godzina-dziennie-z-web-analytics.-stworz-dobra-strategie-e-marketingowa- pełna wersja.pdf

(17811 KB) Pobierz
887751795.001.png
Ocena heurystyczna .....................................................................................................90
Przeprowadzanie oceny heurystycznej ..........................................................................................91
Zalety stosowania oceny heurystycznej ........................................................................................93
Na co naley zwróci uwag ........................................................................................................94
Wizyty w siedzibie klienta ............................................................................................94
Przeprowadzanie wizyty w siedzibie klienta .................................................................................95
Zalety wizyt w siedzibie klienta ...................................................................................................97
Na co naley zwróci uwag ........................................................................................................97
Ankiety (kwestionariusze) ............................................................................................97
Ankiety wywietlane w witrynie ..................................................................................................98
Ankiety przesyane po wizycie .....................................................................................................99
Tworzenie i przeprowadzanie ankiety ..........................................................................................99
Zalety stosowania ankiet ...........................................................................................................103
Na co naley zwróci uwag ......................................................................................................104
Podsumowanie ...........................................................................................................106
12
Rozdział 4.
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych .... 109
Koncentracja na kliencie ............................................................................................110
Odpowiedzi na pytania biznesowe ..............................................................................113
Regua 10/90 .............................................................................................................115
Zatrudnianie doskonaych analityków internetowych .................................................119
Okrelanie optymalnej struktury organizacyjnej i obowizków ...................................128
Centralizacja ..............................................................................................................................131
Decentralizacja ..........................................................................................................................131
Scentralizowana decentralizacja .................................................................................................132
Rozdział 5.
Podstawy analizy danych internetowych ............................................... 133
Zbieranie danych — dzienniki sieciowe czy znaczniki JavaScript? ..............................134
Oddzielenie procesu udostpniania danych od ich zbierania .......................................................135
Rodzaj i rozmiar danych ............................................................................................................135
Innowacje ..................................................................................................................................136
Integracja ..................................................................................................................................136
Wybór optymalnego narzdzia do analizy danych internetowych ...............................137
Dawny sposób ...........................................................................................................................137
Nowy sposób .............................................................................................................................138
Okrelanie jakoci danych ze strumieni klikni .........................................................143
Stosowanie najlepszych praktyk ..................................................................................148
Oznaczanie wszystkich stron .....................................................................................................149
Znaczniki naley umieszcza na kocu (na pierwszym miejscu trzeba stawia klienta!) ..............150
Naley uywa znaczników wewntrzwierszowych ....................................................................150
Okrelanie definicji niepowtarzalnej strony ................................................................................150
Inteligentne uywanie plików cookie .........................................................................................151
Uwzgldnienie problemów z kodowaniem odnoników .............................................................152
Naley uwzgldni przekierowania ............................................................................................153
Walidacja zebranych danych .....................................................................................................156
Prawidowe rejestrowanie operacji w witrynach bogatych w multimedia ....................................157
Trzypoziomowy test „i co z tego?” ..............................................................................157
Kluczowy wskanik wydajnoci: procent wracajcych uytkowników ........................................158
Kluczowy wskanik wydajnoci: gówne strony wyjciowe .........................................................159
Kluczowy wskanik wydajnoci: wspóczynnik konwersji dla najczciej szukanych sów ...........159
Rozdział 6.
Miesiąc 1. Zgłębianie najważniejszych zagadnień
z obszaru analizy danych internetowych ................................................ 161
Tydzie 1. Przygotowania do zrozumienia podstaw ....................................................162
Poniedziaek i wtorek: adresy URL ............................................................................................163
roda: parametry adresów URL .................................................................................................164
Czwartek i pitek: pliki cookie ..................................................................................................165
Tydzie 2. Powrót do podstawowych miar .................................................................168
Poniedziaek: odwiedziny i uytkownicy ....................................................................................168
Wtorek i roda: czas w witrynie .................................................................................................172
Czwartek i pitek: liczba wywietle stron .................................................................................176
Tydzie 3. Poznawanie standardowych raportów .......................................................179
Poniedziaek i wtorek: wspóczynnik odrzuce ..........................................................................179
Od rody do pitku: odnoniki wejciowe — róda i szukane wyraenia ...................................182
Tydzie 4. Korzystanie z raportów na temat nawigacji i poziomu zawartoci witryny ...... 187
Poniedziaek i wtorek: listy stron — najczciej ogldanych, wejciowych i wyjciowych ...........187
roda: najpopularniejsze punkty docelowe (odnoniki wyjciowe) ..............................................192
Czwartek i pitek: nakadki na witryny (mapy czstotliwoci klikni) ......................................194
13
Rozdział 7.
Miesiąc 2. Analiza danych internetowych — szybki start ......................... 201
Wymagania wstpne i ramy .......................................................................................202
Tydzie 1. Tworzenie podstawowych raportów ..........................................................202
Poniedziaek: najpopularniejsze ródowe adresy URL i najpopularniejsze szukane wyraenia ....204
Wtorek: popularno zawartoci witryny i wizyty na stronie gównej .........................................206
roda i czwartek: czstotliwo klikni (nakadki na witryny) ...................................................208
Pitek: wspóczynnik odrzuce witryny .....................................................................................209
Witryna sklepu internetowego — szybki start ...........................................................210
Tydzie 2. Pomiar skutków dziaa firmy ..................................................................................211
Tydzie 3. Ocena wyników na podstawie celów oraz pomiar skutecznoci marketingowej
i zadowolenia klientów ...........................................................................................................214
Witryna pomocy technicznej — szybki start ..............................................................218
Tydzie 2. Wchodzenie w rol klienta i pomiar wpywu witryny na tradycyjne kanay .................. 219
Tydzie 3. Pomiar sukcesu na podstawie gosu lub ocen klientów na poziomie witryny i stron ...... 223
Pomiar blogów — szybki start ...................................................................................226
Tydzie 2. Przezwycianie zoonoci w celu pomiaru podstaw przy uyciu nowych miar .........226
Tydzie 3. Konkurencyjny punkt odniesienia oraz pomiar kosztów i zwrotu z inwestycji ...........229
Tydzie 4. Refleksje i podsumowanie .........................................................................233
Rozdział 8.
Miesiąc 3. Analiza w obszarze wyszukiwania
— wyszukiwanie wewnętrzne, SEO i PPC ............................................. 235
Tydzie 1. Analiza wyszukiwania wewntrznego w witrynie ......................................236
Poniedziaek: poznawanie wartoci wyszukiwania wewntrznego ...............................................236
Wtorek: wykrywanie trendów w wyszukiwaniu wewntrznym ..................................................241
roda: analiza czstotliwoci klikni za pomoc nakadki na witryn ........................................242
Czwartek: pomiar efektywnoci wyników wyszukiwania ............................................................243
Pitek: pomiar skutków zwizanych z wyszukiwaniem wewntrznym .......................................244
Tydzie 2. Rozpoczcie optymalizacji witryny pod ktem wyszukiwarek ....................245
Poniedziaek: zrozumienie wpywu odnoników i ich optymalizacja ...........................................247
Wtorek: odnoniki do publikacji prasowych i witryn spoecznociowych ....................................247
roda i czwartek: optymalizacja znaczników i zawartoci na stronach ........................................248
Pitek: dodawanie wskazówek na potrzeby robotów wyszukujcych ..........................................249
Tydzie 3. Pomiar skutków SEO ................................................................................250
Poniedziaek: sprawdzanie poziomu zindeksowania witryny .......................................................250
Wtorek: ledzenie odnoników wejciowych i najpopularniejszych szukanych sów ....................251
roda: oddzielenie naturalnych odnoników wejciowych od PPC ..............................................254
Czwartek: pomiar wartoci naturalnych odnoników wejciowych .............................................255
Pitek: pomiar wpywu optymalizacji na najpopularniejsze strony .............................................255
Tydzie 4. Analiza skutecznoci kampanii PPC ..........................................................257
Poniedziaek: podstawy PPC .....................................................................................................258
Wtorek: pomiar wskaników zwizanych z ofertami ..................................................................259
roda: definiowanie kluczowych miar wpywajcych na wyniki firmy ........................................260
Czwartek: pomiar liczby niepowtarzalnych uytkowników ........................................................260
Pitek: najlepsze praktyki tworzenia raportów na temat PPC ....................................................261
14
Rozdział 9.
Miesiąc 4. Pomiar marketingu e-mailowego i wielokanałowego ............... 263
Tydzie 1. Podstawy (i nie tylko) marketingu e-mailowego ........................................264
Poniedziaek: podstawy marketingu e-mailowego ......................................................................264
Wtorek i roda: pomiar podstawowych wskaników dotyczcych odpowiedzi ............................265
Czwartek i pitek: pomiar skutków ...........................................................................................266
Tydzie 2. Marketing e-mailowy — zaawansowana obserwacja skutków ...................267
Poniedziaek i wtorek: pomiar efektywnoci witryny ..................................................................267
roda: unikanie puapek w analizie kampanii e-mailowych ........................................................268
Czwartek i pitek: integracja kampanii e-mailowej
z narzdziem do analizy danych internetowych .......................................................................269
Tygodnie 3. i 4. Marketing wielokanaowy — ledzenie skutków i analiza .................270
Tydzie 3. Wprowadzenie do marketingu wielokanaowego
i ledzenie tradycyjnych kampanii skoncentrowanych na internecie ........................................270
Tydzie 4. ledzenie i analizowanie marketingu wielokanaowego .............................................275
Rozdział 10. Miesiąc 5. Eksperymenty i testy związane z witryną
— osiąganie znaczących skutków dzięki uwzględnianiu opinii klientów ..... 283
Tygodnie 1. i 2. Po co testowa i jakie s moliwoci? ................................................284
Tydzie 1. Przygotowania i testy A/B ........................................................................................284
Tydzie 2. Poza testy A/B .........................................................................................................289
Tydzie 3. Co testowa? Konkretne moliwoci i pomysy .........................................296
Poniedziaek: testowanie wanych stron i wezwa do dziaania ..................................................296
Wtorek: koncentracja na ruchu z wyszukiwarek ........................................................................298
roda: testowanie treci i materiaów .........................................................................................298
Czwartek: testy cen i promocji ...................................................................................................299
Pitek: testowanie kampanii marketingu bezporedniego ..........................................................299
Tydzie 4. Tworzenie doskonaego programu eksperymentów i testów ......................300
Poniedziaek: hipotezy i okrelanie celów ...................................................................................301
Wtorek: testy i walidacja pod ktem wielu celów ......................................................................303
roda: przechodzenie od testów prostych do zoonych i rado z pracy .....................................304
Czwartek: koncentracja na wiedzy eksperckiej i propagowaniu testów .......................................305
Pitek: wdraanie dwóch kluczowych elementów kadego programu testów .............................306
15
Rozdział 11. Miesiąc 6. Trzy sekrety praktycznej analizy danych internetowych ............ 311
Tydzie 1. Wykorzystanie punktów odniesienia i celów
do motywowania do dziaa ....................................................................................312
Poniedziaek i wtorek: znaczenie punktów odniesienia i ustalania celów .....................................312
roda: wykorzystywanie zewntrznych punktów odniesienia .....................................................314
Czwartek: wykorzystywanie wewntrznych punktów odniesienia ..............................................317
Pitek: zachcanie i ustalanie celów ...........................................................................................320
Tydzie 2. Opracowywanie skutecznych raportów podsumowujcych dla zarzdu .....323
Poniedziaek: udostpnianie kontekstu — punkty odniesienia, segmenty i trendy .....................324
Wtorek: wyodrbnianie kilku kluczowych miar .........................................................................326
roda: nie poprzestawaj na miarach — docz te wnioski .........................................................327
Czwartek: ograniczanie raportu podsumowujcego do jednej strony ..........................................328
Pitek: wygld ma znaczenie .....................................................................................................329
Tydzie 3. Stosowanie najlepszych praktyk w tworzeniu skutecznych programów
opartych na raportach podsumowujcych ................................................................330
Poniedziaek: wybór miar zgodnych z modelem Trinity pod ktem dalekiej perspektyw ............330
Wtorek: tworzenie istotnych raportów podsumowujcych .........................................................333
roda: jedna miara — jeden waciciel .......................................................................................334
Czwartek: od sów do czynów ....................................................................................................334
Pitek: pomiar skutecznoci raportów podsumowujcych ..........................................................336
Tydzie 4. Stosowanie podejcia Six Sigma i doskonaoci procesu
w analizie danych internetowych .............................................................................336
Poniedziaek: wszystko jest procesem ........................................................................................337
Od wtorku do czwartku: stosowanie procesu DMAIC ...............................................................342
Pitek: analiza zdobytej wiedzy .................................................................................................346
Zgłoś jeśli naruszono regulamin