SZKOLNY KONKURS ORTOGRAFICZNY DLA KLAS II- III
REGULAMIN
SZKOLNEGO KONKURSU ORTOGRAFICZNEGO
ZAPRASZAM DO UDZIAŁU W SZKOLNYM KONKURSIE ORTOGRAFICZNYM UCZNIÓW KLAS II– III.
Celem konkursu jest wyrobienie u uczniów umiejętności poprawnego pisania oraz wyłonienia najlepszych „mistrzów ortografii”.
W szkolnym konkursie ortograficznym biorą udział uczniowie wytypowani w eliminacjach klasowych.
Konkurs ortograficzny organizowany jest w dwóch kategoriach:
Ø kategoria 1 - uczniowie kl. II
Ø kategoria 2 – uczniowie kl. III
Zróżnicowany stopień trudności zadań umożliwi wszystkim uczestnikom konkursu osiągnięcie sukcesu w zakresie poprawnej pisowni.
Powołana komisja dokona oceny prac uczniów biorących udział w szkolnym konkursie ortograficznym.
Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się na apelu szkolnym.
Uczestnikom konkursu życzę powodzenia.
Przykładowe testy z zadaniami dla klasy I, II, III.
Test ortograficzny dla klasy pierwszej.
1. Napisz swoje imię i nazwisko oraz miejscowość, w której mieszkasz.
…………………………………………………………………………
2. Rozwiąż zagadki.
Czy sosnowy, czy dębowy
nie ma ręki ani głowy,
lecz ma za to cztery nogi
do samej podłogi.
……………………………
W dziupli swej na drzewie
gdy nikt o tym nie wie,
orzechów zapasy
chowa na złe czasy.
3. W puste miejsca wstaw spółgłoski miękkie: ś, si, ć, ci, ź, zi, ń, ni.
Sło…ce …wieciło złoci…cie. Grze… poszedł z tatu….em
i mamu…ą na wy…eczkę do lasu. U…edli w …eniu
gęstych zaro…li. Wesoło …piewały ptaki i pach…ały le…ne
…oła.
…nieg mi…e …limak
tatu… ko…ołek sło…
…ostra ba…e gę…
4. Uzupełnij zdania wyrazami, które następnie wpisz w puste miejsca.
…………………………… jest stolicą Polski.
Syrenka jest ……………….. Warszawy.
Największymi rzekami Polski są …………… i …………….. .
5. Rozwiąż rebus.
jas
……………………………………………..
6. W puste miejsca wstaw „h” lub „ ch”.
…alinka jest …ora. Mama dała jej gorącej …erbaty
z cytryną. Basia przyniosła smaczne … erbatniki.
Bartek kupił piękny ….elikopter, a Ola małą …uśtawkę.
7. W puste miejsca wpisz: „rz” lub „ż”
ja…..ębina du…y
pieka….. …aba
leka…… ….eka
Test ortograficzny dla klasy drugiej.
………………………………………………………………………….
Sroga zima, sroga
śniegiem drogi ściele.
Kto za oknem ćwierka?
Szary nasz ………………………….
Żółty, słodki, w smaku miły
z kwiatów pszczółki go zrobiły
…………………………..
3. W puste miejsca wstaw spółgłoski miękkie: ś, si, ń, ni, ź, zi, ć, ci.
Pó…nym rankiem, gdy sło…ce ja…niej …wieciło, Jó…o
i Sta… poszli do lasu. Nie słyszeli wesołego …piewu ptaków.
Było …cho i smutno. Na …emi leżały suche li…cie.
Chłopcy u….eszyli się, gdy znale…li .…elony li…ć. Jó….o
podniósł parę ….wierkowych i sosnowych szyszek. Zrobili z
nich bo…ka i czaplę.
….emno sa…..e wrzesie….
….wieca gro…ny Krzy……
....ebo gałę….e ko…
4. Uzupełnij zdania wyrazami, a następnie wpisz w puste miejsca. W pustych miejscach wpisz odpowiednie litery.
W ………………………….jest dużo pięknych miast. ……omek
w czasie wakacji pojedzie do ……rakowa. …..onika zwiedzi
naszą stolicę ………………………. . Natomiast mój kolega
….ojtek pojedzie w góry ….atry, a moja koleżanka spędzi
wakacje nad rzeką …..isłą.
5. W puste miejsca wstaw „h” lub „ch”
Zu….y i ….arcerze wybrali się na wycieczkę do lasu.
Zabrali ze sobą termos z …..erbatą i tro…..ę … erbatników.
W lesie ….arcerze rozbili namioty. Dzieci ….ałasowały a
dobry ….umor dopisywał im przez cały czas wycieczki.
6. W puste miejsca wstaw: „ż” lub „rz”
Nadszedł ma…..ec. Wiewiórka w rudym fut….e zjada ostatnie
o….echy. Wszystkie zwierzęta wyg…..ewają się w promieniach
wiosennego słońca. Wą…. i …..aba …..yją w podmokłych lasach.
leka…….. du…..y w…..os
maryna….. ka….dy k……ew
rowe…….ysta ró…..a b ….eg
7. Rozwiąż krzyżówkę.
1). Ma na głowie koronę.
2). Wydobywa węgiel.
3). Leżą na nich książki.
4). Maluje obrazy.
5). Nosisz w nim długopis, ołówek.
6). Główka wypełniona makiem.
kassko