Przygotowanie do tworzenia prezentacji.doc

(51 KB) Pobierz
I

I.                    Metryczka konspektu

1.       Imię i nazwisko osoby prowadzącej lekcje: Sylwia Sapińska

2.       Klasa: I a,b

3.       Data prowadzonej lekcji: 21.06.2013

4.       Miejsce realizacji lekcji: pracowania komputerowa

5.       Czas trwania lekcji: 45 min

 

II.                 Umiejscowienie lekcji w strukturze jednostki metodycznej

1.       Temat lekcji poprzedniej: Mini bazy danych tworzone w Excelu.

2.       Temat lekcji prowadzonej: Przygotowanie do tworzenia prezentacji.

3.       Temat lekcji następnej: Wstawianie i formatowanie tekstów i innych obiektów.

 

III.              Wiązka celów operacyjnych

A: Operacyjne cele instrumentalne

 

1.       Wiadomości:

1.1. Wiadomości do zapamiętania: uczeń zna podstawowe pojęcia związane z tworzeniem prezentacji, omawia etapy tworzenia prezentacji

1.2. Wiadomości do zrozumienia: zna zasady tworzenia czytelnych i efektownych prezentacji

 

2.       Umiejętności:

2.1.             Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach typowych: uczeń tworzy pojedyncze slajdy, korzysta z wzorca slajdu, dodaje do slajdu tekst,

2.2.             Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach problemowych: uczeń dodaje oprawę graficzną do slajdu, umieszcza na slajdzie autokształty.

3. Zdolności poznawcze (Spostrzegawczość; Wyobraźnia techniczna (przestrzenna, konstrukcyjna, operacyjna); Myślenie techniczne (wyobrażeniowe, graficzne, pojęciowe); Pamięć; Uwaga; Zainteresowania techniczne) nabywane w czasie lekcji przez ucznia (należy nazwać oraz w krótko opisać sposób ich nabywania

Uwaga- uczeń skupia swą uwagę na lekcji

Pamięć- uczeń zapamiętuje poznane pojęcia na lekcji

 

B: Operacyjne cele kierunkowe

1.       Działanie

1.1.             Uczestnictwo w działaniu: uczeń wykazuje gotowość do podjęcia określonych przez nauczyciela zadań

1.2.             Podejmowanie działań: uczeń samodzielnie podejmuje czynności związane z realizacją ćwiczenia

2.       Postawy

3.       Nastawienie na działania: uczeń konsekwentnie realizuje kolejne etapy ćwiczenia zmierzające do rozwiązania zadania

3.1.             System działań: uczeń samodzielnie steruje procesem rozwiązania zadania.

 

IV.              Metody uczenia się, nauczania i dydaktyczne środki kształcenia

1.       Podstawowa strategia dydaktyczna:

-          Strategia operacyjna

-          dominujące metody uczenia się przez pokaz

-          dominujące metody nauczania wykład, pokaz, przykładowa prezentacja

-          środki dydaktyczne: komputer+ oprogramowanie ( MS PowerPoint), podręcznik,

 

V.                 Struktura lekcji

L.p.

Fazy/ogniwa lekcji

Czas trwania

1.

Czynności organizacyjne (sprawdzenie obecności, wpis tematu lekcji do dziennika)

2 min

2.

Uświadomienie celów lekcji

2 min

3.

Zapoznanie z tematem lekcji

1 min

4.

Faza realizacyjna

32 min

5.

Czynności organizacyjno porządkowe, zakończenie lekcji

3 min

 

 

VI.              Przebieg lekcji

Należy w formie punktów (opisu) przedstawić czynności nauczyciela i oczekiwane zachowania uczniów

L.p.

Faza/ogniwa lekcji

Czynności nauczyciela

Oczekiwane czynności / zachowania uczniów:

1.

Czynności organizacyjne

Powitanie uczniów w sali, sprawdzenie obecności.

Uczniowie zajmują miejsca przy stanowiskach i potwierdzają swoją obecność.

2.

Uświadomienie celów lekcji

Nauczyciel mówi o czym będą się dziś uczyć

Uczniowie słuchają

3.

Podanie tematu lekcji

Nauczyciel zapisuje temat na tablicy

Uczniowie zapisują temat w zeszycie

4.

Faza realizacyjna

Nauczyciel robi wprowadzenie z podręcznika. Wyjaśnia pojecia związane z tematem lekcji.

PowerPoint jest programem użytkowym służącym do tworzenia częściowo animowanych prezentacji.

Prezentacja to zestaw następujących po sobie slajdów przedstawiających wybrany przez nas temat.

 

Nauczyciel pokazuje przykładową prezentację na wybranym stanowisku komputerowym.

 

Nauczyciel karze uczniom:
- uruchomić program PowerPoint,
- wybierać pustą prezentację ze startowego okna dialogowego PowerPointa,
- tworzyć pierwszy slajd prezentacji - wprowadzić stronę tytułową, oraz tekst w panelu konspekt,
- ustawić schemat kolorów dla poszczególnych slajdów,
- określić schemat prezentacji - stronę główną, oraz menu,
- zapisać prezentacje na dysku nadając im nazwy.

Uczniowie wykonują polecenia nauczyciela

5.

Zakończnie zajęć

Nauczyciel mówi że na następnych zajęciach uczniowie będą uzupełniać prezentacje.

Żegna się z uczniami.

Uporządkowanie Sali.

 

Dodatkowe materiały niezbędna nauczycielowi w czasie prowadzenia zajęć (INstrukcje, treści zadań, ćwiczeń, itp.)

 

 

……………………………………………………………….

Podpis nauczyciela - opiekuna praktyki z ramienia szkoły

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin