Praca zespołowa techniką origami.doc

(29 KB) Pobierz
TOK

TOK

ZAJĘĆ

CZYNNOŚCI

NAUCZYCIELA

CZYNNOŚCI

UCZNIÓW

1.Czynności organizacyjno-porządkowe- „Motylki”.

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielka wita się z dziećmi. Rozdaje kolorowe szablony motyli. Tłumaczy zasadę zabawy „Motyle”.

 

 

 

 

 

Dzieci witają się z nauczycielką. Przypinają szablony motyli. Wyklaskują rytm muzyki B. Strauss. Na zmianę melodii poruszają się w rytm muzyki po sali, naśladując motyle. Przy kolejnej zmianie tempa muzyki, siadają w wyznaczonych kolorami zespołach.

2.Wprowadzenie do tematyki zajęć

a) Wiosenne zagadki

 

Nauczycielka zadaje dzieciom zagadki.

 

 

Wybrane dziecko podaje odpowiedź i szuka odpowiedniego obrazka, który przywiesza na tablicy.

3.Uświadomienie celu zajęć

 

 

 

Nauczycielka przedstawia cel lekcji- na dzisiejszych zajęciach w zespołach wykonacie wiosenne prace z kół techniką origami.

Dzieci siedzą w kole, uważnie słuchają nauczycielki.

 

 

4.Technika origami- przedstawienie sposobów składania kół

 

Nauczycielka pokazuje kilka prac wykonanych techniką origami z kół. Pokazuje sposoby składania kół.

Dzieci oglądają prace, próbują składać koła wg pokazu nauczycielki.

 

5.Zabawa ruchowa „Pokaż to gestem i ruchem”

 

Nauczycielka pokazuje ilustracje zwierząt.

 

Dzieci za pomocą ruchu i gestu prezentują zwierzęta: bociana, żabę, ptaka, motyla, zająca.

6. Praca plastyczna „Już wiosna”

 

 

 

 

Nauczycielka tłumaczy dzieciom w jaki sposób wykonać prace. Pyta dzieci co może znależc się na wiosennym obrazku oraz jak posługiwać się narzędziami: klej, nożyczki itp.

Dzieci podają pomysły wykonania pracy, dzielą zadania w zespołąch. Siadają do wyznaczonych kolorem stolików.

 

 

7. Zakończenie i podsumowanie

 

 

 

 

 

 

 

Po wykonaniu prac, dzieci oglądają prace kolegów i koleżanek. Wypowiadają się na temat powstałego obrazka. Nauczycielka dziękuje dzieciom za wspólną zabawę, udziela pochwał. Prace wywiesza na gazetce.

Dzieci oglądają prace kolegów i koleżanek, oceniają je, nagradzają oklaskami i pochwałami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.      Grupa wiekowa: dzieci 5-letnie

2.      Temat: Praca zespołowa techniką origami „Już wiosna”.

3.      Cele:

Dziecko:

-          potrafi uważnie słuchać instrukcji nauczyciela

-          potrafi samodzielnie myśleć i wypowiadać się na określony temat

-          potrafi rozwiązać zagadkę

-          potrafi złożyć koła

-          potrafi ułożyć wiosenną kompozycję z kół

-          potrafi współdziałać w zespole

4.      Metody:

-          czynna – zadań stawianych do wykonania

-          słowna – rozmowa, instruktaż

-          oglądowa - pokaz

5.      Formy:

-          indywidualna

-          zespołowa

-          grupowa

6.      Środki dydaktyczne:

Zagadki o tematyce wiosennej, klej, nożyczki, koła, szablony motylków, muzyka B. Strauss, przykłady składania kół

9. Literatura:

R. Folejewska „Program wychowania przedszkolnego Rośnij z Didasko”, Warszawa 2001

D. Dziamska „Magiczne koła czyli origami płaskie z kół”

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin