: Operacyjne cele instrumentalne

 

1.       Wiadomości:

1.1. Wiadomości do zapamiętania: uczeń zna pojęcia: bulimia, anoreksja, otyłość

1.2. Wiadomości do zrozumienia: uczeń rozumie do czego prowadzą nadmierne odchudzanie się i objadanie się.

 

2.       Umiejętności:

2.1.             Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach typowych: uczeń potrafi rozróżniać poznane zaburzenia odżywiania.

2.2.             Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach problemowych: uczeń potrafi odpowiednio postępować w przypadku „zbliżania” się do poznanych zaburzeń, wie do kogo należy się zgłaszać.

 

3. Zdolności poznawcze (Spostrzegawczość; Wyobraźnia techniczna (przestrzenna, konstrukcyjna, operacyjna); Myślenie techniczne (wyobrażeniowe, graficzne, pojęciowe); Pamięć; Uwaga; Zainteresowania techniczne) nabywane w czasie lekcji przez ucznia (należy nazwać oraz w krótko opisać sposób ich nabywania

Pamięć- uczeń zapamiętuje poznane pojęcia

Uwaga- uczeń skupia całą swoją uwagę na lekcji

 

 

B: Operacyjne cele kierunkowe

1.       Działanie

1.1.             Uczestnictwo w działaniu: uczeń wykazuje gotowość do podjęcia określonych przez nauczyciela zadań

1.2.             Podejmowanie działań: uczeń samodzielnie podejmuje czynności związane z realizacją tematu

2.       Postawy

3.       Nastawienie na działania: uczeń konsekwentnie realizuje kolejne etapy ćwiczenia zmierzające do wykonania lekcji

3.1.             System działań: uczeń samodzielnie steruje procesem rozwiązania zadania.

 

IV.              Metody uczenia się, nauczania i dydaktyczne środki kształcenia

1.       Podstawowa strategia dydaktyczna:

-          Strategia informacyjna

-          dominujące metody uczenia się przez zrozumienie

-          dominujące metody nauczania: pokaz prezentacji

-          środki dydaktyczne: prezentacja multimedialna

 

V.                 Struktura lekcji

L.p.

Fazy/ogniwa lekcji

Czas trwania

1.

Czynności organizacyjne (sprawdzenie obecności, wpis tematu lekcji do dziennika)

2min

2.

Uświadomienie celów lekcji

2min

3.

Realizacja tematu

10 min

4.

Prezentacja

29 min

5.

Czynności organizacyjno porządkowe, zakończenie lekcji

2 min

 

VI.              Przebieg lekcji

Należy w formie punktów (opisu) przedstawić czynności nauczyciela i oczekiwane zachowania uczniów

L.p.

Faza/ogniwa lekcji

Czynności nauczyciela

Oczekiwane czynności / zachowania uczniów:

1.

Czynności organizacyjne

Przywitanie klasy i sprawdzenie obecności

Potwierdzenie swojej obecności

2.

Uświadomienie celów lekcji

Nauczyciel mówi uczniom co będą wiedzieli po dzisiejszej lekcji

słuchają

3.

Podanie tematu lekcji

Zapisanie tematu lekcji na tablicy

Zapisuja temat lekcji do zeszytu

4.

Realizacja tematu

Nauczyciel pyta:

-co to jest bulimia, anoreksja i otyłość

Omawia poszczególne pojęcia

Uczniowie odpowiadaja na pytania i słuchaja

5.

Prezentacja

             

Nauczyciel puszcza prezentacje multimedialne na temat zaburzeń odżywiania i odpowiednio je omawia

Uczniowie obserwują i uważnie słuchają

6.

Podsumowanie

 

Nauczyciel podsumowuje lekcje zadając pytania kontrolne: co to jest bulimia, anoreksja i otyłość, co je powoduje i jak ich unikać.

Uczniowie odpowiadaja na zadane pytania

7.

Zakończenie zajęć

Zadanie pracy domowej w ćwiczeniach. Pożegnanie klasy.

Zapisują zadanie domowe i żegnaja nauczyciela.

 

 

 

……………………………………………………………….

Podpis nauczyciela - opiekuna praktyki z ramienia szkoły

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin