ZEBRANIA NARADY I KONFERENCJE.doc

(29 KB) Pobierz
ORGANIZACJA ZEBRAŃ NARAD I KONFERENCJI

ORGANIZACJA ZEBRAŃ NARAD

I KONFERENCJI

 

NADMIAR POSIEDZEŃ, ZEBRAŃ I NARAD ŹLE PRZYGOTOWANYCH I NIEUDOLNIE  PROWADZONYCH POWODUJE DUŻE MARNOTRAWSTWO CZASU.

JEŻELI PORUSZA SIĘ TEMATY INTERESUJĄCE NIEWIELKĄ GRUPĘ OSÓB , TO ZEBRANIA SĄ RÓWNIEŻ NIESKUTECZNE

 

PRZYGOTOWANIE ZEBRANIA:

 

1.        OKREŚLIĆ CEL, JAKI CHCE SIĘ OSIĄGNĄĆ.

 

2.        OPRACOWAĆ GŁÓWNE PUNKTY DYSKUSJI NIEZBĘDNE DO REALIZACJI CELU ORAZ KOLEJNOŚĆ REFEROWANIA SPRAW (PROGRAM ZEBRANIA).  

        

3.        PRZEWIDZIEĆ SPOSOBY PRZEDSTAWIENIA USTALONYCH PUNKTÓW.

 

4.        ROZESŁAĆ WCZEŚNIEJ INFORMACJE, W CELU ZAPOZNANIA UCZESTNIKÓW Z TEMATYKĄ .

 

5.        UCZESTNICY POWINNI BYĆ STARANNIE DOBRANI, ŻEBY NIE ZABRAKŁO OSÓB KTÓRE ZNAJĄ OMAWIANY TEMAT

 

6.        NALEŻY OBLICZYĆ KOSZT ZEBRANIA : KOSZT SALI, MATERIAŁÓW I KOSZT STRACONEGO CZASU, ORAZ OKREŚLIĆ SZKODY, KTÓRE MOGŁY BY POWSTAĆ W RAZIE ODERWANIA   PRACOWNIKÓW OD WAŻNYCH CZYNNOŚCI.

 

7.        PRZEANALIZOWAĆ, CZY CELU NIE MOŻNA OSIĄGNĄĆ TAŃSZYM KOSZTEM ( IN­FORMACJA NA PIŚMIE).

 

8.        NALEŻY WYBRAĆ REFERENTÓW POSZCZEGÓLNYCH PUNKTÓW, GDYŻ REFEROWANIE WSZYSTKIEGO PRZEZ JEDNĄ OSOBĘ JEST NUŻĄCE.

 

9.        OKREŚLIĆ CZAS TRWANIA CAŁEGO ZEBRANIA I POSZCZEGÓLNYCH PUNKTÓW, PRZEWIDZIEĆ CZAS NA DYSKUSJĘ.

 

10.      NALEŻY WYBRAĆ MIEJSCE I OZNACZYĆ CZAS ROZPOCZĘCIA ZEBRANIA.

 

11.      SALA NA ZEBRANIE POWINNA BYĆ ODPOWIEDNIO  PRZYGOTOWANA: JASNA Z OD POWIĘDNIE ILOŚCIĄ MIEJSC SIEDZĄCYCH.

 

12.      NALEŻY WYZNACZYĆ OSOBĘ PROWADZĄCĄ ZEBRANIE.

 

13.      ZEBRANIE MUSI BYĆ PROTOKOŁOWANE.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROWADZENIE  ZEBRANIA  I  KIEROWANIE 

DYSKUSJĄ

 

1.  ZEBRANIE MUSI ZACZĄĆ SIĘ O USTALONYM CZASIE.

2.  NA POCZĄTKU NALEŻY PRZEDSTAWIĆ PORZĄDEK OBRAD, ZAPROPONOWAĆ KOLEJ­NOŚĆ PROBLEMÓW I UZYSKAĆ ZGODĘ UCZESTNIKÓW.

3.  NALEŻY USTALIĆ LIMIT CZASU NA WYSTĄPIENIA POSZCZEGÓLNYCH REFERENTÓW.

4.  KIEROWANIE DYSKUSJĄ ROZPOCZĄĆ OD PRZYPOMNIENIA CELU ZEBRANIA.

5.  NALEŻY ŚLEDZIĆ TOK DYSKUSJI I UMIEJĘTNIE NIM KIEROWAĆ.

6.  TRZEBA DBAĆ O KOLEJNOŚĆ WYPOWIEDZI.

7.  NALEŻY ZAPEWNIĆ ZACHOWANIE SPOKOJU PODCZAS DYSKUSJI.

8.  TRZEBA OGRANICZAĆ KRASOMÓWSTWO I ZAPOBIEGAĆ DYGRESJOM.

9.  PYTANIA NALEŻY FORMUŁOWAĆ JASNO, POBUDZAĆ UCZESTNIK Ó W DO DYSKUSJI

10.     NALEŻY WYJAŚNIAĆ WYPOWIEDZI UCZESTNIKÓW.

11.     FRAGMENTY DYSKUSJI NALEŻY PODSUMOWYWAĆ.

12.     NIE WOLNO NARZUCAĆ SWOJEGO ZDANIA LECZ PYTANIAMI NAPROWADZAĆ NA WŁAŚCIWA DROGĘ PROWADZĄCĄ DO ROZWIĄZANIA PROBLEMU.

13.     NIE INGEROWAĆ W TREŚĆ ROZWIĄZAŃ PROBLEMU.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin