WG LABANA.doc

(28 KB) Pobierz
WG LABANA

WG LABANA

 

Cel główny: zapoznanie rodziców z celami i wartościami wychowawczo – dydaktycznymi stosowania metod twórczych w pracy z dziećmi.

Pomoce: magnetofon, bębenek, kilka parasoli, skakanka i gazeta dla każdego dziecka

Zadania główne:

·         Rozbudzanie ruchowej inwencji twórczej dzieci

·         Poznanie możliwości własnego ciała

·         Wyrabianie śmiałości i wiary we własne siły i możliwości

Przebieg:

  1. Czynności organizacyjne – zadania wstępne

o        marsz po kole, zbiórka w gromadce, podanie zadań.

  1. Wyczucie własnego ciała – piosenka „Zabierz pieska na spacerek”

o        Przy muzyce swobodny taniec, bieg, podskoki. Na przerwę zmieniamy się w dowolne zwierzątko tak aby np. nos dotykał kolana, palec nogi dotykał nosa itd. Zabawę powtórzyć 2-3x.

  1. Wyczucie płynności ruchu, przestrzeni i czasu – gra nauczycielki na bębenku

o        Perkusja głośna - ciężka, dzieci naśladują chodzenie pod wiatr, wspinanie się pod górę,

o        Perkusja cicha – lekka, bieg z wiatrem, bieg z górki. N - ka snuje opowieść wg własnego pomysłu.

  1. Wyczucie przestrzeni – zabawa ze skakankami

o        Ze skakanek dzieci układają różnego kształtu chmurki, siadają przed nimi.

o        Będziemy malować te chmurki siedząc ( chmurki są jasne, ciemne ).

o        Kłaniamy się chmurkom – rysujemy je w powietrzu rękami, oglądamy na niebie (skręty tułowia)

o        Czworakujemy wokół chmurek, przeskakujemy je, siadamy w środku chmury skrzyżnie.

  1. Wyczucie przestrzeni – muzyka nastrojowa

o        W czasie muzyki dzieci rysują skakankami chmury, przebiegają wg zakreślonego projektu w znacznym powiększeniu.

o        Na przerwę w muzyce – rysują znak pioruna, błyskawicy ręką z góry na dół do przysiadu.

  1. Wyczucie własnego ciała i przestrzeni – zabawa z gazetami przy muzyce marszowej

o        Na sali n –ka rozkłada parasole w różnych miejscach. Dzieci z gazet robią parasol – ręce w górze,

o        Spacer wokół parasoli oraz slalomem z wyprostowaną postawą w rytm muzyki.

  1. Kształcenie słuchu, poczucia rytmu – nagrane odgłosy deszczu, szum drzew, szelest liści.

o        Krótka pogadanka na temat późnej jesiennej pogody (pochmurna, deszczowa..), rodzaje deszczu,

o        Mały deszcz – uderzamy jednym palcem w gazetę,

o        Duży deszcz – uderzamy wszystkimi palcami, ulewa – uderzamy całą dłonią,

o        Zabawa w „Dyrygenta deszczowego” – dzieci słuchają muzyki i zgodnie z tym co słyszą z taśmy naśladują gazetą: odgłosy deszczu, szum drzew, szelest liści – dzieci grają jak chcą.

  1. Współdziałanie z partnerem – piosenka „W deszczowych kroplach”

o        Przy piosence dzieci w parach skaczą, biegają, czworakują, obracają się w rytm muzyki, tworzą kałuże, przechodzą po nich, bawią się z deszczem.

  1. Wyczucie przestrzeni i czasu – muzyka głośna, cicha, wysoka, niska

o        Dźwięki wysokie – dzieci podrzucają gazety wysoko, wspinają się na palcach,

o        Dźwięki niskie – deszcz spadł na ziemie, są kałuże, przysiad,

o        Muzyka głośna – dzieci szeleszczą gazetami,

o        Muzyka cicha – dzieci starają się poruszać gazetami bezszelestnie.

  1. Wyczucie własnego ciała – piosenka „Pan Listopad”

o        Rytmiczny marsz po sali, zgodnie z rytmem zgniatanie gazet w kulkę, rytmiczne przekładanie z ręki do ręki, podrzuty, a na koniec celowanie do kosza.

  1. Zakończenie – podziękowanie za zabawę, refleksje, marsz z piosenka „Deszcz po szybie ścieka”.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin