Scott C. Fox internetowi-milionerzy-czyli-jak-zdobyc-fortune-online- scan.pdf

(12342 KB) Pobierz
888414230.001.png
INTERNETOWI MILIONERZY
6
12.
Jak zbudować stronę internetową w godzinę? ...............................................173
13.
Poszukiwania projektanta witryny ..................................................................189
14.
Koszyki zakupów e-commerce .......................................................................193
15.
Zjawisko, jakim jest eBay .................................................................................205
16.
Jak stworzyć porażającą zawartość przy skromnym budżecie? ....................219
17.
Sprawdź pomysł, zanim poświęcisz mu czas i pieniądze ..............................225
18.
Plan działania i realizacji miliondolarowego e-biznesu ...................................231
19.
Testowanie Twojego nowego biznesu ............................................................241
CZĘŚĆ 4. SEKRETY MARKETINGU INTERNETOWEGO
DLA TWOJEGO E-BIZNESU ..................................... 247
20.
Sekrety marketingu bezbudżetowego .............................................................249
21.
Sekrety marketingu o niskim budżecie ...........................................................259
22.
Marketing wysokobudżetowy i jego sekrety .................................................267
CZĘŚĆ 5. ZAGADNIENIA PRAWNE I ADMINISTRACYJNE ................ 277
23.
Zagadnienia praw autorskich, znaków handlowych
i form organizacyjnych przedsięwzięcia ............................................................279
24.
Wspólnicy. Czy powinieneś się dzielić swoim pomysłem
na milion dolarów? ...........................................................................................287
CZĘŚĆ 6.
ZAKOŃCZENIE KURSU. OTWARCIE WYMARZONEGO BIZNESU ..... 295
25.
Gratulacje! .........................................................................................................297
DODATKI
Dodatek A
Indeks przedsiębiorców e-biznesowych i usług..............................................305
Dodatek B
Umiejętności badania internetu .......................................................................307
Słowniczek terminów e-biznesowych ....................................................................................313
Skorowidz ................................................................................................................................325
Podziękowania .........................................................................................................................333
4 DRUGA KATEGORIA
INTERNETOWYCH MILIONERÓW.
MILIONERZY PRODUKTOWI
D RUGĄ KATEGORIĄ internetowych milionerów są milionerzy produktowi. W od-
różnieniu od milionerów efektywności, którzy nie mogli istnieć przed erą inter-
netu, milionerzy produktowi realizują najbardziej tradycyjny scenariusz budowa-
nia fortuny, polegający na kupowaniu i sprzedawaniu towarów.
Prawie każdy produkt lub usługę można już oferować przez internet. Doty-
czy to również dóbr, które muszą zostać fizycznie dostarczone pod konkretny
adres. One również reklamowane są w sieci. Przedsiębiorcy z doświadczeniem
w branży produktowej potrafili zbudować w internecie już wiele wspaniałych
firm. Lecz nie ma się co martwić, bo istnieje jeszcze wiele szans na otwarcie ko-
lejnych e-biznesów.
56
INTERNETOWI MILIONERZY
Odsprzedawcy jako milionerzy produktowi.
Znajdowanie i sprzedaż dóbr innych osób
Firmy należące do kategorii biznesów produktowych są powiązane z milionerami
efektywności, bo odsprzedaż i działalność na zasadach brokerskich musi się wią-
zać ze zwiększaniem efektywności transakcji. Różnica polega na tym, że milione-
rzy produktowi prowadzą gospodarkę magazynową i samodzielnie zajmują się
wysyłką towarów, nie ograniczając się jedynie do przedstawiania ofert lub po-
twierdzania transakcji.
Firmy działające na zasadzie odsprzedaży fizycznych produktów można podzie-
lić na dwie ogólne kategorie. Do pierwszej należą ci, którzy konkurują ceną, do
drugiej zaś ci, którzy konkurują szerokim wyborem towarów. Jednak internet po-
zwolił na pojawienie się dodatkowej kategorii: odsprzedawców informacji . Tego typu
firmy przepakowują informacje, które skierowane są do docelowych odbiorców.
ODSPRZEDAWCY KONKURUJĄCY CENĄ
Internet umożliwia każdej osobie założenie sklepu i odsprzedaż produktów wy-
twarzanych przez kogoś innego. Być może działalność polegać będzie po prostu
na sprzedaży najróżniejszych rzeczy z domu (jak ma to miejsce w przypadku
wielu zwykłych użytkowników eBay). Możliwe jednak, że przybierze formę bar-
dziej ukierunkowanego biznesu, którego marka budowana jest poprzez sprzedaż
towarów określonego rodzaju.
W sklepie można handlować artykułami powszechnego użytku, na które po-
pyt jest zawsze. Dobrymi przykładami będą tu produkty, które się „konsumuje”,
czyli kawa, bateria, skarpety, materiały biurowe czy części samochodowe. Dobra
te regularnie używane są przez miliony ludzi na całym świecie, dlatego nie trzeba
martwić się o powracających klientów tworzących popyt. W jakiś jednak sposób
trzeba się wyróżnić i sprawić, aby dla nabywców sprzedawane towary jawiły się
jako atrakcyjniejsze od konkurencyjnych. Problemu nie będzie jedynie wtedy,
gdy odsprzedawca ma szczęście posiadać unikalne towary i wyłączność na nie.
We wszystkich pozostałych przypadkach najczęściej większa atrakcyjność ozna-
czać po prostu będzie niższą cenę.
ODSPRZEDAWCY KONKURUJĄCY
SZEROKIM WYBOREM TOWARÓW
Ponieważ konkurowanie ceną jest wyjątkowo uciążliwe i trudne, polecam odsprze-
dawcom zastosowanie strategii alternatywnych. Mogą one być związane z oferowa-
niem szerokiej gamy produktów, szczególnie odsprzedaży towarów wyjątkowych,
DRUGA KATEGORIA INTERNETOWYCH MILIONERÓW
57
odsprzedaży zagregowanej, a także odsprzedaży informacji. Wszystkie z tych
strategii mogą być dużo bardziej zyskowne niż odsprzedaż produktów oparta je-
dynie na konkurencji cenowej.
Chociaż ceny są dla konsumentów istotne zawsze, to sposobami na wyróż-
nienie e-biznesu może też być lepszy, szerszy wybór oferowanych produktów
lub też ich wyjątkowość. Jeszcze innym sposobem będzie lepsza obsługa klientów,
sprzedaż produktów bardzo rzadkich lub wyjątkowo trudnych do uzyskania. Nie
można też zapominać o metodzie polegającej na dodaniu do opakowania czegoś
specjalnego, co będzie czyniło produkt jeszcze atrakcyjniejszym, lub też pozy-
skaniu unikatowej społeczności konsumentów kupujących towary.
Najlepszym przykładem firmy na tyle dużej, że może stosować kilka z tych
strategii w tym samym czasie, a także konkurować ceną, jest Amazon.com . Jednak
ten modelu biznesu wymaga dużego kapitału finansowego i mistrzowskiego opa-
nowania technologii.
Jako dopiero rozpoczynający działalność przedsiębiorca powinieneś działać na
mniejszą skalę, co zwiększy Twoje szanse na sukces. Najważniejszą przewagą
konkurencyjną Twojego biznesu będzie nastawienie się na dotarcie do określonej
niszy rynkowej, albo też unikatowy wybór wyjątkowych produktów. Te dwa
podejścia do odsprzedaży nazywam odpowiednio odsprzedażą towarów specjali-
stycznych oraz odsprzedażą zagregowaną.
ODSPRZEDAWCY TOWARÓW SPECJALISTYCZNYCH
Amazon.com oraz Walmart.com postanowiły zawalczyć o rynek masowy, sprze-
dając najróżniejsze towary. Natomiast odsprzedawcy towarów specjalistycznych
również mogą liczyć na sukces w sieci. Na ogół są w stanie zaoferować większy
wybór artykułów, często bardziej wyspecjalizowanych, i robią to w sposób efek-
tywny kosztowo, szczególnie w porównaniu z tradycyjnymi sklepami. W większo-
ści wypadków wystarczy im jedna centralna lokalizacja, z której wysyłają towary.
Podobnie jak sprzedawcy katalogowi przed erą internetu, tak i sprzedawcy
towarów specjalistycznych mogą prosperować bardzo dobrze. W szczególności do-
tyczy to regionów, których rynki nie były w przeszłości odpowiednio duże, aby
utrzymał się w ich okolicach klasyczny sklep specjalistyczny. Najlepsze witryny
internetowe oferujące towary specjalistyczne często pomogą w wyborze właści-
wego artykułu, doradzą i, generalnie rzecz biorąc, obsłużą klienta na bardzo wy-
sokim poziomie, bo ich właściciele najczęściej sami są zażyłymi konsumentami
sprzedawanych tam produktów.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin