wybory mistera klasy.doc

(31 KB) Pobierz
WYBORY „MISTERA KLASY”-

1

 

WYBORY „MISTERA KLASY”-

SCENARIUSZ IMPREZY KLASOWEJ  ZORGANIZOWANEJ

W DNIU 30 WRZEŚNIA Z OKAZJI DNIA CHŁOPCA

 

CELE OGÓLNE IMPREZY:

ü     integrowanie zespołu klasowego;

ü     kształcenie spostrzegawczości, uwagi, myślenia i sprawności ruchowej;

ü     wyrabianie umiejętności pozytywnej rywalizacji oraz eliminowania niepożądanych stanów emocjonalnych np. żal, gniew itp.;

ü     rozwijanie więzi interpersonalnych;

ü      kształcenie umiejętności „ wspólnej” zabawy oraz zdrowej rywalizacji;

 

UROCZYSTOŚC KLASOWĄ POPRZEDZIŁY:

ü      planowanie przebiegu imprezy przez dziewczynki pod kierunkiem wychowawcy;

ü      zgromadzenie rekwizytów potrzebnych do przeprowadzenia konkursów;

ü      wykonanie na dużym arkuszu papieru zaproszenia na klasową uroczystość;

ü      wystrój sali-zawieszenie  portretów kolegów wykonanych przez dziewczynki;

ü      przygotowanie laurek oraz korony dla zwycięzcy;

ü      przygotowanie słodkiego poczęstunku dla wszystkich i zakup upominków dla chłopców przez mamy.

 

PRZEBIEG IMPREZY:

1.      Zaproszenie chłopców do sali i powitanie uroczystym „ Sto lat”.

2.      Zapowiedź wyboru „Mistera klasy” i wyjaśnienie na czym ów konkurs- zabawa będą polegać.

3.      Wybór komisji, która oceni wykonywane zadania.

       Każda konkurencja będzie punktowana w następujący sposób:

I miejsce-5 pkt.

II miejsce- 4 pkt.

III miejsce- 3pkt.

kolejne IV i V – 1pkt.

     dalsze miejsca – 0 pkt. 

4.      Przebieg konkursów:

 

I KONKURENCJA – UKŁADANIE PUZZLI

Każdy chłopiec otrzymuje składające się z 10 części puzzle. Na sygnał wszyscy rozpoczynają układanie. Zwycięzcą jest ten chłopiec, który najszybciej ułoży obrazek i odgadnie co on przedstawia.

 

 

II KONKURENCJA – KTO NAJŁADNIEJ?

Na tablicy umieszczone są kartony. Chłopcy mają zawiązane oczy. Mazakiem

należy napisać, jak najładniej i najwyraźniej swoje imię i nazwisko.

 

 

III KONKURENCJA – CZY ZNASZ MARKI SAMOCHODÓW?

Na wykonanie tego zadania są 3 minuty. Na dany znak zawodnicy piszą na kartkach jak najwięcej nazw marek samochodów. Nazwy nie mogą się powtarzać. Wygrywa ten, kto zapisze poprawnie najwięcej marek. Pozostali otrzymują tyle punktów, ile przewiduje ustalona na początku punktacja.

 

 

IV KONKURENCJA – DOBRA KOLEŻANKA

Zawodnicy otrzymują kartkę na której zapisują wszystkie cechy, które jego zdaniem powinna posiadać dobra koleżanka. Czas wykonania zadania jest ograniczony do 5 minut.

Następnie prezentują swoje pisemne wypowiedzi. W ogólnej punktacji liczy się ilość cech pozytywnych.

 

PO TEJ KONKURENCJI NASTĘPUJE PODSUMOWANIE DOTYCHCZASOWYCH WYNIKÓW. DO FINAŁU KONKURSU PRZYSTĘPUJĄ CI UCZNIOWIE, KTÓRZY ZGODNIE Z PUNKTACJĄ ZAJĘLI PIERWSZYCH PIĘĆ MIEJSC.

 

 

V KONKURENCJA – MISTRZ BUDOWNICTWA

Zawodnicy ustawiają się w szeregu i odsuwają od siebie na odległość ramion. Przed każdym  leży 10 pustych pudełek od zapałek. Linia, skąd startują, znajduje się w odległości

4 – 5metrów od stołu. Na dany znak zawodnicy chwytają jedno ze swoich pudełek, biegną

do stołu i tam je kładą. Następnie wracają po drugie, zanoszą na stół i kładą na pierwsze.

I tak aż do końca. Wygrywa ten z zawodników, który pierwszy zbuduje z pudełek wieżę.

  

VI KONKURENCJA – MISTRZ WBIJANIA GWOŹDZI

Zawodnicy na dany sygnał wbijają 5 małych gwoździ do przygotowanych deseczek.

Wygrywa ten, który pierwszy wykona zadanie i gwoździe jego będą właściwie wbite. 

 

 

VII KONKURENCJA – MISTRZ ZAPAMIĘTYWANIA

Zadanie polega na tym, aby zapamiętać kolejność 10 wysłuchanych fragmentów piosenek (piosenki muszą być znane przez zawodników). Najwyższą ilość punktów otrzymuje zawodnik, który bezbłędnie wykona zadanie.

 

 

VIII KONKURENCJA – MISTRZ SKOKÓW PRZEZ SKAKANKĘ

Kolejna konkurencja to popis sprawności fizycznej. Każdy chłopiec otrzymuje skakankę i ma za zadanie wykonanie jak największej ilości poprawnych skoków.

 

 

PO IV KONKURENCJI FINAŁOWEJ NASTĘPUJE PODSUMOWANIE I OGŁOSZENIE WYNIKÓW PRZEZ KOMISJĘ.

 

5.      Prezentacja MISTERA KLASY, udekorowanie jego głowy koroną i wręczenie pamiątkowego dyplomu z następującą dedykacją:

ZDOBYŁEŚ TYTUŁ „ MISTERA KLASY”. ŻYCZYMY CI TAKIEJ ODWAŻNEJ POSTAWY, WIELU POMYSŁÓW I DOBREJ ZABAWY!

6.      Składanie życzeń pozostałym kolegom, wręczenie laurek i upominków.

7.      Zaproszenie do słodkiego poczęstunku  przygotowanego przez mamy.

8.      Wspólna zabawa. Wręczenie chłopcom jabłek, które zgodnie ze starą tradycją

      wręczano chłopcom w dniu ich święta i zaproszenie do TAŃCA Z JABŁKAMI.

Polega on na tym, że chłopiec i dziewczynka( mniej więcej tego samego wzrostu) ustawiają się naprzeciw siebie i zbliżają głowy tak, aby jabłko utrzymać czołami.

Muzyka, w rytm której mają tańczyć zmienia się kilkakrotnie. Tancerzom nie wolno poprawiać jabłka lub podtrzymywać go rękami. Jeśli jabłko upadnie, zostaną wyeliminowani. Gra toczy się aż do momentu, kiedy na parkiecie zostanie tylko jedna para. Otrzymuje ona nagrodę.

 

9.      Zakończenie imprezy okrzykami na cześć chłopców.

 

 

Opracowała: mgr Magdalena Dorociak

                                                                                                       Tomaszów Maz.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin