14 - Spotkanie 1 prezentacja 2.doc

(48 KB) Pobierz

Pierwsze spotkanie

Prezentacja próbnika – wybór 2-3 próbek perfum

 

1.     Informacje o firmie FM Group Polska

 

·         FM to firma polska z siedzibą we Wrocławiu ;

·         Właścicielem jest Artur Trawiński

·         Rozpoczęła działalność we wrześniu 2004 roku, obecnie ma swoje filie w ponad 50 krajach , FM jest firmą międzynarodową.

 

(informację o firmie możemy uzyskać na stronie www.perfumy.fm )

 

·         Obroty firmy świadczą o ogromnej dynamice  rozwoju przedsiębiorstwa ;

o       W grudniu w roku 2004 obrót firmy wyniósł 1 mln złotych

o       W grudniu 2006 roku - 12 mln złotych;

o       W grudniu 2008 roku – 41 mln złotych

2.     Produkty

 

·         Firma FM Group zajmuje się dystrybucją perfum najsłynniejszych światowych zapachów (katalog) ;

·         Bogata oferta produktów dla kobiet i mężczyzn

o       Perfumy*

o       Wody perfumowane*

o       Dezodoranty,

o       Żele pod prysznic,

o       Kosmetyki do pielęgnacji stóp i rąk,

o       Balsam do ciała

 

Na uwagę zasługują perfumy z feromonami

 

3.     Ile kosztują perfumy w sklepie , drogerii – u konkurencji?

 

Produkty firmy FM są w bardzo atrakcyjnej cenie . Perfumy damskie 30 ml kosztują 33,50 PLN.

Jeżeli jesteśmy członkami klubu FM to płacimy za nie tylko 23,45 PLN.
.....................................................................................................................................................

4.     Dlaczego nasze produkty mają niskie ceny?

 

W przypadku naszych perfum omijamy cały łańcuch dystrybucji. Większość producentów perfum znanych marek zaopatruje się w tej samej wytwórni koncentratów – DROM . To niemiecka firma, która jest największym producentem koncentratów ( 80% rynku globalnego) Firma FM podobnie jak Hugo Boss, Armani czy Dior bierze koncentraty u tego producenta.

 

Pojawia się pytanie dlaczego perfumy firmy FM kosztują tak niewiele , a za podobne produkty dostępne w sklepie musimy zapłacić często kilkakrotnie więcej ? 

 

Na cenę każdego produktu na rynku także perfum składają się :

             

o       Produkcja 3-5%

o       Marża  40%

o       Reklama 40%

 

 

 

 

W przypadku naszych perfum dystrybucja odbywa się bezpośrednio od   producenta do konsumenta omijając koszty sprzedaży i reklamy . Ta forma sprzedaży nazywa się MLM

 

Co to jest MLM ? To marketing wielopoziomowy – multilevel marketing.

 

Czy słyszałeś o takiej formie dystrybucji?

 

MLM to sposób sprzedaży , który działa na wielu poziomach . Mamy trzy możliwości współpracy z firmą FM(plan marketingowy):

 

  1. Możemy kupować produkty dla siebie w cenach hurtowych i mieć je taniej;
  2. Możemy kupować w firmie i sprzedawać po cenie detalicznej . Na perfumach , które kosztują 33,50 (cena hurtowa 23, 45 zł) zarabiamy 10, 05zł . Jeśli sprzedamy około 10 sztuk zarabiamy około 100zł – marża 43 %

 

Ale czy o takie pieniądze nam naprawdę chodzi?

 

  1. Możemy tworzyć własną sieć dystrybucji wówczas otrzymujemy od firmy pieniądze za sprzedaż produktów zakupionych przez nas i naszą grupę. Za każdy miesiąc firma podlicza wszystkie punkty , czyli obrót nasz i naszej grupy. Kwalifikuje nas to na dany poziom efektywności . (prezentacja poziomów z „ Planu Marketingowego” str. 18 )

 

Im więcej czasu poświecimy na budowę sieci tym większe pieniądze otrzymamy od firmy  

 

5.     Dlaczego warto być członkiem KLUBU FM ?

1)     Duża gama produktów : perfumy, kosmetyki do pielęgnacji ciała , obecnie również chemia gospodarcza (katalog) . W najbliższym czasie oferta poszerzy się o karty telefoniczne i paliwowe jak również kosmetyki kolorowe .

2)     Bardzo atrakcyjna cena produktów .

3)     Błyskawiczna dostawa do domu , płatność przy odbiorze paczki .

4)     Możliwość tzw. zamówień zbiorczych

5)     W zależności od naszej aktywności możemy zarabiać ogromne pieniądze .

6)     Wysoka marża – 43% (promocje nawet 200%).

7)     Niska kwota kwalifikacji osobistej - zakup 46 zł.

8)     Mini hurtownia w postaci testera

 

Jak to zrobić???

Każdy może to zrobić nic nie tracąc. Może tylko zyskać. Wystarczy wstąpić do Klubu FMJ

 

6.     Decyzja . TAK lub NIE (dlaczego nie?)

7.     Umowa + starter lub SO (status odbiorcy)

8.     Termin następnego spotkania

 

*W zależności od zawartości olejków zapachowych stasuje się następujące nazewnictwo :

 

·         Parfum(perfumy) – 15 – 30 % koncentratu

·         Eau de parfum (woda perfumowana ) skrót EDP – 10 - 15%

·         Eau de toilette (woda toaletowa) skrót EDT – 5 - 10%

·         Eau de Colagne (woda kolońska) skrót EDC – 3 - 5%

·         Eau fraîche (woda odświeżająca) – 1-3%

Zgłoś jeśli naruszono regulamin