photoshop.-efekty-specjalne ebook.pdf

(87417 KB) Pobierz
887777931.013.png
ROZDZIAŁ 5. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .133
Strumień czasu
Ponadczasowe efekty specjalne
Zmiana koloru obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .134
Telewizyjne linie przeplotu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .137
Efekt rozmycia obiektów w ruchu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .144
Niebanalne krawędzie fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .148
Malowane krawędzie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .152
Dopasowanie kształtu obrazka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .156
ROZDZIAŁ 6. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .163
Poważne efekty uboczne
Efekty, które trudno zaszufladkować
Efekt pikselizacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .164
Projektowanie znaczków pocztowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .168
Dopasowywanie kształtu napisów do obiektów . . . . . . . . . . . . . . . .172
Wytłaczane elementy graficzne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .178
W jaki sposób dodać efekt sztucznych ogni
do nocnych fotografii? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .184
Wyładowania elektryczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .190
ROZDZIAŁ 7. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .199
Bez podtekstów
Klasyczne efekty tekstowe
Napis z chromowanymi krawędziami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .200
Żelowe napisy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .206
Napis z fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .212
Napisy z wieloma obrysami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .218
Trójwymiarowy napis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .224
Efekt cienia zniekształconego perspektywą . . . . . . . . . . . . . . . . . . .230
Efekt „zniszczonych” napisów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .233
Chromowany napis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .242
ROZDZIAŁ 8. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .251
Wehikuł czasu
Tradycyjne efekty fotograficzne
Ostry pierwszy plan i rozmyte tło zdjęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .252
Łączenie dwóch fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .254
Fotomontaż reklamowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .260
Tworzenie odbić . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .266
Kolorowanie czarno-białych fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .272
Tworzenie efektu winiety . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .280
Spis treści
9
887777931.014.png 887777931.015.png
 
ROZDZIAŁ 9. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .285
U progu sławy
Efekty, które widziałeś milion razy
Częściowe przesłanianie fragmentów zdjęcia . . . . . . . . . . . . . . . . .286
Uzupełnianie fotografii o realistycznie wyglądające napisy
i elementy graficzne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .290
Gwieździste niebo na zdjęciach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .294
Flary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .300
Podkreślenie wrażenia ruchu obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .304
Eleganckie, przezroczyste napisy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .310
ROZDZIAŁ 10. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .317
Samo sedno
Rozdział na niby
Stonowane zdjęcie w roli tła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .318
Przenoszenie obiektu z tła przed napis na pierwszym planie . . . . .319
Nakładanie obrazków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .320
Łączenie zdjęcia z jednobarwnym tłem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .321
Podwójna poświata . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .322
Zanikające odbicie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .323
Cienie rzucane przez obiekty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .324
Żółte karteczki typu Post-it ® . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .325
Efekt à la Polaroid ® . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .326
Miękka poświata . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .327
Odbicie na szkłach okularów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .328
Piaskowany metal . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .329
Barwienie fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .330
Nakładanie wzorków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .331
Efekt szumu i barwienie zdjęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .332
Efekt „futurystycznej” siatki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .333
Przycinanie zdjęć do określonych kształtów . . . . . . . . . . . . . . . . . . .334
Efekt sepii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .335
Wyżłobienia w metalu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .336
Miękkie krawędzie zdjęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .337
Efekt rozdartej kartki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .338
Błyski światła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .339
Zmiana koloru obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .340
Telewizyjne linie przeplotu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .341
Efekt rozmycia obiektów w ruchu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .342
Niebanalne krawędzie fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .343
Malowane krawędzie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .344
Dopasowanie kształtu obrazka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .345
Efekt pikselizacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .346
10
Spis treści
887777931.001.png 887777931.002.png 887777931.003.png 887777931.004.png 887777931.005.png 887777931.006.png 887777931.007.png 887777931.008.png
Projektowanie znaczków pocztowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .347
Dopasowywanie kształtu napisów do obiektów . . . . . . . . . . . . . . . .348
Wytłaczane elementy graficzne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .349
Nakładanie efektu sztucznych ogni na nocne fotografie . . . . . . . .350
Wyładowania elektryczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .351
Napis z chromowanymi krawędziami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .352
Efekt żelowych napisów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .353
Napis utworzony z fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .354
Napisy z wieloma obrysami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .355
Trójwymiarowy napis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .356
Efekt cienia zniekształconego perspektywą . . . . . . . . . . . . . . . . . . .357
Efekt „zniszczonych” napisów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .358
Chromowany napis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .359
Zmiana ostrości wybranych fragmentów zdjęcia . . . . . . . . . . . . . . .360
Łączenie dwóch fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .361
Fotomontaż reklamowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .362
Tworzenie odbić . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .363
Kolorowanie czarno-białych fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .364
Tworzenie efektu winiety . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .365
Częściowe przesłanianie fragmentów zdjęcia . . . . . . . . . . . . . . . . .366
Uzupełnianie fotografii o realistycznie wyglądające napisy
i elementy graficzne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .367
Gwiaździste niebo na zdjęciach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .368
Flary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .369
Podkreślenie wrażenia ruchu obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .370
Eleganckie, przezroczyste napisy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .371
SKOROWIDZ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .372
Spis treści
11
887777931.009.png 887777931.010.png
 
PRAWDZIWE KŁAMSTWA
SPRAWDZONE EFEKTY SPECJALNE
Są takie efekty specjalne, z których korzysta
się od lat, które stały się kamieniami milo-
wymi w rozwoju grafiki komputerowej i same-
go Photoshopa. To właśnie te „sprawdzone”
efekty widuje się na co dzień przy najróżniej-
szych okazjach i w rozlicznych reklamach. Do
złudzenia prawdziwe, oszukują nasze niedo-
skonałe zmysły, stanowiąc
groźne narzędzie w rękach
sprawnych grafików i pro-
jektantów. Tytuł nasunął się
więc niejako sam, choć cały
rozdział nie ma wiele wspól-
nego z filmem Prawdziwe kłamstwa , w którym
zagrał Arnold Schwarzenegger. Ponadto taki
tytuł brzmi troszkę niegrzecznie i dwuznacz-
nie, a przecież to właśnie niegrzeczne i wie-
loznaczne tytuły zwiększają sprzedaż książek,
czyż nie? Tak naprawdę, na początku nadałem
tej książce roboczy tytuł Naga prawda oefek-
tach specjalnych wPhotoshopie (już widzę te
tłumy przepychające się wokół półek
z książkami dla grafików komputerowych).
Mój wydawca stwierdził jednak, że jest to tytuł
nazbyt pikantny i nie chcąc ryzykować skan-
dalu, zaproponował mi zastąpienie go odro-
binę złagodzoną wersją, w rodzaju: Skąpo
odziana prawda o efektach
specjalnych w Photoshopie .
Przyznaj jednak sam — taki
nagłówek nie ma już tej
samej, wyzywająco sprośnej
nutki, co mój prawdziwy,
oryginalny tytuł roboczy. Jak widać na
okładce, zdecydowałem się więc na bardziej
konserwatywne rozwiązanie… Jeśli mimo
wszystko chciałbyś nazywać tę książkę (choć-
by w myślach i po cichu) jej roboczym tytułem
w oryginalnym brzmieniu, to obiecuję, że
nikomu o tym nie powiem. Słowo.
Sprawdzone efekty specjalne
Rozdział 3.
75
887777931.011.png 887777931.012.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin